וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי על ההתחלה הקשה בהולנד: "פקפקתי בעצמי, זה גרם לי להשתגע"

חלוץ פ.ס.וו איינדהובן ממשיך לסקרן את התקשורת ההולנדית ובראיון נוסף מספר איך הרגע בו רוג'ר שמידט הותיר אותו על הספסל הפך לנקודת המפנה: "אתם לא רוצים להיכנס לראש שלי. היו לי הרבה מחשבות רעות". ה"אובססיה" לגולים? "זה מה שמשאיר אותי בטופ"

תקציר ה-1:3 של פ.ס.וו איינדהובן על פורטונה סיטארד/ספורט1

ערן זהבי מרגיש הרבה יותר בנוח בתקופה האחרונה בהולנד, אבל זוכר היטב את ההתחלה הקשה. במסגרת סבב הראיונות שהעניק לתקשורת ההולנדית, פורסם הבוקר (שבת) ראיון נוסף עם החלוץ הישראלי של פ.ס.וו איינדהובן בעיתון הפופולרי "טלחרף", בו סיפר על הקשיים שחווה כשלא הצליח להביע את עצמו לידי ביטוי בשלבים מוקדמים יותר העונה, וספג ביקורות צולבות מהתקשורת המקומית.

"ההתחלה הייתה קשה מאוד. זאת הייתה אחת התקופות הקשות בקריירה שלי. הגעתי לפ.ס.וו עם המון ציפיות וחשבתי שאכבוש כאן הרבה. לפחות בהתחלה, זה לא הלך כמו שקיוויתי", אמר זהבי. "התחלתי לפקפק בעצמי. ניסיתי לנתח את הטעויות שלי והתחלתי לחשוב יותר מדי. אני שם על עצמי לחץ יותר מכל אחד אחר, גם יותר מהתקשורת".

ערן זהבי, פ.ס.וו איינדהובן. Perry van de Leuvert, GettyImages
זה הלך קשה מאוד. זהבי/GettyImages, Perry van de Leuvert

זהבי מודה שפתיחת העונה הקשה גרמה לו "להשתגע". "איבדתי את זה. מבחינה מנטלית, התחלתי להאשים את עצמי בהכל. הרגשתי אשם שאני לא כובש ולא משחק טוב. אני מאוד קשה עם עצמי. גם כשאני משחק טוב, אני תמיד מרגיש שאני מסוגל לתרום יותר. גם כשנדבקתי בקורונה תהיתי לגבי עצמי, למרות שלא יכולתי לעשות שום דבר לגבי זה. התחלתי לשאול את עצמי שאלות - למה נפצעתי? אולי לא הייתי מספיק מקצוען? היו לי הרבה סימני שאלה".

"הרגשתי מאוכזב מאוד מכך שאני לא מצליח להראות את היכולות שלי. כשאני מרגיש שרואים אותן, אני שמח. בסופו של דבר, כולנו רוצים להרגיש מוצלחים בכל רגע נתון. ככדורגלן, אתה רוצה לכבוש כמה שיותר. כן, כנראה שאצלי זו אובססיה. אני אובססיבי לגבי זה במשך שנים. זה מה שמשאיר אותי בשיא הכושר וברמות הגבוהות".

לטענתו של זהבי, הפציעה שספג דווקא פעלה לטובתו. "זה איפשר לי להיטען באנרגיות מחודשות ולהתרכז במטרות שלנו העונה. משחק החוץ מול אייאקס היה נקודת המפנה, כי זה היה משחק לחוץ מאוד. פתחתי בהרכב למרות שלא ידעתי אם אני באמת מוכן לזה. זה היה המשחק הראשון שלי אחרי כמעט חודש בחוץ, מול היריבה הכי קשה בהולנד. אני מודה שהתחלתי לחשוב מחשבות שליליות, אבל למזלי כבשתי צמד, ומשם הכל נפתח".

בראיון נוסף לתקשורת המקומית, הודה זהבי שהרגע שהביא את המפנה מבחינתו בקבוצה היה כשגילה שהוא מחוץ להרכב במשחק נגד גרנאדה בליגה האירופית. "זה לא היה קל. בתחושה שלי, כבר עברו עשר שנים מאז הפעם האחרונה שהשאירו אותי על הספסל מסיבות מקצועיות. היו תחושות קשות. אתם לא רוצים להיכנס לראש שלי".

עוד בוואלה!

"שילוב בעייתי": ערן זהבי ודוניאל מאלן ילכו בעקבות רוד ואן ניסטלרוי ולוק ניליס?

לכתבה המלאה
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף לצד ערן זהבי. ברני ארדוב
"הוא תמיד ידע שיגיע לברצלונה יום אחד". זהבי וקרויף/ברני ארדוב

זהבי אף התייחס בריאיון ב"טלחרף" למינוי המסתמן של ג'ורדי קרויף למנהל הספורטיבי של ברצלונה, "יש ביני לבין ג'ורדי יחסים מצוינים. כששיחקתי במכבי תל אביב, היו לו המון שיחות והמון התייעצויות, כך שאני יודע טוב מאוד איזה איש מקצוע הוא. לדעתי, הוא מסוגל לעשות את התפקיד הזה ברמה הכי גבוהה שיש. הוא יהיה האיש הנכון במקום הנכון כדי לפתח את המועדון וכדי לקחת אותו קדימה. אני חושב שהוא תמיד ידע שיום אחד הוא יגיע לבארסה. כשזה יקרה, אהיה הכי מאושר בעולם בשבילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully