וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו אביטן: "לא מרגיש תחושת הקלה, היה ברור לי שזה עניין של זמן"

1.3.2021 / 12:15

המאמן שסיים את דרכו מסכם 4 חודשים וחצי סוערים בסכנין: "אבו יונס פגע בשם של המועדון. ההגעה של כיאל יצרה רף ציפיות מוגזם"

תקציר: בני סכנין - הפועל חיפה 1:0/ספורט 1

אחרי שסיים את עבודתו בבני סכנין, ניסו אביטן יכול לקחת נשימה עמוקה ולסכם ארבעה חודשים וחצי סוערים במועדון. אביטן מונה למאמן הקבוצה באמצע אוקטובר, הצליח לייצב אותה מעט אחרי פתיחת עונה רעה מאוד, אבל במחזורים האחרונים היא איבדה עוד ועוד נקודות - בעיקר במשחקי הבית. ההידרדרות בחזרה למקום האחרון, בין היתר בגלל 554 דקות רצופות ללא שער זכות, הובילה לסיום דרכו אתמול (ראשון).

"אני לא מרגיש תחושת הקלה", אמר בריאיון לוואלה! ספורט, "זה היה ברור שזה עניין של זמן. חשבתי שנוכל לתקן את המצב, אבל בכדורגל הכול זה מבחן התוצאה".

אולי היית צריך להתפטר אחרי התקרית המפורסמת עם אבו יונס.

"אבו יונס עשה מעשה שלא ייעשה והוא יודע את זה. בדרך שלו הוא התנצל, למרות שלא אמר את זה מפורשות. באותו רגע לא חשבתי שאני צריך להתפטר בגלל הקשר שלי עם השחקנים. הוא פגע בגדול בקבוצה כי זה פוגע בתדמית של סכנין ויוצר קושי מאוד גדול להביא שחקנים - למרות שבפועל זה מקום טוב. לא רציתי לתת לאבו יונס פרס בזה שאתפטר והמשכתי לעשות את שלי בצורה שאני חושב. אנשים שוכחים באיזה מצב קיבלתי את הקבוצה ועכשיו היא חזק בתוך המאבק על הישארות".

ניסו אביטן, מאמן בני סכנין. מאור אלקסלסי
"לא רציתי לתת לאבו יונס פרס". אביטן במשחקו האחרון כמאמן סכנין/מאור אלקסלסי

שחקנים לא רצו להגיע?

"זו הייתה התשובה של מרבית השחקנים הישראלים שפנינו אליהם - שסכנין תהיה ברירת המחדל שלהם. אני חושב שאחת הסיבות היא התדמית הלא טובה. הפער בין התדמית למציאות רחוק, יש אנשים טובים ויש אווירה טובה, אבל מי שלא מכיר ושומע על המקרים האלה מבחוץ, נרתע".

ציפית להיות במקום טוב יותר בשלב הזה?

"לאור מה שעשינו ציפינו ליותר. עברנו כל כך הרבה משברים והחוכמה הייתה צריכה להיות נתינת שקט. עברנו פציעות של שחקני מפתח, הרכש הגיע ביום האחרון וגם אחרי בגלל הסגר ועברנו שני משברי קורונה. קח את כל קבוצות התחתית - אנחנו הבאנו הכי מעט שחקנים. ההגעה של בירם עזרה המון לקבוצה - הוא שחקן אדיר ואישיות נהדרת - אבל היא גם יצרה רף ציפיות מוגזם כי שחקן אחד לא יכול לשחק לבד".

שחררתם הרבה שחקנים

"ההנהלה הסבירה לי שאין אפשרות לצרף בלי לשחרר. חשבנו שמרבית הזרים לא תורמים ולכן הלכנו לשחרור שחקנים כדי לפנות תקציב, ואז הגיע הסגר ששיבש לנו לא מעט תוכניות. הדברים נכונים גם לקבוצות אחרות, אבל במקרה של סכנין, כשאפשר להתבסס רק על שחקנים מבחוץ, זה פגע. גם הפציעות של בירם ושל ולאסקס גרמו לבעיות".

עוד בוואלה!

בני סכנין: מימר זוכה לעדיפות על פני ברקוביץ', בלבול לא מעוניין בתפקיד

לכתבה המלאה
מוחמד אבו יונס, יו"ר בני סכנין. מאור אלקסלסי
אביטן: "מי שלא מכיר ושומע על המקרים האלה מבחוץ, נרתע". אבו יונס/מאור אלקסלסי

אם היית נשאר, הייתם נשארים בליגת העל?

"אין לי ספק שאם הייתי נשאר, הייתי עושה מה שציפו ממני שזה להשאיר את הקבוצה. אני מאחל להם שזה כן יצליח".

אוסמה חלאיילה דעך לאחרונה.

"כל האמירות סביבו הכניסו אותו ללחץ מיותר. אולי הדברים קרו לו מהר מדי והוא לא הצליח כל כך להתמודד עם הציפיות. הוא היה אמור להיות השחקן המשמעותי שלנו בהתקפה ולא הצליח לממש את הציפיות. גם העליהום מסביב השפיע עליו גם. בגביע לא היה לחץ וראינו איך זה היה נראה".

גם נייג'ל האסלביינק מאכזב עד עכשיו.

"כל החלק הקדמי אכזב. אני לא מפנה אצבע מאשימה כלפיי שחקן אחד או אחר. כולם צריכים לתרום וזה לא הלך לנו".

תחזור לאמן העונה?

"אני לא פוסל כלום. בואו ניראה איך הדברים יתפתחו. לקחתי על עצמי אתגר מאוד גדול ולא פחדתי ורציתי להגיע לסכנין. עשינו דברים יפים אבל החודש האחרון קלקל לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully