וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות מזהמות מממנות את עולם הספורט, ויוצרות משבר אקלים שמאיים על קיומו

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 13:11

מחקר מגלה: דווקא הספורט, שאמור לייצג אורח חיים בריא ונקי, הוא זה שנהנה מהכסף הגדול של אותן חברות מזהמות

תקציר ה-0:2 של מנצ'סטר סיטי על אברטון בגביע/ספורט1

דו"ח חדש מגלה: החברות והתעשיות המזהמות מזרימות מאות מיליוני דולרים בחסויות בעולם ספורט. המחקר חושף יותר מ-250 עסקאות פרסום וחסות בין כמה מהמזהמים הארגוניים הגדולים ביותר בעולם לבין קבוצות ספורט וארגונים מובילים. הטענה היא שהחסויות נעשות בניסיון לשפר את התדמית שלהן ולטייח את החלק שלהן במשבר האקלים.

מחקר שפורסם בשנה האחרונה טען שהספורט עלול להיפגע קשות משינויי האקלים: אולימפיאדת החורף תהיה בסכנה, יותר ויותר משחקים יבוטלו בגלל שטפונות והצפות, אחד מכל שלושה מגרשי גולף עלול להינזק קשות בגלל עלייה במפלס הים, כשרק בתקופה האחרונה אירעו מספר מקרים, כולל טייפון שגרם לביטולים באליפות העולם בראגבי וזיהום אוויר שהוביל לביטולים באליפות אוסטרליה. עם זאת, דווקא הספורט, שמייצג אורח חיים בריא ונקי, הוא זה שנהנה מהכסף הגדול של אותן חברות מזהמות.

ראחים סטרלינג, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
גרינווש. מנצ'סטר סיטי/רויטרס

לתופעה קוראים גרינווש ("טיוח ירוק"), שבמסגרתה חברות מזהמות מנסות לייצר לעצמן תדמית ציבורית חיובית. תעשיית הרכב היא המזהמת הגדולה ביותר בעסקאות ספורט, ואחריהן חברות התעופה וחברות גז ונפט, כאשר טויוטה ואמירייטס מובילות.

אנדרו סימס, אחר מכותבי הדו"ח, אמר: "הספורט נמצא בסיכון גדול ובמצב חירום בגלל שינויי האקלים, אבל ממומן על ידי עסקאות חסות עם המזהמים הגדולים. זה מחמיר את משבר האקלים על ידי נורמליזציה של אורח חיים עתיר פחמן, ואף מקטין את הלחץ לפעול בנושא האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully