וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדת מכבי חיפה תגיש תלונה במח"ש על אלימות משטרתית

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 12:32

האוהדת טוענת שספגה מהלומות ובעיטה משוטרים מחוץ לאצטדיון: "לבעוט באישה בבטן? מה היה קורה אם היא הייתה בהיריון?". האוהדים מכחישים וטוענים לשימוש בכוח מופרז מצד השוטרים. מהמשטרה נמסר: "סיקור מעוות וחוטא לאמת, האוהדים התפרעו ופצעו שני שוטרים". צפו בתקרית

עימותים בין המשטרה לאוהדי מכבי חיפה/צילום גולשים

אחת מהאוהדות של מכבי חיפה, שהגיעה אמש (רביעי) לאצטדיון של הקבוצה כדי לצפות בניצחון 1:2 על מכבי פתח תקוה, תגיש היום תלונה במח"ש נגד אלימות משטרתית מחוץ לאצטדיון.

עוד לפני משחק הגביע התריעו ארגוני האוהדים שמאות מהם מתכוונים להגיע כדי לעודד מחוץ למגרש, ו-400 מהם אכן הגיעו, וערכו צעדה לפני המשחק בסמוך למגרש. על פי גורמים מהארגונים עצמם, המשטרה הייתה מודעת למתרחש. האוהדים טוענים שכבר בהתחלה נרשמה התנהגות ברוטלית מצד השוטרים כלפי האוהדים, כשהשיא הגיע כשאותם אוהדים הגיעו ליציע הדרומי. אז, טוענים האוהדים, שהם הותקפו באלימות על ידי השוטרים ללא סיבה, כאשר לדבריהם גם נשים וילדים הותקפו באלימות פיזית של ממש.

אוהדי מכבי חיפה מול המשטרה. משטרת ישראל, אתר רשמי
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון/אתר רשמי, משטרת ישראל

אחת האוהדות של הקבוצה טוענת שספגה מהלומות ואף בעיטה מאחד השוטרים, כאשר בסרטון שהגיע לידי וואלה! ספורט אכן נראה שהאוהדת שמגיעה לחצוץ בין השוטרים לאוהד אחר סופגת מאחד השוטרים מהלומה וגם בעיטה, וזאת לאחר שצעקה לעברם "על מי אתה מרים ידיים". אותה אוהדת תגיש תלונה ותמסור את הסרטון למחלקה לחקירות שוטרים כאשר ייתכן שאוהדים נוספים יגישו גם הם תלונות במהלך היממה הקרובה נגד השוטרים. "20 שנה אנחנו בארגון ובחיים לא ראינו אלימות משטרתית כזו", מסר גורם באחד הארגונים לוואלה! ספורט. "לבעוט באישה בבטן? מה היה קורה אם היא הייתה בהיריון? דחפו ילדים, הרביצו לגברים? לאן הגענו?".

אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון. מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון/מאור אלקסלסי

במשטרה טענו שאוהדים ניסו לפרוץ למגרש אך בארגונים דוחים את הטענה בתוקף. "אף אחד לא ניסה להיכנס למגרש והם יודעים את זה", מסר גורם אחר המעורה בפרטים. "הרי אותם אנשים היו יכולים להיכנס ולרכוש כרטיסים וויתרו על זה, אז למה פתאום שינסו לפרוץ? אלו טענות שקריות. לא ברור מדוע המשטרה הגיעה מראש בכזו ברוטליות והשוטרים שנהגו באלימות יצטרכו לתת הסברים למח"ש". אותם אוהדים מדגישים שאף אחד מהנוכחים לא ניסה להיכנס לתחומי המגרש כפי שהמשטרה טוענת.

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על סיקור מעוות וחוטא לאמת, תוך מתן לגיטימציה פסולה להתפרעויות אלימות כלפי השוטרים. בניגוד לנטען, מאות אוהדים התקהלו מחוץ לאצטדיון, חלק ניכר מהם ללא שמירה על ריחוק חברתי ומסיכות על פניהם. השוטרים ניסו למנוע מהם להיכנס לתחום האצטדיון בניגוד לתקנות ולפזר את ההתקהלות האסורה. אז החלו חלק מאוהדים לטפס על גדרות האצטדיון, להתפרע, להתעמת עם השוטרים ואף לתקוף אותם, להשליך עליהם חפצים ולהשמיע איומים שונים. האלימות שהופנתה כלפי השוטרים גרמה לפציעתם של שני שוטרים שנחבלו. בתוך כך, אחת האוהדות תקפה שוטר בכך שסטרה לו בפניו ולכן נהדפה לאחור בכוח. השוטרים פיזרו את המתפרעים ועצרו שני חשודים בגין התפרעויות ותקיפת שוטרים. אנו רואים בחומרה רבה אלימות ובריונות מכל סוג שהיא במגרשי הספורט ובסמוך אליהם, ובפרט אלימות המופנית כלפי כוחות השיטור. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully