וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב על סף הדחה: "אין נחמה בקאמבק שעשינו"

3.3.2021 / 7:22

הצהובים קרובים מאוד לסיים את דרכם ביורוליג ויהיו חייבים לנצח את כל המשחקים עד לסיום העונה. אחד מאנשי המועדון כבר החל לסכם: "לאבד סיכוי כל כך מוקדם זה מאכזב". דורסי מבטיח להילחם, ווילבקין ממשיך לדעוך, וגם: הגבלת הדקות של עומרי כספי על ידי חברת הביטוח

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם סנדי כהן, אותלו האנטר, כריס ג'ונס. דני מרון
הפנים אומרות הכול/דני מרון

1. מכבי תל אביב על סף הדחה רשמית מהיורוליג, אחרי שאמש (שלישי) רשמה את הפסד היורוליג ה-15 שלה ב-25 משחקים, השישי ב-12 משחקי בית ביד אליהו והרביעי ברציפות ביורוליג - 84:80 לצסק"א מוסקבה. מעשית יצטרכו הצהובים לנצח את כל משחקיהם עד לסיום העונה. ייתכן שגם שמונה ניצחונות יספיקו, אך מדובר בסיכוי לא גבוה, כך שהפסד מחר (חמישי, 21:05, ספורט 5) נגד ולנסיה יגמור רשמית את העונה.

התמונות של שחקני מכבי תל אביב המאוכזבים בסיום הפכו לסוג של שגרה העונה ביורוליג. המשחק היה נראה כאילו הולך לכיוון של תבוסה - אחרי רבע ראשון צמוד יצאה צסק"א לריצת 0:16 ברבע השני, בפחות מ-5 דקות, כשהצהובים לא מצליחים לקלוע ומשחקים הגנה חלשה. האלופה הישראלית ירדה למחצית בפיגור 18, ו-6 דקות לסוף הרבע השלישי כבר פיגרה 61:39 לפני שהחלה לנגוס בהפרש בעזרת דקות נהדרות של טיילר דורסי, סנדי כהן, אותלו האנטר ואלייז'ה בריאנט. מכבי תל אביב סגרה את ההפרש בעזרת משחק מהיר ואפקטיבי, אך בכל פעם שהתקרבה, לא הצליחה לעשות את הצעד כדי להפוך את המשחק. טיילר דורסי בשלשה גדולה הוריד לפיגור 2, 13 שניות לסיום, אך לא יותר מכך.

דורסי היה נקודת האור של הצהובים במשחק עם 20 נקודות ו-5 מ-7 מחוץ לקשת, כשאותלו האנטר מוסיף 14 נקודות ו-10 ריבאונדים. סקוטי ווילבקין תרם 8 נקודות ב-3 מ-13 מהשדה, אנטה ז'יז'יץ' אמנם הוריד 9 ריבאונדים אבל קלע רק 2 נקודות ואילו דראגן בנדר הסתבך בבעייית עבירות וקלע 3 נקודות ב-4 דקות.

"בכלליות זו לא היתה תבוסה, הייתה לנו נפילה ברבע השני וזה פגע בנו", ניסה דורסי להוריד מעט את הלהבות, "כשנכנסים לפיגור של 20 נקודות קשה לחזור, התקרבנו אבל זה קשה. זה עלה לנו במשחק, לא הצלחנו לקלוע ברבע השני, גם כשעשינו עצירות, לא הצלחנו לקלוע".

דורסי הוסיף על מה שקרה במחצית והקאמבק של הצהובים: "ניסינו רק להילחם ולהיות אגרסיביים, להביא אנרגיה. הרבה שחקנים שינו את מה שעשינו, וזה עבד. לחזור מ-20 הפרש זה קשה, אין מספיק דקות לעשות את המהפך, התקרבנו אבל כמו כל הפסד צמוד שלנו, זה קשה. אנחנו נמשיך להילחם, לא נגיד שהעונה נגמרה, לא משנה כמה קשה זה נראה. אמרנו במחצית שצריך להילחם. אותלו אסף אותנו ואמר לנו שאנחנו צריכים להמשיך להאמין ולהילחם. זה מה עשינו, היינו קצרים, היה חסר לנו עוד ריבאונד או עוד עצירה. כשמכניסים אותם למשחק במחצית הראשונה, קשה מאוד לעצור אותם. הם מאוד מוכשרים".

אחד מאנשי המועדון סיכם בייאוש: "מצד אחד אנחנו יוצאים מהמשחק ואומרים - השחקנים נתנו הכל בסוף וחזרו, לא ויתרו והראו משהו מהרוח. מצד שני, אנחנו רושמים עוד הפסד, פיגרנו כבר ב-22 הפרש, ונראינו ממש רע ברבע השני. אין נחמה בקאמבק מהסוג הזה".

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי מול שחקן צסק"א מוסקבה דניאל האקט. דני מרון
דורסי מבטיח להמשיך להילחם/דני מרון

2. למכבי תל אביב יש סיכוי ממשי אחד להעפיל לפלייאוף היורוליג - לנצח את כל המשחקים עד לסיום העונה. בהנחה שזה לא יקרה, היא לא תשחק במשחקי ההצלבה גם העונה, אחרי שבעונה שעברה למרות שהשיגה את הכרטיס לפלייאוף, הוא לא התקיים בשל השבתת הליגה.

ההפסד הרביעי ברציפות אמש הוא רצף ההפסדים הארוך ביותר בתקופת ספרופולוס במועדון ביורוליג והצהובים צפויים לסיים עוד עונה בתחתית טבלת המפעל, הרחק מאיפה שציפו. "אנחנו לא מרוכזים במה שאומרים, יש לנו עוד תשעה משחקים ונצטרך לנצח את כל המשחקים. אנחנו במצב קשה, אבל אי אפשר לדעת בכדורסל, כשהיינו בפיגור 20 הפרש, כולם חשבו שהמשחק גמור. יש לנו משחק ביום חמישי, ננסה לחזור עם ניצחון", ניסה טיילר דורסי להעביר את תשומת הלב למשחק נגד ולנסיה.

אלא שבקבוצה לא מקלים ראש בסיום העונה הלא טוב. "מאז ההפסד לזניט שיכול היה לקחת אותנו למקום מסוים, היה ברור לאיזה כיוון אנחנו הולכים", אמר אחד מאנשי המועדון אמש. "אבל לאבד סיכוי כל כך מוקדם, לא להצליח לעשות את הצעד הנוסף הזה, זה כבר מאכזב. אז נכון שלנצח את צסק"א אולי היה יותר מדי, אבל תוסיף לזה את ההפסד לבאיירן בשבוע שעבר, את אולימפיאקוס כאן בדרך, וזה כבר מקבל צורה מאוד מאכזבת".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס בסיום עוד הפסד: "התמוטטנו, זה מתסכל"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם טיילר דורסי. דני מרון
מקבל גב, למרות הכול. ווילבקין/דני מרון

3. חלק מהאש על סיום העונה המאכזבת הופנתה אל עבר סקוטי ווילבקין. הגארד האמריקאי אמנם נפצע במחזורים האחרונים ושיחק לא בכשירות מלאה, אבל בתור השחקן המוביל והיקר ביותר של מכבי תל אביב, בקבוצה ציפו ממנו ליותר. ווילבקין עומד על 8.5 נקודות ו-6 אסיסטים בששת המחזורים האחרונים ביורוליג לעומת 17.1 נקודות ו-3.8 אסיסטים ב-19 משחקים לפני כן.

הקלע המצוין בעיקר הושפע בירידה באחוזים שלו מחוץ לקשת. בזמן התקופה הפחות טובה שלו הוא רשם 1.5 שלשות בממוצע ב-26 אחוזים בלבד, כשלפני כן עמד על 2.9 שלשות בממוצע ב-35 אחוזים. "סקוטי הוא בחור שלוקח את ההפסדים האלה בצורה אישית, ואנשים צריכים להיות בטוחים שזה מפריע לו", אמרו במועדון בתקופה האחרונה.

לווילבקין חוזה לעונה נוספת בקבוצה, עם אופציה לעונה שלישית בחוזה הנוכחי וחמישית בסך הכל. במכבי תל אביב אין כוונה לוותר על שירותיו וצפויים לבנות את הקבוצה החדשה בעונה הבאה סביבו, בתקווה כי יהיה טוב יותר ברגעי ההכרעה וכי סגנון המשחק שלו ישתלב טוב יותר בתוך מה שייבנה.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם עומרי כספי. דני מרון
חזרה קשה לפרקט. כספי לצד ז'יז'יץ'/דני מרון

4. מי שרשם אמש את משחקו הטוב ביותר העונה ביורוליג היה עומרי כספי. הפורוורד קיבל כמעט 17 דקות מיאניס ספורפולוס והגיב עם 6 נקודות ו-3 ריבאונדים, למרות שבחלק מהדקות התקשה למצוא את מקומו. כספי חזר בשבוע שעבר לשחק אחרי חודש וחצי מחוץ למגרשים בשל וירוס בבטן.

לפני המשחק אישר יאניס ספרופולוס בריאיון לערוץ הספורט כי חלק מהגבלת הדקות של כספי נובעת מדרישת חברת הביטוח שמבטחת את השחקן. במכבי תל אביב אישרו במהלך המשחק את הפרטים ואחד המקורבים לשחקן הוסיף כי הדבר הפריע לו בשלבי הקאמבק מוקדם יותר העונה להיכנס לקצב משחק.

כספי סבל מפציעה בסחוס הברך במהלך העונה שעברה ונעדר כמעט שנה שלמה מהמגרשים. כחלק מהדרישות של חברת הביטוח על מנת שתסכים לבטחו, הוא נדרש לשחק דקות קצובות ברציפות בשלב הראשון, מה שמנע ממנו להיכנס לתוך המארג הקבוצתי.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully