וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלדה לבינוניות: ציוני העונה של מכבי תל אביב

4.3.2021 / 14:30

לצהובים יש עוד סיכוי מתמטי להגיע לפלייאוף היורוליג, אך הוא כל כך קטן, שהגיעה העת להתחיל בשלב הסיכומים עם גיליון הציונים: מהסנטר הוותיק שאי אפשר לבוא אליו בטענות, הכוכבים שכשלו, הפלופים הגדולים, וגם יאניס ספרופולוס שלא נשאר נקי

שחקן מכבי תל אביב דראגן בנדר. דני מרון
מדורג שביעי בדקות, אז איך הוא הפלופ הגדול ביותר? דראגן בנדר/דני מרון

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי, 21:05, ספורט 5) למשחק נגד ולנסיה כשרשמית היא עדיין לא איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף ביורוליג. תשעה משחקים עד לסיום העונה הסדירה, לצהובים קיים עוד סיכוי מתמטי להעפיל: הם צריכים לנצח בכל המשחקים, או לכל הפחות בשמונה מתוך תשעה, אך הסיכוי לכך נראה אפסי לאור היכולת של הקבוצה ולוח המשחקים הקשה. רגע לפני שהכול הופך רשמי, התחלנו לסכם את האכזבה עם ציונים לשחקנים ולמאמן.

עשו את שלהם

אותלו האנטר 7

בשנתיים שלו במכבי תל אביב, האנטר תוכנן להיות שחקן הפנים הפחות דומיננטי. בפועל, רוב הנטל נופל עליו, ועל אף האכזבה מהעונה, קשה לבוא בטענות לשחקן הפנים שיחגוג בקרוב 35, עם 8.9 נקודות ו-5.6 ריבאונדים, כשרק סקוטי ווילבקין מקדים אותו במדד. 11.8 נקודות קולע האנטר בניצחונות של מכבי, לעומת 7.4 בהפסדים.

אלייז'ה בריאנט 6.5

אמנם הוא נעלם ולא היה דומיננטי בדקות רבות מדי של לא מעט משחקים, אבל ביחס לציפיות ההתחלתיות ממנו, מדובר בעוד שחקן שרשם עונה טובה. הבעיה העיקרית של בריאנט היא חוסר העקביות בין המשחקים - בעוד בשבעה משחקים הוא התפוצץ עם ממוצע של 16.7 נקודות, ב-18 אחרים הוא עמד על 7.8 בלבד. בעונה הבאה, כנראה ב-NBA, הוא יצטרך להוכיח את עצמו ברמה אחרת לחלוטין.

שחקן מכבי תל אביב אותלו האנטר. דני מרון
שוב היה אמור להיות סנטר מחליף, ושוב הפך לשחקן החשוב בקבוצה. האנטר/דני מרון

טעוני שיפור

כריס ג'ונס 5.5

קשה לבוא הרבה בטענות לרכז שלראשונה משחק בשני מפעלים, אבל העובדה שבמשך חודשים רבים הוא לא הצליח למצב את עצמו כאופציה בכירה עבור יאניס ספרופולוס היא עיקר האכזבה ממנו. הנתונים של ג'ונס די מדהימים: בשמונה משחקים בלבד העונה הוא קיבל יותר מ-17 דקות, ורשם בהם 11.3 נקודות ו-4.6 אסיסטים. ב-18 משחקים שבהם שיחק פחות מ-17 דקות צנח ל-4.8 נקודות ו-1.6 אסיסטים.

אנג'לו קלויארו 5.5

בנקודה מסוימת במהלך העונה הצבענו על קלויארו כברומטר - בכל פעם שהיה לו יום התקפי טוב, מכבי תל אביב ניצחה. אלא שקלויארו של העונה ראה פחות מדי ימים כאלה. בשמונה משחקים הוא רשם 12.8 נקודות (והצהובים עמדו על מאזן 2:6), וב-17 משחקים אחרים? 3.7 נקודות בלבד. בסופו של דבר, מדובר בשחקן שלא ניתן לסמוך עליו בהתקפה, ובעיקר בהגנה, וכשהוא מקבל 28 דקות למשחק, יש בעיה לצהובים.

סקוטי ווילבקין 5

על מספר דברים אי אפשר להתווכח - ווילבקין הוא השחקן הדומיננטי ביותר במכבי תל אביב. הוא משחק כמעט הכי הרבה דקות, קולע הכי הרבה נקודות (15.1 למשחק), מוסר הכי הרבה אסיסטים (4.4), מוביל במדד (15.2) ולוקח הכי הרבה זריקות (90 יותר מהבא אחריו ברשימה). ובסוף, ווילבקין החטיא יותר מדי זריקות של משחקים, רשם יותר מדי הופעות לא טובות (שמונה משחקים עם פחות מעשר נקודות) ומכבי תל אביב לא הצליחה. זה אומר הרבה על הכוכב שלה.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
שיהיה טוב יותר בעונה הבאה, היכן שישחק. יובל זוסמן/דני מרון

טיילר דורסי 5

ברוב הנתונים, דורסי השתפר לעומת העונה שעברה, אבל חוסר העקביות שלו והיכולת הלא טובה בהגנה מובילים לאכזבה גם ממנו. היו לו 30 נקודות נגד ריאל מדריד, 26 נגד חימקי מוסקבה, 25 נגד אלבה ברלין ו-20 נגד צסק"א מוסקבה, אבל ברוב המשחקים (14 מתוך 25) נתקע על דאבל פיגרס, כולל שישה עם ארבע נקודות ומטה. כשהפערים כל כך גדולים בין משחקים, אי אפשר להיות מרוצים.

עוז בלייזר 5

לא עונת בכורה רעה לבלייזר, שהגיע עם ציפיות נמוכות, אבל גם לא עונה גדולה. רק פעם אחת הוא לא שותף, הוא קיבל 11 דקות למשחק, ונתן מה שציפו ממנו - התלהבות, הגנה, אבל לא הרבה יותר. בסופו של דבר בלייזר רחוק מלהיות אכזבה, אבל מבט אל הנתונים שלו - 2.3 נקודות ו-1.4 ריבאונדים - מספיק כדי להבין שאפשר להוציא יותר.

ג'ון דיברתולומאו 5

הקפטן נתן ארבעה משחקים טובים מאז חזר מהפציעות שהשביתו אותו, בהם קלע שמונה נקודות למשחק, אך מכבי ניצחה רק פעם אחת בהן. בסופו של דבר, ספרופולוס העניק לו פחות משמונה דקות לערב ב-14 משחקים. דיברתולומאו היה נראה בהם די טוב, אבל מיעוט הדקות היה בעוכריו, וקשה לשפוט אותו אחרי כשנה ללא כדורסל.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי מול שחקן צסק"א מוסקבה דארון היליארד. דני מרון
בעיני רבים, העובדה שחזר לשחק היא בגדר נס. עומרי כספי/דני מרון

בלתי מספיק

יובל זוסמן 4.5

כמו דיברתולומאו, גם זוסמן חזר מפציעה, וגם הוא לא קיבל יותר מדי הזדמנויות בהתחלה, אלא שלפני הפגרה הכפויה של מכבי תל אביב טיפס ל-17.5 דקות כדי להפגין את יכולותיו. זה נגמר עם משחק שיא של 11 נקודות נגד באסקוניה, ושלושה משחקים שבהם לא קלע. הוא הלך לאחור מבחינה התקפית, והגארד יקווה לעונה טובה יותר, היכן שישחק.

עומרי כספי 4.5

בעיני רבים, העובדה שכספי חזר לשחק העונה היא סוג של נס. הפורוורד לא שיחק במשך שנה, רבים כבר הספידו את הקריירה שלו, אך הוא שוב כאן. זה רחוק מלהיות אותו השחקן מבחינת יכולות גופניות, וגם הגבלת הדקות שלו לא עזרה. השורה התחתונה: 2.5 נקודות ו-1.5 ריבאונדים למי שסומן כמושיע של הצהובים בתחילת העונה שעברה.

סנדי כהן 4.5

קשה לעכל את המתאזרח, שבמהלך העונה פיספס חלקים ארוכים בשל נסיעה לארה"ב ואז חלה בקורונה. הוא הופיע רק ב-12 משחקים, פחות משמונה דקות לערב, וזאת לאחר שבכמה הזדמנויות קיבל מספרופולוס את הבמה. הוא עדיין לא בשל להפוך לשחקן יורוליג טוב, למרות שטמון בו פוטנציאל.

אנטה ז'יז'יץ' 4

השחקן הבכיר הראשון בשורת המאכזבים. המספרים של הסנטר הקרואטי, שהובא כגניבת השנה באירופה, הם לא גרועים - שמונה נקודות וחמישה ריבאונדים בפחות מ-19 דקות. אלא שהמציאות שונה. במשך עונה שלמה ז'יז'יץ' לא הוכיח את עצמו לאורך זמן, סבל מיותר מדי משחקי נפל, ולמרות שפתח בחמישייה היה לסנטר הפחות טוב בקבוצה. הוא צנח מהמחזור העשירי מ-11 נקודות ל-6.3, ואין דרך לברוח מהמונח פלופ.

דראגן בנדר 4

שישי בנקודות בקבוצה (5.6), שישי בריבאונדים (3.5), שביעי במדד (4.6) ובדקות (17.5), אז למה בנדר הוא הפלופ הגדול ביותר של הצהובים העונה? בעיקר לאור הקרדיט הגדול שקיבל והאמונה שהוא יהיה הפתרון של מכבי בעמדת הפאוור פורוורד, הבעייתית ביותר של הצהובים העונה. בנדר חזר אחרי מספר שנים ב-NBA, ולא הצליח להפוך לשחקן יורוליג לגיטימי.

לא שיחקו מספיק כדי לקבל ציון: עידן אלבר, יונתן אטיאס, דורי סהר, טי ג'יי קליין.

ומה עם המאמן?

יאניס ספרופולוס 5

בעונה שעברה הוא כמעט קיבל את הכינוי "קוסם" לאור ההצלחה הגדולה והעובדה שהוביל את מכבי תל אביב למקום הרביעי ביורוליג. עונת הקורונה צריכה להילקח בפרופורציות הנכונות, ולא נראה שקיים חשש למעמדו לקראת העונה הבאה, אבל גם אי אפשר לנקות לחלוטין את המאמן היווני מאשמה על העונה הלא טובה של מכבי תל אביב. הקבוצה שלו הפסידה בכמות עצומה של משחקים צמודים, כשנראה שהיא לא מצליחה לתפקיד ברגעי ההכרעה. היא נפלה ביותר מדי משחקי מפתח ומוצאת את עצמה ללא סיכוי אמיתי להעפיל לפלייאוף, כשנשארו קצת פחות משליש מהמשחקים עד לסיום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully