וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דני אבדיה מהרוקיז הטובים ב-NBA, ולא מקבל הזדמנויות להראות זאת"

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 18:50

העיתונאי האמריקאי בן מהיץ' דורש להעניק לישראלי עוד קרדיט: "כמה שחקנים בליגה מסוגלים לעשות את מה שהוא עושה?" פרשני "דה רינגר" דווקא חילקו לו ציונים נמוכים על חצי העונה הראשונה ב-NBA וחרצו: "הוא מסוג השחקנים שיעבור 2-3 קבוצות בליגה עד שימצא את המקום המתאים"

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה עם בראדלי ביל. רויטרס
וושינגטון לא טובה לו לטווח הארוך? אבדיה עם בראדלי ביל/רויטרס

דני אבדיה פתח אמש (בין רביעי לחמישי) את החצי השני של עונת הרוקי שלו ב-NBA בצורה מעודדת, עם תצוגה אישית טובה. וושינגטון אמנם הפסידה 127:112 לממפיס, אבל מבחינה אישית רשם הישראלי יכולת טובה וסיים עם 13 נקודות ו-6 ריבאונדים ב-24 דקות, במשחק שהמשיך את מגמת השיפור שלו שהחלה לפני פגרת האולסטאר.

העיתונאי האמריקאי בן מהיץ' ניתח הערב את היכולת הטובה שגילה הישראלי, והביע תקווה שהמגמה הזו תימשך - לא רק מבחינת אבדיה עצמו, אלא בעיקר באשר לקרדיט שהוא מקבל מסקוט ברוקס.

"הוא לא ממש קיבל הזדמנויות להראות את הכישורים שלו עם ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל", אמר מהיץ' בפודקאסט Locked On. "אבדיה הוא החתיכה שנשכחת לעתים, אבל סוף סוף ראינו שהוא יכול לתרום כשהוא מקבל את ההזדמנויות, הוא היה אחת מנקודות האור הבודדות. הוא יכול לספק את הסחורה, הוא נראה אגרסיבי ולדעתי אפשר היה להשתמש בו עוד יותר. היו כמה מצבים שבראדלי ביל חדר, אבדיה היה פנוי ולא קיבל את הכדור. הקבוצה צריכה לסמוך עליו יותר, כי כשהוא מקבל את הזריקות הוא עושה את העבודה. הוא אחד הרוקיז הטובים ב-NBA, אבל לא מקבל הזדמנויות להראות זאת. הלוואי שהקבוצה תשתמש בו יותר, בעיקר בהתקפות מעבר".

"הוויזארדס השיגו פה שחקן טוב, כמה שחקנים בגובה שלו מסוגלים להוריד כדור חוזר ומיד להוציא מתפרצת?" תהה מהיץ'. "הוא מזכיר לי קצת גרסה מסוימת של למאר אודום, אני יודע שזה נשמע משוגע, כי למאר היה אחד השחקנים הכי מוכשרים שיש. דני רק בן 20, אבל הכישורים שלהם שונים, שניהם ריבאונדרים מצוינים, שניהם קולעים מבחוץ ומסוגלים ליצור. כמה שחקנים מסוגלים לעשות זאת? גם בליגה מלאה בכישרון אבדיה בולט בתחום הזה, כי אין הרבה שחקנים שמסוגלים לעשות מה שהוא מסוגל לעשות. וושינגטון צריכה להבין את זה ולהוציא ממנו את המירב, הוא אחד השחקנים המוכשרים בסגל, אין פה שאלה בכלל".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, נשמר על ידי שחקני מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס, ג'יילן נאוול. Will Newton, GettyImages
"הוא מסוג השחקנים שיעברו 2-3 קבוצות עד שימצאו את מקומם ב-NBA". אבדיה/GettyImages, Will Newton

כך או כך, בארצות הברית עדיין לא משוכנעים שאבדיה מממש את הפוטנציאל שלו בוושינגטון. פרשני "דה רינגר" קווין אוקונור, ג'ונתן צ'ארקס וקייל מאן דנו ממושכות בסיטואציה של אבדיה בוושינגטון, ואף חילקו ציונים נמוכים יחסית לישראלי על חצי העונה הראשונה שלו בקבוצה. מאן, למשל, העניק לישראלי ציון 69 בלבד, בעוד אוקונור טען שהוא ראוי לציון גבוה יותר.

"הוא עבר תהליך הפוך משל לאמלו בול - בניגוד אליו, הוא פתח את העונה כשחקן חמישייה, אבל יצא ממנה אחרי 20 משחקים. המאזן של הוויזארדס מאז שהוא ירד לספסל מוכיח שזה היה צעד נכון", אמר מאן. "בסך הכל, אני לא חושב שאף אחד לא ציפה מאבדיה לתת מספרים של כוכב. לפני הדראפט האמנתי שהוא יהיה שחקן משלים נחמד. הקליעה שלו נראית בסדר גמור והוא הראה ניצוצות של פליימייקר, אבל שאלת המפתח היא האם עם שחקנים כמו בראדלי ביל וראסל ווסטברוק, הוא מסוגל להתפתח במסלול הנכון. נכון לעכשיו, קשה לו להראות את היתרונות שיכולים להקנות לו דקות ב-NBA.

"במקום לתת ליכולות שלו ביטוי, וושינגטון לוחצת עליו לפתור את הבעיות ההגנתיות שלו. קשה לו לעשות את הדברים שהוא מצטיין בהם. הוא לא מראה את היכולות שיהפכו אותו לשחקן NBA בטווח הארוך. אני חושב שהוא קצת המום מהזריזות של השחקנים שהוא נתקל בהם ב-NBA, הוא לא ארוך מספיק כדי לשנות זריקות בצבע ולא מהיר מספיק כדי לשמור על גארדים. יש לו בעיות הגנתיות. אם הוא ימשיך בוושינגטון, אני בספק אם הוא יהפוך בטווח הארוך לשחקן NBA לגיטימי".

קווין אוקונור הוסיף: "ביחס לרוקי, הוא סולידי. גם לי יש ספקות לגבי ההתפתחות שלו בטווח הארוך, כי זאת התאמה מוזרה מכל הבחינות. אבדיה שחקן שיכול לעזור בתור פליימייקר, ופשוט אין לו את ההזדמנויות האלה כל עוד הוא משחק לצד ווסטברוק וביל. יש אכזבה מסוימת, כי הוא פשוט לא בסיטואציה הנכונה. בסופו של דבר, הכל עניין שאלה של התאמה. אפשר רק לדמיין כמה קשה היה ללאמלו בול אם הוא היה צריך לשחק לצד סטף קרי, או איך אנתוני אדוארדס היה מגיב אם הכדור לא היה בידיים שלו במינסוטה. לא בטוח שאבדיה נמצא במקום הכי טוב להתפתחות שלו, אבל בסך הכל אני חושב שמגיע לו ציון סביר על חצי העונה הראשונה".

ג'ונתן צ'ארקס אמר: "כשאני מסתכל על שחקנים כמו דני אבדיה, אני תוהה מה בדיוק התפקיד שהוא אמור למלא ב-NBA. איך הוא ימצא את התפקיד שלו? זה קורה הרבה פעמים עם שחקנים שנבחרים גבוה בדראפט, אבל נשארים מחוץ לטופ 5. הקבוצות שלהם לא באמת נותנים להם את המפתחות, לא באמת נותנים להם להוביל, ולפעמים אתה פשוט צריך להרוויח את המקום שלך בכוח, למצוא נישה לעצמך. לשחקן כמו דני זאת משימה קשה, כי הוא זקוק לכדור בידיים שלו. לא יפתיע אותי אם בסופו של דבר דני יחליף 2-3 קבוצות ב-NBA עד שהוא ימצא את המקום המתאים לו, שייתן לו את התפקיד שהוא צריך".

עוד בוואלה!

וושינגטון הובסה 127:112 על ידי ממפיס, 13 ו-6 ריבאונדים לדני אבדיה

לכתבה המלאה

אבדיה קיבל מחמאות על התצוגה שלו הלילה

אבל היה גם מי שצחק על התלונות שלו לשופט

מאן חתם את הדיון: "הוא קצת מזכיר לי את ג'ו אינגלס. הוא מסוגל לשחק עם עוד שחקנים יוצרים, אבל יש בו מן קשיחות והבנת משחק. הוא שחקן חכם, אבל לפעמים אין לו את החוצפה כדי לקחת את המשחק על עצמו. אולי זה משהו שיתפתח אצלו עם הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully