וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולאנד מסביר את החגיגה "חסרת הכבוד" מול שוער סביליה: "עכשיו הוא כבר לא צוחק"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 6:59

הנורבגי של דורטמונד הפך לצעיר אי פעם שמגיע ל-20 שערים בצ'מפיונס, סחט מחמאות מכל אירופה והיה חלק ממשחק מוזר וסוער, כולל חגיגה "שערורייתית" מול בונו. המספרים והתגובות

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
מה זה הדבר הזה? הולאנד/רויטרס

ארלינג הולאנד המשיך אתמול (שלישי) את העונה המדהימה שלו, ולמעשה את הקריירה המדהימה שלו בליגת האלופות, כשכבש צמד במדי דורטמונד, שסיימה ב-2:2 ביתי מול סביליה ועלתה לרבע הגמר. החלוץ הנורבגי רק בן 20, אבל כבר כבש את שערו ה-20 במפעל היוקרתי. הוא כמובן הפך לשחקן שמגיע הכי מהר ל-20 שערים בליגת האלופות, כשהקודם היה הארי קיין, שהגיע למספר המכובד ב-24 משחקים בלבד. להולאנד נדרשו 14 משחקים.

השער השני של הולאנד הגיע אחרי רצף די מוזר של אירועים. החלוץ הנורבגי כבש את השער הראשון, לאחר מכן כבש עוד שער, ה-VAR החליט לפסול אותו, ובמקום זה בהלחטה תמוהה מאוד שופטי המסך החליטו להעניק לדורטמונד פנדל במקום הגול. הולאנד בעט את הפנדל, והחמיץ. VAR קבע על פנדל חוזר בגלל תנועה אסורה של השוער, ואותו הולאנד כבר כבש. אחריו הוא הקניט את השוער, וספג כרטיס צהוב, כשלאחר מכן ששחקני סביליה רדפו אחריו וניסו להתעמת איתו. עם זאת, בסיום המשחק הולאנד ושוער סביליה יאסין בונו התחבקו, צחקו ביחד וסגרו את העניין.

הולאנד עצמו אמר אחרי המשחק: "היה משחק קשה, אני עייף עכשיו, אבל לעלות לרבע הגמר מרגיש משהו גדול. ידענו שהם יתחילו חזק מאוד את המשחק, אבל כשכבשנו הם היו זקוקים לשלושה שערים. להוביל 0:1 במחצית הרגיש טוב וזה היה שער נחמד. החמצתי את הפנדל הראשון, אבל אם הוא היה עומד על הקו הייתי כובש כמו שעשיתי בפנדל החוזר. הייתי קצת לחוץ לפני הפנדל השני, אבל ידעתי שזה יהיה חשוב. זה היה משחק משוגע וניצחון משוגע בשני המפגשים. איזו דרך זאת לעלות לשלב הבא".

הולאנד הסביר בסיום את החגיגה ההפגנתית מול שוער סביליה אחרי הפנדל שכבש, שכונתה בתקשורת הספרדית "חסרת כבוד" ו"מרגיזה". "החמצתי את הפנדל הראשון, והשוער שלהם צחק. לכן כשבעטתי בפעם השנייה וכבשתי, רצתי לכיוונו ורציתי לוודא שהוא כבר לא צוחק. אחרי שהחמצתי בניסיון הראשון ושמעתי את הצעקות שלו, חשבתי לעצמי שאני חייב לכבוש עוד גול. כשהכדור נכנס, אמרתי לו בדיוק את מה שהוא אמר לי, החזרתי לו באותו מטבע".

יוסף אן-נסרי, שכבש צמד עבור סביליה, אמר: "אנחנו לא מרוצים מהתוצאה. שיחקנו טוב מאוד. לא היה לנו מזל, הייתה להם הזדמנות אחת והם כבשו שער. רצינו להישאר באלופות, אבל לא היה לנו מספיק מזל. אני שמח מהמאמץ הקבוצתי. נלחמנו עד הדקה האחרונה". מרכוס אקוניה מסביליה הוסיף: "חיפשנו תוצאה שונה מזו שהייתה במשחק הראשון ונלחמנו עד הסוף. ידענו שיהיה משחק קשה והיינו צריכים לתת את הכול. הדבר החשוב הוא שלא ויתרנו. ההפסד הביתי הוא משהו שהיינו צריכים להימנע ממנו".

מאמן סביליה ג'ולן לופטגי אמר: "הייתה לנו אפשרות לעבור שלב והגיע לנו לעלות. הקבוצה שיחקה נהדר בכל מובן - התקפה, הגנה והרבה לב. לצערי לא הצלחנו להשיג את התמורה לכך. היינו עליונים על פני דורטמונד בשלוש מארבע המחציות ששיחקנו נגדה. היה לנו קשה לקבל את זה שירדנו אל המחצית בפיגור 1:0, אבל הקבוצה המשיכה להאמין אפילו אחרי ה-2:0 עם הפנדל. אנחנו עצובים ומאוכזבים. אני מאמין שהגיע לנו יותר. רצינו לתת לאוהדים שלנו סיבה לחגוג, אבל ניקח את הנחישות, האופי והגאווה שהקבוצה הציגה".

"הוא שונה הילד הזה", צייץ עליו גארי ליניקר, "הוא פשוט לא שם...". עוד צייץ עליו ליניקר ש"הולאנד כבש עכשיו את שערו ה-9 העונה ב-6 משחקי צ'מפיונס. חכו שהוא יגדל". הולאנד כבש לפחות שני שערים בארבעה משחקים ברציפות, כולל הפעם. מבין 7,389 השחקנים ששיחקו עד כה במפעל, הוא הראשון שעושה את זה. הוא עקף בכמות השערים שלו שחקנים כמו פרנצ'סקו טוטי, רונאלדיניו, זינדין זידאן, רונאלדו הברזילאי, אדריאנו, קרלוס טבס, רדאמל פלקאו ורומלו לוקאקו.

הולאנד שבר שיא נוסף כשהגיע ל-20 שערים בליגת האלופות ב-14 הופעות בלבד כשהוא שובר את השיא שהיה שייך להארי קיין, שנזקק ל-24 משחקים כדי להגיע לכמות הזו. לשם השוואה, רוברט לבנדובסקי נזקק ל-36 משחקים כדי להגיע ל-20 שערים באלופות, ניימאר ל-38, ליאונל מסי ל-40, כריסטיאנו רונאלדו ל-56 וזלאטן איברהימוביץ' ל-71.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. Lars Baron, GettyImages
חוגג שער ראשון/GettyImages, Lars Baron
ארלינג הולאנד חלוץ בורוסיה דורטמונד מתגרה בשוער סביליה יאסין בונו. רויטרס
כובש ומקניט את השוער/רויטרס
יאסין בונו שוער סביליה מתגרה בחלוץ בורוסיה דורטמונד ארלינג הולאנד. Pool, GettyImages
שחקני סביליה רדפו אחריו/GettyImages, Pool
ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. Lars Baron, GettyImages
אבל לא באמת אכפת לו. הולאנד/GettyImages, Lars Baron

אבל דורטמונד כמעט איבדה את היתרון הבטוח שלה, כשראתה את אן-נסרי מצליח לאזן ל-2:2 עם צמד משלו (69 ו-96). האורחים לחצו, היו קרובים לכבוש את השלישי בדקה שנותרה להם, אבל החמיצו, ובסוף גם טענו לעבירה ברחבה שלא נשרקה להם בדקה ה-97.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד עם שוער סביליה יאסין בונו. רויטרס
נפרדו כידידים. הולאנד ובונו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully