וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנצלות לא עזרה: מאיירס לאונרד הושעה ממיאמי בעקבות האמירה האנטישמית

שחקן ההיט שפלט קללה פוגענית ("כלב יהודון") בסרטון שהסעיר את ה-NBA, צפוי להיענש בחומרה: "לא הבנתי מה המשמעות האמיתית של הביטוי". מאמנו של דני אבדיה גינה אותו: "זה לא מקובל"

שחקן מיאמי היט מאיירס לאונרד. Michael Reaves, GettyImages
הסערה נמשכת. לאונרד/GettyImages, Michael Reaves

מאיירס לאונרד, שחקן הפנים של מיאמי היט שתועד בקללות אנטישמיות במהלך משחק וידאו בו לקח חלק, כבר משלם את המחיר. מיאמי הודיעה שהפורוורד/סנטר שממילא מועמד לעזוב את הקבוצה בקרוב, לא ייקח חלק בפעילויות של ההיט עד להודעה חדשה. ה-NBA מנהלת חקירה נגד לאונרד ועשויה להעניש אותו בחומרה, וההיט הודיעו שהם מתכוונים לשתף פעולה באופן מלא עם הליגה.

בשעות הלילה, אחרי שהסרטון בו נשמע לאונרד צועק "יהודון כלב" במהלך משחק וידאו בו השתתף, פרסם השחקן התנצלות באינסטגרם. "אני מתנצל עמוקות על השימוש בקללה אנטישמי. לא הבנתי מה המשמעות האמיתית של המילה בזמן אמת, אבל הבורות שלי בנוגע לקהילה היהודית לא מהווה תירוץ בשום אופן", כתב. "עכשיו אני מודע יותר למשמעות של המילים שלי ומחויב לסייע לאנשים אחרים לדעת יותר בנוגע לסוג השנאה שהביטוי הזה מייצג".

להתנצלות של לאונרד יש רקע מובן: בעלי מיאמי הוא המילארדר היהודי מיקי אריסון, וגם הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר הוא יהודי. "המקרה הזה לא מייצג אותי ולא משקף את דעותיי בשום צורה", טען לאונרד. "אני מתנצל בפני משפחת אריסון, בפני חבריי לקבוצה, בפני המאמנים וההנהלה, ומבקש סליחה מהקהילה היהודית שפגעתי בה. אני מבטיח להיות טוב יותר בעתיד ולברור את מילותיי בזהירות".

התקרית עוררה סערה ברחבי הליגה. מי שהתייחס לדברים של לאונרד היה בין היתר מאמן וושינגטון סקוט ברוקס, שאמר: "זה לחלוטין לא מקובל. השחקנים שלו מחונכים יותר בנושאים כאלה, את זה אני יכול להבטיח לכם. אני משוכנע שהליגה תדע להעניש אותו בהתאם, כי האמירות הללו לא תואמות את הערכים של הליגה. בקבוצה שלי לא הייתי סובל התנהגות כזאת בשום אופן".

זו לא הפעם הראשונה שלאונרד מעורב בתקרית שנויה במחלוקת. בעונה שעברה הוא היה היחיד מבין שחקני מיאמי שעמד בהמנון האמריקאי, בשעה שחבריו כרעו ברך במחאה על הברוטליות המשטרתית כלפי שחורים.

לאונרד הסביר בזמנו שהוא לא בז למחאת השחורים, אלא הרגיש שמחובתו כפטריוט אמריקאי לעמוד בזמן נגיעת ההמנון. כמו כן, הוא הסביר שהרגיש שכריעת ברך בזמן ההמנון תפגע בכבודם של שני אחיו ששירתו בצבא האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully