וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "קטש הכניס את הפילוסופיה שלו. ווילבקין? הוא רק בן אדם"

10.3.2021 / 16:15

מאמן מכבי תל אביב מתכונן למפגש עם האקס ופנתינאייקוס באואקה (חמישי, 21:00, ספורט 5) והתייחס גם לירידה בכושרו של הכוכב: "הגיע הזמן שהוא ירים את הרמה שלו שוב". המשחק מול וילרבאן נדחה ל-4 באפריל

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
מפגש ביוון מול מאמן ישראלי. ספרופולוס/דני מרון

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך מחר (חמישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) כשהצהובים יפגשו את פנאתינייקוס של עודד קטש. מכבי מגיעה למשחק עם סיכוי קטן לעלות לפלייאוף היורוליג כשבאמתחתם 11 ניצחונות ו-15 הפסדים. לעומתם, פנאתינייקוס כבר הודחה עם 9 ניצחונות ו-17 הפסדים.

אחרי הניצחון הדרמטי בדרבי בתחילת השבוע עברו הצהובים להכנות למשחק נגד הירוקים באואקה. במכבי תל אביב יודעים שהכוכב הגדול של היריבה, נמניה נדוביץ', שהתפוצץ בסיבוב הראשון נגדם עם 39 נקודות, לא ישחק, ותוכנית המשחק תהיה שונה לגמרי. בקבוצה השתדלו במהלך השבוע לא להתייחס למאצ'אפ הפיקנטי נגד עודד קטש.

בצד המקצועי נמצאת האלופה הישראלית במצב משונה, כשבעוד השחקנים שהובילו אותה העונה - סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בריאנט ואותלו האנטר, נמצאים בכושר פחות טוב, שחקנים אחרים כמו כריס ג'ונס וטיילר דורסי, נטלו את המושכות. ג'ונס צפוי להמשיך לקבל דקות משמעותיות מיאניס ספרופולוס, כמו גם עומרי כספי שנמצא בעלייה בשבועות האחרונים. אנטה ז'יז'יץ', שנפצע בצורה קלה בדרבי, כשיר למשחק.

עוד לפני המשחק ביוון, היורוליג הודיעה הערב כי משחק הבית של מכבי תל אביב מול וילרבאן, שאמור היה להיערך ביום חמישי הבא, נדחה ל-4 באפריל (יום ראשון) לאור הסגר בצרפת ואיסור הטיסות למדינות מחוץ לאיחוד האירופי.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
מפגש מסקרן מול קטש. ספרופולוס/דני מרון

יאניס ספרופולוס אמר לקראת המשחק: "לא היה לנו יותר מדי זמן להתכונן. היו לנו רק יומיים, אבל אלו החיים שלנו. אנחנו צריכים לשחק הרבה משחקים באותו שבוע, צריכים לעקוב אחרי תוכנית המשחק, כי פנאתינייקוס תחת קטש משחקת בסגנון שונה, הסגנון שלו. הוא הכניס את הפילוסופיה שלו לקבוצה, ואנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים על איך אנחנו שומרים נגדם, ומהצד השני איך אנחנו משחקים בהתקפה. הם מניעים עכשיו את הכדור יותר, ומשחקים עם יותר סבלנות. יש להם תנועה טובה בהתקפה, כולם מעורבים, יש להם שחקנים שמשתתפים במשחק בתפקיד חשוב יותר".

על הירידה בכושר של סקוטי ווילבקין: "זה נורמלי שלשחקנים יהיו עליות וירידות במהלך העונה, הם בני אדם. אנחנו לא מאבדים ביטחון באף שחקן. הגיע הזמן שסקוטי ושאר השחקנים ירימו את הרמה שלהם שוב".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב צפויה להשאיר את כריס ג'ונס. דיווח: מאבק עם אולימפיאקוס על ג'ורדן לויד

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן פנאתינייקוס. פנאתינייקוס, אתר רשמי
פאו במגמת ירידה. קטש/אתר רשמי, פנאתינייקוס

עודד קטש הביא בתחילה שינוי לפנאתינייקוס עם שלושה ניצחונות בחמשת המשחקים הראשונים שלו, אך בתקופה האחרונה מאז פציעתו של נמניה נדוביץ', פאו הלכה אחורה עם שלושה הפסדים רצופים. היוונים מקבלים בחזרה לקראת המשחק את יואניס פפטרו, שקולע 12.1 נקודות למשחק העונה, וביחד עם מריו הזוניה שהצטרף לאחרונה ורושם 17.5 נקודות למשחק, ינסו להוביל את הקבוצה לניצחון.

בעונה שעברה, בשל הקורונה, מכבי תל אביב ופנאתינייקוס לא שיחקו ביוון, ולמעשה זאת תהיה הפעם הראשונה בה יאניס ספרופולוס מגיע עם הצהובים למשחק חוץ נגד פנאתינייקוס. היוונים מחזיקים ברצף של ארבעה ניצחונות ביתיים על הצהובים, כשהפעם האחרונה בה הצליחו הצהובים לנצח אותם ביוון הייתה בדצמבר 2013, 55:68, בדרך לזכייה ביורוליג. דיוויד בלו הוביל את קלעי מכבי תל אביב באותו המשחק עם 13 נקודות.

דימיטריס דיאמנטידיס, תיאו פפאלוקאס. Action Images, אתר רשמי
"לפאו יש תנודות קיצוניות ביכולת". פפאלוקאס/אתר רשמי, Action Images

לקראת המשחק, התראיין ביוון שחקן העבר תיאו פפאלוקאס, שניתח את יחסי הכוחות. "מכבי תל אביב הייתה אחת הקבוצות הכי טובות ביורוליג בעונה שעברה, והיא הגיעה לעונה הזו עם ציפיות גבוהות. הבעיה היא שהיא סבלה מחוסר מזל גדול והפסידה הרבה משחקים צמודים שפגעו בה מאוד. זאת לא השנה שלה".

הרכז ששיחק במשך תקופה קצרה במכבי תל אביב הוסיף: "כמו תמיד, מכבי תל אביב קבוצה אתלטית ומהירה בסטנדרטים אמריקאיים. פנאתינייקוס נמצאת בתקופת מעבר ויש לה תנודות קיצוניות ביכולת. אבל עם ההשתלבות של הזוניה והחזרה של פפאפטרו, אני חושב שלפאו יש יתרון במשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully