וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: מאיירס לאונרד נקנס ב-50 אלף דולר והושעה לשבוע

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 18:26

לאחר האמירה הפוגענית, שחקן מיאמי לא יורשה להיכנס למתחם האימונים. אדם סילבר: "הערה פוגעית ובלתי נסלחת". ספולסטרה והאסלם "לא סולחים", בת זוגו תחת מתקפה ברשתות החברתיות, כוכב הפוטבול היהודי במסר. ויש גם מי שתוהה מדוע לברון חמק מעונש במקרה דומה

מאיירס לאונרד, מיאמי היט. Scott Taetsch, GettyImages
לא יורד מהכותרות. מאיירס לאונרד/GettyImages, Scott Taetsch

סערת האמירה האנטישמית של מאיירס לאונרד ממשיכה לעשות כותרות בארצות הברית. כזכור, שחקן הפנים של מיאמי תועד מטיח את הכינוי "יהודון כלב" במשתתף אחר במהלך משחק וידאו בו לקח חלק, בסרטון שהפך ויראלי וגרם להיט להשעות אותו מפעילות ול-NBA לפתוח בחקירה נגדו.

היום (חמישי) הודיעו בליגה כי החליטו לקנוס את שחקן הפנים ב-50 אלף דולר ולהשעות אותו מפעילות לשבוע. לאונרד לא יורשה להיכנס למתחם האימונים של ההיט, ואף ייאלץ לעבור סדנת "גיוון תרבותי". הקומישנר של הליגה אדם סילבר הגיב ואמר: "ההערה של מאיירס לאונרד היתה בלתי נסלחת, פוגענית, ואין לה מקום ב-NBA או בחברה שלנו. הבהרנו לו שלא נעבור לסדר היום על אמירות כאלה ומצופה ממנו לכבד את ערכי הליגה שלנו - שוויון, סבלנות וכבוד".

לאונרד פרסם אתמול (רביעי) התנצלות בעמוד האינסטגרם שלו, אבל הביקורות נגדו נמשכות, הן מצד חברים בקהילה היהודית והן מצד מי שזוכר כיצד אותו לאונרד היה השחקן היחיד שסירב לכרוע ברך בזמן נגינת ההמנון האמריקאי בעונה שעברה, כמחאה על הברוטליות המשטרתית כלפי שחורים.

באולפני הספורט השונים התייחסו בהרחבה אל המקרה של לאונרד, ופרשנים כמו קנדריק פרקינס ושאנון שארפ האשימו אותו בצביעות, וטענו כי אפילו מכתב ההתנצלות שלו בו טען שלא ידע מה המשמעות של המילה הפוגענית בה השתמש, לא ראויה.

היום חזרה מיאמי להתאמן לראשונה מאז התקרית, והמאמן אריק ספולסטרה והקפטן הוותיק יודוניס האסלם התייחסו למקרה. "זה מאוד מאכזב", אמר ספולסטרה. "המילים שמאיירס בחר בהן כואבות מאוד, הן בלתי נסבלות ובלתי נסלחות. יש לו כל כך הרבה מה לעשות כדי לכפר על זה".

ספולסטרה ביקר את לאונרד ואמר ש"למילים יש משמעות. הוא פלט מילים בצורה לא אחראית, ועכשיו אנחנו אלה שצריכים לשאת בהשלכות", אבל באותה נשימה גם אמר ש"לא צריך למחוק אותו".

"אנחנו מכירים את מאיירס מצוין. הוא חבר נהדר לקבוצה, הוא אדם טוב. הוא התבטא בצורה פוגענית וסרת טעם. זה יום מאכזב מבחינתי. אבל שוחחתי איתו, ואני יודע שהוא מצטער מאוד על מה שקרה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, וגם הוא מבין את זה".

יודוניס האסלם הוסיף ש"זה מקרה מצער מאוד. בעידן הרשתות החברתיות, כל דבר יכול להתפשט כמו אש בשדה קוצים. מה שמאיירס אמר מצער אותנו מאוד, אי אפשר לסבול את זה". האסלם הסביר שהאמירות של לאונרד לא צריכות להכתים את מיאמי כקבוצה, אחרי שהייתה בחוד החנית של האקטיביזם של שחקני ה-NBA במחאת השחורים. "אנחנו תמיד רוצים להיות בצד הנכון של המשוואה. במקרה הזה, כאבתי את האמירה של מאיירס. יש לי הרבה חברים יהודים. חלקם אפילו מכנים אותי יודוניס האסלמברג. אחרי המקרה, פניתי לחלקם כדי לדעת איך הם מרגישים. רציתי לוודא שהם בסדר ולהבהיר להם שאנחנו מתנערים לחלוטין ממה שהוא אמר".

האסלם טען שמעולם לא שמע את לאונרד משתמש בביטויים פוגעניים כלפי יהודים או באופן כללי. "מעולם לא נתקלתי בהתנהגות גזענית או פוגענית במקרה שלו. הייתי מופתע מאוד, כי הוא מעולם לא התבטא כך כשהייתי לידו".

עוד בוואלה!

ההתנצלות לא עזרה: מאיירס לאונרד הושעה ממיאמי בעקבות האמירה האנטישמית

לכתבה המלאה
ג'וליאן אדלמן פוטבול סופרבול 2019 ניו אינגלנד פטריוטס. AP
"מזמין אותך לסעודת שבת, תראה מה זה זמן איכות". ג'וליאן אדלמן/AP

אמש פרסם כוכב הפוטבול היהודי ג'וליאן אדלמן מכתב בו פנה באופן אישי ללאונרד. "לא נפגשנו מעולם, ואני מקווה שנוכל לעשות זאת יום אחד. אני בטוח שספגת הרבה ביקורת על מה שאמרת, אני לא מנסה להוסיף, אני רק רוצה להציע קצת פרספקטיבה. אני מקבל את הרושם שלא אמרת זאת מתוך שנאה, אלא יותר מבורות - אבל שנאה היא כמו וירוס. גם אם היא נאמרה בטעות, היא יכולה להתפשט. אני נמצא במיאמי לעיתים קרובות, אזמין אותך לסעודת שבת ואראה לך מה זה זמן איכות".

חלק מחוזי הפרסום שלאונרד היה חתום עליהם בוטלו מאז המקרה, וביממה האחרונה גם בת זוגו סופגת עלבונות קשים ברשתות החברתיות.

התגובות לאשתו של לאונרד

התגובות התוקפניות נגד אשתו של שחקן מיאמי היט מאיירס לאונרד. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
התגובות התוקפניות נגד אשתו של שחקן מיאמי היט מאיירס לאונרד/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

בין שלל הגינויים לאמירה של לאונרד, היה גם מי שהצביע על דו פרצופיות. הפרשן סקיפ ביילס, מבקר ידוע של לברון ג'יימס, תהה מדוע לאונרד נענש בעוד כוכב הלייקרס, שב-2018 ציטט שורות מתוך שיר ראפ שעוסקות ב"כסף יהודי" ולא נענש.

הפרשה של לברון הסתיימה בזמנו בהתנצלות בלבד, למרות שהפוסט שהעלה לרשתות החברתיות כלל את המשפט: "אנחנו מקבלים את הכסף היהודי, הכל כשר".

"אני מתנצל אם פגעתי במישהו", אמר לברון בזמנו. "זו לא הסיבה שבחרתי לשתף את המילים. אני תמיד משתף שירים. זה מה שאני עושה. אני נוסע ברכב שלי ומאזין למוזיקה מעולה, וזה היה תוצאה של זה. למעשה, חשבתי שזו מחמאה וברור שלדעתם של הרבה אנשים, זו לא. אני מתנצל. זו בוודאי לא היתה הכוונה, לפגוע במישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully