וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהל חוזר למגרשים: אושר המתווה, שיחל לפעול כבר במחזור הקרוב

8.3.2021 / 11:00

הקבוצות הצביעו בעד המתווה של 1,500 צופים באצטדיונים גדולים ו-750 בקטנים, כל קבוצה תחליט אם לאפשר כניסה של אוהדי הקבוצה האורחת. רק מחוסנים ומחלימים יורשו להיכנס, לא תותר כניסת ילדים מתחת לגיל 16. כלפון: "בתנאים שהציב משרד הבריאות קיים קושי גדול"

תקציר: הפועל תל אביב גוברת 0:1 על הפועל באר שבע באצטדיון טרנר/ספורט 1

הקהל חוזר למגרשי הכדורגל, וכבר בסוף השבוע הקרוב. הבוקר (שני) מנהלת הליגות בכדורגל ערכה הצבעת זום עם כל נציגי הקבוצות וחברי דירקטוריון המנהלת, ובה הוחלט כי החל מהמחזור הקרוב יחזור קהל למגרשים בהיקף של 1,500 צופים באצטדיונים הגדולים ו-750 צופים בקטנים.

גם קבוצות שהביעו בימים האחרונים התנגדות מסיבות שונות הצביעו בעד החזרה מכיוון שהאלטרנטיבה היא להישאר ללא קהל, והחלטה כזו לא תקדם את הפעימה הבאה שאמורה לכלול כבר מהפלייאוף בחודש הבא כמות של 5,000 צופים, כפי שפורסם כאן אתמול.

ילדים מתחת לגיל 16 לא יורשו בשלב זה להיכנס למשחקים. במשרד הספורט והמינהלת מנסים למצוא פתרון מול משרד הבריאות, כאשר כרגע תותר כניסה רק לבעלי תעודת מתחסן לקורונה ולמחלימים.

אוהדי הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
יחנכו את בלומפילד מחדש? אוהדי הפועל תל אביב/לילך וייס רוזנברג

המנהלת ערכה סקירה של כל התנאים הנדרשים לחזרת הקהל והביאה את כל ההיבטים של ההחלטה. לאחר מכן נערך דיון עם שאלות פתוחות וכאמור בסוף הצבעה. הוחלט כי כל קבוצה תחליט בעצמה אם לאפשר כניסה של אוהדים של הקבוצה האורחת.

חשוב להדגיש שבמכבי תל אביב כבר הבהירו אתמול שגם אם ההחלטה תהיה חיובית והקהל יחזור, זה לא יקרה הערב (20:45, ספורט 5) מול בית"ר ירושלים. משחק החזרה הראשון של הקהל יהיה בשבת בבלומפילד במפגש בין הפועל תל אביב לבני סכנין בשעה 15:00 עם 1,500 צופים ביציעים.

עוד בוואלה!

חילי טרופר בריאיון: "שמרו על פרופורציות, הספורט הוא ההתקהלות הכי גדולה בישראל"

לכתבה המלאה
שר התרבות והספורט חילי טרופר עם יו"ר מנהלת הליגה בכדורגל ארז כלפון. אתר רשמי, אתר רשמי
מקום לאופטימיות, מקום לחשש. טרופר וכלפון/אתר רשמי, אתר רשמי

מהמנהלת נמסר: "דירקטוריון מנהלת הליגות החליט לקבל את החלטת קבינט הקורונה להחזרת הקהל למגרשים. בהתאם לכללים שנקבעו, באצטדיון שתכולתו מעל 10,000 מקומות יוכלו להיכנס עד 1,500 צופים. באצטדיון שתכולתו פחות מ-10,000 מקומות יוכלו להיכנס עד 750 צופים. בשלב זה (עד שינוי תנאי המתווה) כל קבוצה ביתית תוכל לאפשר כניסת קהל חוץ על פי שיקול דעתה. מתווה כניסת הקהל יחל מהמחזור שייערך בסופ"ש הקרוב (ליגה לאומית מיום שישי 12.03 וליגת הבורסה לניירות ערך מיום שבת 13.03). ההחלטה התקבלה חרף מגבלות כניסת הקהל שנקבעו על ידי קבינט הקורונה וזאת בניגוד לעמדת מנהלת הליגות אשר הציגה תוכנית המאפשרת כניסת כמות של אלפי צופים באופן בטוח.

יו"ר המנהלת ארז כלפון: "במהלך השבועות האחרונים עשינו מאמצים אדירים ליצירת מתווה שיאפשר כניסת קהל בכמות גדולה והגיונית יותר. הצגנו למשרד הבריאות תוכנית מפורטת שיכלה לאפשר כניסה של אלפי צופים באופן בטוח, שלצערנו נדחתה. בהתאם לכך, אנו נאלצים לקבל את הנחיות משרד הבריאות וזאת בכדי לאפשר את חזרת הקהל שכל כך חסר במגרשים. אנו עושים זאת בחשש גדול, שכן לטעמנו בתנאים שהציב משרד הבריאות קיים קושי גדול להצלחת הפיילוט, אולם למרות זאת, נעשה כל מאמץ להוכיח כי ניתן לקלוט את הקהל גם בתנאים אלו.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לקבל את מתווה המנהלת המאפשר כניסה של אחוז מוגדר מיציע של כל אצטדיון (ולא כמות מוחלטת ללא הגיון ניהולי ביחס לתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון) ולאפשר את הגדלת כמות הצופים החל מהפעימה הבאה שתהיה ב - 21.03.

אני קורא לכל האוהדים שיגיעו לאצטדיונים לשמור על הנחיות משרד הבריאות על מנת שנוכיח כי ניתן להכניס קהל בבטחה ולהגדיל את כמות האוהדים הנכנסת למשחקים".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, על החלטת הקבוצות לאישור חזרת הקהל למגרשים: "אני מברך את ראשי הקבוצות ואת ראשי המנהלות, גם בכדורגל וגם בכדורסל, על ההחלטה החשובה להחזיר את האוהדים למגרשים ולאולמות! אחרי כשנה, סוף סוף הקהל חוזר וזאת אחרי עבודה קשה והתעקשות לאפשר לאוהדים שלא הפסיקו להתגעגע לחזק ולעודד את הקבוצות. נמשיך לעבוד קשה כדי שהמספרים יגדלו ולא ננוח עד שכל הקהל יחזור למגרשים בצורה בטוחה וזהירה".

בתוך כך ארגון השחקנים פנו במכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין וביקשו מהם להחזיר את הקהל למגרשים במתווה של המנהלת, שמדבר על שליש מתכולת היציע.

כחלק מהמהלך, שחקני קבוצות ליגת העל החברים בארגון צילמו עצמם בסרטונים בהם הם קוראים לממשלה לעמוד בהבטחותיה, כשהם חוזרים על המילים הבאות: "ממשלת ישראל, אנחנו התחסנו, האוהדים התחסנו. עכשיו תורכם. תחזירו את האוהדים למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully