וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה, שנבחר ל"נבחרת העולם" באולסטאר, מדבר על הקשיים: "מקווה שבעוד כמה שנים אצחק מזה"

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 8:12

הרוקי של וושינגטון, שנכלל בסגל למשחק היוקרתי שלא יתקיים, הודה שהוא נדרש לתקופת התאקלמות "כמו ביורוליג": "אני מתרגל די מהר. למדתי הרבה דברים חדשים". וגם: ה"טירוף" מול לברון וניסיון הדאנק ש"עורר את המדינה". כתבי הוויזארדס תוהים מדוע יצא מהחמישייה

דני אבדיה באימון קליעות לפני המשחק מול מינסוטה/מתוך טוויטר

האם דני אבדיה מסוגל לייצר מומנטום מחודש אחרי הדעיכה במעמדו? הרוקי הישראלי סיים את המשחק האחרון מול ממפיס עם 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, ובחסות הגארבג' טיים הממושך וההובלה הגדולה של הגריזליס, קיבל יותר נגיעות בכדור ונראה מעורב יותר בהתקפה. במשחק הבא מול הקליפרס בלילה שבין חמישי לשישי, ינסה אבדיה לשחזר את אותה יכולת ולעזור לוויזארדס לחזור למסלול הניצחונות אחרי שספגו שני הפסדים רצופים.

באימון הבוקר של וושינגטון, התייחס המאמן סקוט ברוקס לירידה יכולת של אבדיה לאחרונה. "שחקנים צעירים הולכים לפעמים צעד קדימה ולפעמים גם צעד אחורה", אמר ברוקס. "בזמן האחרון דני שיחק פחות טוב מאשר בתחילת העונה, אבל החוכמה היא לדעת להתמודד ולצאת מהתקופות הפחות טובות. זה קורה לכולם".

אבדיה שוחח לאחר מכן עם התקשורת הישראלית ואמר: "בחצי הראשון של העונה למדתי הרבה דברים חדשים,שיחקתי מול שחקנים טובים והפכתי לשחקן טוב יותר. זה מצב דומה לעונה הראשונה שלי ביורוליג. אני אמנם יותר מבוגר, אבל זה שונה לגמרי כי אני רוקי בנבא. לא שיחקתי הרבה בעונה הראשונה ביורוליג, והיו הרבה דברים להתרגל אליהם. אני חושב שהעונה אני מתרגל די מהר, ממשיך לעבוד כדי להשתפר".

"לפעמים זה מתסכל", מודה אבדיה. "אתה מנסה לשמור ולהרוויח את הדקות שלך על המגרש, לעזור לקבוצה, ואז שורקים לך עבירות. זה חלק מלהיות רוקי, זה חלק מהחוויה ואני מקווה שעוד כמה שנים אצחק מזה. אני מחכה ליום ש'יתנו' לי את השריקות האלה ויהיה רוקי אחר שיהיה מתוסכל מזה".

אבדיה הוסיף: "אני לא בא להוכיח לאף אחד כלום. אני אהיה דני, לא משנה אם אקבל כדור אחד או עשרים. יש לי הסגנון משחק שלי ואני אוהב למסור ולחפש את החברים שלי לקבוצה. זה האופי שלי. יהיו משחקים שאקבל יותר כדורים ויהיו כאלה שפחות, אבל ככה זה. אני רוצה להיות בקבוצה מנצחת".

על ראסל ווסטברוק: "ראסל ווסטברוק תמיד מוכן לשחק, אני רואה את כבר מארוחת הבוקר שאנחנו אוכלים. גם הוא וגם בראדלי ביל הם המנהיגים של הקבוצה ומרגישים אותם".

על יאניס ספרופולוס ומכבי תל אביב: "לא דיברתי עם יאניס כבר הרבה זמן, יש לו הרבה על הראש במכבי תל אביב כרגע ולא רציתי להפריע לו. אני עוקב אחריהם מרחוק ואנחנו ביחסים מצוינים".

דני אבדיה עם מאמן וושינגטון וויזארדס סקוט ברוקס. Will Newton, GettyImages
צריך להשתמש בו אחרת? סקוט ברוקס עם אבדיה/GettyImages, Will Newton

על המשחק נגד הלייקרס: "כששיחקתי ביורוליג, לשמור את רודי פרננדז היה משהו מכובד. עכשיו אני ב-NBA וצריך להתמודד עם דברים חדשים כמו לשמור את לברון. לא פחדתי, נהניתי לשמור עליו, לראות שחקן מהגדולים מכולם. ילד מהרצליה ששומר את לברון ג'יימס - זה מטורף. כשהגעתי למלון אחרי השלשה ברבע האחרון, חשבתי פתאום איפה הייתי לפני שנתיים ואיפה אני היום".

על ניסיון ההטבעה על טאקו פול: "רציתי שיהיה משהו שיעורר את המדינה, שיהיה רגע יפה. ראיתי אותו מתקרב אליי והייתי בטוח שאני מצליח. מקווה שיהיו עוד הזדמנויות כאלה"

עוד בוואלה!

סקוט ברוקס: "אמרתי לדני אבדיה שאני גאה בו, הוא יהיה שחקן טוב בליגה הזאת"

לכתבה המלאה
דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס מול טאקו פול שחקן בוסטון סלטיקס. Nick Wass, AP
רצה "לעורר את המדינה". אבדיה מול טאקו פול/AP, Nick Wass

לעת עתה, כתבי וושינגטון מעודדים מהיכולת המשופרת שהציג, אחרי שורה של משחקים עם תפוקה מינימלית.

"דני שיחק טוב. הוא ורובין לופז היו נקודות האור היחידות של וושינגטון במשחק", אמר הכתב אנתוני סיטאדינו בפודקאסט "Locked On Wizards". "לדני היו את אחד המשחקים הכי טובים בתקופה האחרונה. הוא קלע שתי שלשות חשובות, נראה מעורב יותר. זה הדני אבדיה שהוויזארדס צריכים להשתמש בו יותר. הוא קיבל 7 זריקות, ולפתע נראה כמו שחקן NBA, כמו אחד שיכול להיות בחמישיית הרוקיז של העונה - והכל בגלל שהוא זרק יותר. הוויזארדס זקוקים ליותר מזה".

סיטאדינו הוסיף: "אני לא חושב שהשיטה ההתקפית של הוויזארדס יצירתית מספיק. דני אבדיה הוא פוינט-פורוורד בגובה 2.05, דאוויס ברטאנס יכול לייצר יותר מהלכים. משהו חייב להשתנות אם ההתקפה כל כך לא זורמת. אולי זה הזמן לתת לדני אבדיה להוביל כדור, לתת לטרוי בראון קצת יותר דקות, לנסות לעשות משהו לא קונבנציונלי. אלה דברים שלא רואים מסקוט ברוקס העונה".

שותפו של סיטאדינו לפודקאסט בן מהיץ' חיזק את דבריו ואמר: "דני אבדיה קיבל 26 דקות, וזה צריך להישאר ככה כל הזמן. כשהוא מקבל מספיק דקות ומספיק כדורים, הוא נראה כמו מועמד לחמישיית הרוקיז של העונה. הוא ראוי לדקות האלה ולתפקיד האלה. אני לא יודע למה הוא איבד את מקומו בחמישייה, אף אחד לא מבין למה זה קרה. אולי זה בגלל שסקוט ברוקס מנסה לשחק כדורסל יותר יצירתי ולתת לו את הכדור כחלק מהחמישייה השנייה? עד עכשיו זה לא ניכר, רחוק מזה".

אגב, היום פורסמו הסגלים למשחק שאמור היה להיערך במסגרת סוף שבוע האולסטאר, בין "הכוכבים העולים" של הליגה, שכולל מפגש בין שחקנים בשנתם הראשונה והשנייה בליגה. אבדיה נכלל בסגל "שחקני העולם", יחד עם שחקן נוסף מוושינגטון, רוי האצ'ימורה. לצערו של אבדיה, המשחק בוטל, והוא פספס השתתפות בסוף השבוע החגיגי של הליגה.

הסגל האמריקאי אמור היה להיות מורכב מהשחקנים זאיון וויליאמסון, ג'ה מוראנט, לאמלו בול, אנתוני אדוארדס, טיילר הירו, מייקל פורטר ג'וניור וג'יימס וייסמן. "הסגל העולמי" כולל את אבדיה, יחד עם פקונדו קמפאסו, אר-ג'יי בארט, ברנדון קלארק, פרשס אצ'יווה, ניקייל אלכסנדר ווקר, לוגנץ דורט, ת'יאו מאלדון ומייקל מולדר.

* קובי אפללו ישיר את ההמנון האמריקאי לפני המשחק של הוויזארדס, שייערך מחר (בין חמישי לשישי) מול לוס אנג'לס קליפרס, כחלק מליל מורשת יהודית בליגה הטובה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully