וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו סופג אש אחרי ההדחה, יובנטוס לא תמהר להאריך את חוזהו

סערה בעקבות הפיאסקו של האלופה: קאפלו קטל את הכוכב הפורטוגלי, באיטליה האשימו אותו בטעות של החומה, בספרד ביקרו אותו על "ההחלטה הגרועה בתולדות הכדורגל". פירלו לא חושש לעתידו, אבל דל פיירו קורא לזעזוע: "חייבים שינוי, אי אפשר להמשיך ככה"

כריסטיאנו רונאלדו שחקן יובנטוס. רויטרס
אכזבה ענקית והדחה שנייה ברציפות בשמינית הגמר. רונאלדו/רויטרס

יובנטוס כשלה הערב (שלישי) בגדול כשהודחה מליגת האלופות כבר בשמינית הגמר על ידי פורטו. האלופה האיטלקית אמנם ניצחה 2:3 בבית אחרי הארכה ומול עשרה שחקנים מהדקה ה-54 בה ספג מהדי טארמי את הצהוב השני שלו. סרג'יו אוליביירה כבש פעמיים עבור הפורטוגלים (19 בפנדל ו-115), פדריקו קייזה מצא את הרשת פעמיים עבור יובה וכפה הארכה (49 ו-63) ואדריאן ראביו הצליח להשאיר תקווה עבור הגברת הזקנה בהארכה (117), אבל לא יותר מזה. פורטו עולה ורושמת הישג פנטסטי עם 4:4 ויתרון שערי חוץ.

מי שחטף ביקורת הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו, שלא כבש בשני המשחקים מול פורטו. הפורטוגלי ספג ביקורת על כך שסובב את הגב שלו לבעיטה החופשית של אוליביירה שבסופו של דבר הדיחה את יובנטוס מהמפעל.

חלוץ יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו מסובב את גבו בבעיטה חופשית של פורטו. ., צילום מסך
הסתובב בזמן הבעיטה. רונאלדו/צילום מסך, .

התגובות

מאמן יובנטוס אנדראה פירלו, שספג קיתונות של ביקורת בסיום, אמר ש"כשאתה עושה ארבע טעויות קריטיות בשני משחקים ברמות האלה, אתה עלול להיות מודח. לא היינו מספיק מאורגנים ומפוקסים כשפורטו נותרה ב-10 שחקנים. ייקח לנו כמה ימים להתאושש מהמשחק הזה, אבל אני לא חושב שבאנו למשחק הזה בגישה הלא נכונה. בסופו של דבר, צריך להרים את הראש ולזכור שיש לנו עדיין על מה להילחם בליגה האיטלקית. אנחנו רק בחודש מרץ ויש זמן לעשות מהפך ולעלות לפסגה".

פירלו הסביר את הטעות הקריטית בהעמדת החומה ושם את האחריות על השחקנים: "בחרנו מראש אילו שחקנים יעמדו שם. אני מודה שמעולם לא התאמנו או דיברנו על אפשרות שהשחקנים שעומדים בחומה יהיו עם הגב לכדור. אולי השחקנים שעמדו שם חשבו שהמרחק מהשער כל כך גדול, עד שהם לא הרגישו את הסכנה. אין ספק שזו הייתה טעות שלא צריכה לקרות".

על האפשרות שיפוטר בעקבות ההדחה אמר פירלו: "הביאו אותי ליובנטוס למטרות אחרות ממאמנים קודמים. המטרה שלי היא לבנות משהו לטווח ארוך, כך שאני לא מודאג למשרה שלי".

פדריקו קייזה שכבש צמד שלא הספיק, הוסיף: "אני לא יכול לקחת שום דבר חיובי מהערב הזה. התחושות קשות מאוד, כי אחרי המחצית הראשונה הרגשנו שאנחנו בדרך הנכונה. כולנו צריכים לחשוב איפה טעינו, ולהתרכז מעכשיו במטרות בסרייה A".

חואן קואדרדו טען שזה לא סוף עידן: "אנחנו עדיין מאמינים בסיכויי האליפות שלנו. נילחם עד הסוף בליגה ונפעיל את כל הלחץ שאפשר על אינטר. יש לנו את הכוחות לעשות מהפך בצמרת".

מתייס דה ליכט אמר: "התחושות קשות מאוד. פתחנו את המשחק לא רע, אבל משהו השתנה בהמשך. לא ציפינו שזה יסתיים ככה".

המנהל הספורטיבי של יובה פאביו פראטיצ'י הודה אמש שהמשך דרכו של כריסטיאנו רונאלדו במועדון עדיין לא ברור. כשנשאל על האפשרות להאריך את חוזהו אמר פראטיצ'י: "למזלנו, רונאלדו חתום לעונה נוספת ביובה, כך שזה לא מעסיק אותנו יותר מדי כרגע. הארכת החוזה שלו לא נמצאת בראש סדר העדיפויות כרגע, כי יש לנו מספיק זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החומה של יובנטוס נגד פורטו: כריסטיאנו רונאלדו עומד עם הגב לשער. מתוך "פוטבול איטליה", צילום מסך
ומזווית נוספת/צילום מסך, מתוך "פוטבול איטליה"

המספרים

* יובנטוס אמנם הביאה את כריסטיאנו רונאלדו כדי לזכות בליגת האלופות, אבל בשנה השנייה ברציפות היא מודחת כבר בשמינית הגמר על ידי קבוצה נחותה ממנה, לפחות על הנייר, אחרי שבעונה שעברה עפה על ידי ליון.

* יובנטוס עם רונאלדו באלופות: הדחה ברבע הגמר ושתי הדחות בשמינית הגמר. לפני שהפורטוגלי נרכש מריאל מדריד, יובה הגיע לגמר פעמיים בארבע שנים.

* לראשונה ב-15 עונות בליגת האלופות, כריסטיאנו רונאלדו לא הצליח לכבוש בנוקאאוט.

שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב. רויטרס
קייזה מרגיש נבגד". רונאלדו/רויטרס
שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב. Jonathan Moscrop, GettyImages
בשביל זה הביאו אותו? רונאלדו/GettyImages, Jonathan Moscrop

אחד המבקרים התקיפים ביותר של יובנטוס ורונאלדו בסיום היה פאביו קאפלו. "הטעות שנעשתה בהעמדת החומה פשוט בלתי נסלחת", אמר המאמן הוותיק ששימש כפרשן הטלוויזיה האיטלקית. "בימים שלי כמאמן, היינו בוחרים מראש איזה שחקנים יעמדו בחומה, ותמיד בחרנו בשחקנים שלא פוחדים מהכדור. במקרה הזה השחקנים פחדו מהכדור, ברחו ממנו והפנו את הגב".

קאפלו ביקר אף ביקר את ההתנהלות של השחקנים הוותיקים כולל רונאלדו, גם מחוץ לכר הדשא, אחרי שהיחידים שהתייצבו בעמדת הראיונות בסיום היו מתייס דה ליכט, פדריקו קייזה וחואן קואדרדו הצעירים.

"החבר'ה הצעירים של יובה תמיד מראים את הפרצוף שלהם בזמנים קשים. בקבוצה הזאת, חלק מהשחקנים הוותיקים נהנים לקחת קרדיט על ניצחונות, אבל נעלמים בשנייה אחת כשמפסידים", אמר.

דמות מוכרת נוספת שנשמעה נחרצת למדי בביקורת כלפי יובנטוס, היא אלסנדרו דל פיירו. "חייב לקרות שינוי כלשהו ביובה", אמר שחקן העבר האגדי בסיום. "לא מתפקידי לומר מהו השינוי הנדרש, אבל אי אפשר לבלוע את הרגל הזה ולא להגיב אליו. חייבת להיות תגובה כלשהי, אי אפשר להמשיך בצורה הזאת".

טאנקרדי פאלרמי, העיתונאי האיטלקי והפרשן של beIN Sports, כתב אחרי המשחק ש"רונאלדו היה השחקן הכי גרוע בשני המפגשים, בדיוק כאשר שיובנטוס הייתה זקוקה לו... ליובה יש לב, נשמה ורוח, אבל בליגת האלופות צריך יותר, וקייזה לא יכול לבד". גם פאולו קונדו, עיתונאי ספורט ותיק שכותב ב"גאזטה" ומפרשן ב"סקיי", ביקר את הפורטוגלי: "אפשר להודות שמבצע רונאלדו ליובנטוס התגלה כשלילי. אני לא אומר כישלון או פשיטת רגל, כי היא כן זכתה באליפות פעמיים, אבל היא כבר זכתה באליפות עם סגל זול יותר. רונאלדו הובא כדי לזכות בליגת האלופות, כי אחרי פעמיים שיובה הגיעה לגמר היא הרגישה שחסר לה עוד מעט... אבל רונאלדו קרס.... קייזה נבגד על ידי רונאלדו. מצד אחד ראינו משחק אדיר של האיטלקי, אבל רונאלדו החמיץ, וגם ראינו אותו קופץ בחומה ב-2:2, וזה משהו שאסור לעשות. הפורטוגלי החמיץ גם במשחק הראשון, וגם בגומלין".

גם בתקשורת הספרדית מתחו ביקורת על כריסטיאנו רונאלדו. באחד מטורי הדעה ב"מארקה" אחרי המשחק, ציינו ש"ההחלטה לעזוב את ריאל מדריד אחרי שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות ולעבור ליובנטוס, נראית עכשיו כמו אחת ההחלטות הגרועות שקיבל שחקן מסוים בתולדות הכדורגל, אם לא הגרועה שבהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully