וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים מודים: "לא החלטנו אם השער של שחר נפסל בצדק"

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 18:42

הוועדה המקצועית של האיגוד הסבירה מדוע השער של רודריגס חוקי, אבל טרם החליטה לגבי שחר. בנוסף, הודו שם בשלוש שגיאות

תקציר: הפועל חיפה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

איגוד השופטים פרסם הערב (שישי) את הדו"ח של הוועדה המקצועית שלו בנוגע להחלטות האחרונות בליגת העל. גם אחרי קרוב ל-24 שעות באיגוד השופטים לא הגיעו להחלטה בנוגע לשער של עידו שחר מהפועל חיפה, שנפסל מול מכבי תל אביב בטענת נבדל.

עידו שחר שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
נפסל בצדק? לא בצדק? גם באיגוד השופטים לא יודעים. שחר/מאור אלקסלסי

כך נכתב בדו"ח של איגוד השופטים באשר לשער של שחר שנפסל: "בהמשך להסבר שלעיל בנושא עבירות נבדל, בעת שתתגבש החלטה סופית לגבי פסילת שער לזכות חיפה בדקה ה-57, תפורסם בהתאם".

לעומת זאת, במקרה השער של חוסה רודריגס ממכבי חיפה מול הפועל תל אביב, שהיה מקרה די דומה לשער הפסול של עידו שחר, החליטו באיגוד השופטים כי השער אושר בצדק. "בדקה ה-26 הובקע שער חוקי לזכות חיפה ולכן אושר ע"י עוזר השופט ושופט המסך. הגם ששחקן חיפה היה בעמדת נבדל בעת המסירה במהלך ההתקפי, הרי שנמצא במרחק משמעותי מהשחקן המגן ולחלוטין לא מאתגר את היריב לכדור. לעניין זה, בכנס שנערך בשבוע שעבר הונחו השופטים ועוזרי השופטים כי הקריטריון המרכזי להחלטות באירועים מסוג זה הינו המרחק. כמו כן, יש לוודא שהשחקן התוקף לא מבצע תנועה מובהקת המאתגרת את היריב לכדור".

סתיו פיניש שחקן בני יהודה מורחק. קובי אליהו
לפי האיגוד, שופט המסך לא היה צריך להמליץ לשופט המשחק לגשת אל המסך בהרחקה של סתיו פיניש מבני יהודה/קובי אליהו

בנוסף לכך בוועדה המקצועית הודו בשלוש שגיאות. הראשונה במשחק בין בני יהודה למכבי פתח תקוה, שם שופט המסך היה צריך להימנע מלהמליץ לשופט הראשי לבחון כרטיס אדום לשחקן בני יהודה כיוון שלא היה מדובר במקרה ודאי וברור.

שני מקרים נוספים הם מהמשחק בין מכבי פתח תקוה למכבי נתניה. הראשון התרחש בדקה השנייה וקובע ששופט המסך היה צריך להמליץ לשופט לבחון בעיטת עונשין לזכות פתח תקוה בגלל נגיעת יד. השני גורס כי שופט המסך היה צריך להימנע מלדווח לשופט על שער חוקי לזכות פתח תקוה. אין מדובר במקרה ודאי וברור ונכון היה לתמוך בהחלטת עוזר השופט במגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully