וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאנט ודורסי צפויים לעזוב, ווילבקין יישאר: מכבי תל אביב מודל 2021/22, תמונת מצב ראשונית

27.2.2021 / 8:12

שני הגארדים צפויים לעזוב, דיברתולומאו ימשיך, ז'יזיץ' והאנטר יושפעו אחד מהשני, כספי בסימן שאלה. וגם: כיצד ינהגו עם בנדר, מה יהיה עם זוסמן, מי פנוי בשוק ומי עשוי לחזור. הצצה לעבר עונת 2021/22 של הצהובים, כולל הפוטנציאל הצעיר שנמצא על הכוונת

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
כמעט הדבר הבטוח היחיד. ספרופולוס/דני מרון

ההפסד לבאיירן מינכן שלשום (חמישי) קבע בסבירות גבוהה שהצהובים לא יהיו בפלייאוף היורוליג גם העונה. בנקודת הזמן הזאת, לפני השליש האחרון של העונה, ביצענו הערכת מצב ראשונית לגבי הסגל של הצהובים בעונה הבאה.

אחד המשתנים החשובים בניתוח הזה הוא שאלת התקציב של הצהובים. כפי שנכתב בעבר, קבוצות הליגה התחייבו לפי המתווה של רשת הביטחון לקצץ בשכר השחקנים ב-20 אחוזים גם בעונה הבאה ביחס לעונת 2019/20. במכבי תל אביב עדיין לא בטוחים כיצד ייראה מתווה הכנסת הקהל לקראת תחילת העונה הבאה ולכן גם שאלת המינויים עדיין פתוחה. התשובות לשאלות הללו עשויות לשנות חלק מהמשתנים כאן ולהשפיע על הארכת חוזה או שחרור של שחקנים מסוימים.

המאמן יאניס ספרופולוס מחזיק בחוזה לעונה הבאה, ולמרות שבתקופה האחרונה גם הוא לא חסין מביקורת, רק קטסטרופה מקצועית תמנע ממנו לפתוח אותה כמאמן הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
חוזה יקר, תרומה מועטה. ז'יז'יץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

חתומים לעונה הבאה

סקוטי ווילבקין - לכוכב של הצהובים יש חוזה עד לסוף עונת 2022/23, ולמרות שהוא המשתכר הגבוה ביותר בקבוצה ונראה פחות טוב מהעונה שעברה, בקבוצה לא יוותרו על שירותיו ויבנו את הקבוצה החדשה סביבו.

ג'ון דיברתולומאו - הקפטן קיבל בקיץ האחרון חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית. למרות שהוא לא אחד מכוכבי העונה, מעמדו יצוק בסלע והוא יהיה בקבוצה גם בעונה הבאה.

אנטה ז'יז'יץ' - הסנטר הקרואטי חתם בקיץ על חוזה לשנתיים אחרי שהצהובים הצליחו להחתימו מתחת לאף של ריאל מדריד. במכבי נתנו לז'יז'יץ' המון זמן כדי להיכנס לעניינים, אך אין ספק שמדובר באכזבה לנוכח הציפיות. בתוך הקבוצה יש לסנטר תומכים וגם קיים קושי להנחית סנטרים איכותיים ביד אליהו לאורך השנים האחרונות, כך שמוקדם לומר כיצד ינהגו במכבי עם השחקן.

אנג'לו קלויארו - הפורוורד האמריקאי חתם בקיץ על חוזה לשנתיים הנמוך משמעותית מחוזהו הראשון במועדון. קלויארו נחשב לעוגן הגנתי אך די מוגבל התקפית. כמו במקרה של ז'יז'יץ', ההחלטה כיצד לנהוג איתו צפויה להיות קשורה גם באטלרנטיבות בשוק.

עוד בוואלה!

במכבי תל אביב מעכלים: "העונה די אבודה ונשאר חודש וחצי של משחקים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל באר שבע ספנסר וייס. דני מרון, מערכת וואלה!
ימשיך למרות הירידה ביכולת. ווילבקין/מערכת וואלה!, דני מרון

האופציונליים

אותלו האנטר - כנראה סימן השאלה המסקרן ביותר. הסנטר יחגוג 35 עוד לפני סיום העונה הנוכחית, והוא עדיין חלק מרכזי ואיכותי בסגל של הצהובים. הבעיה איתו היא בעיקר הציוות ליד ז'יז'יץ', שלא מוכיח את עצמו. כמו כן, ישנו השכר הגבוה בחוזהו המוערך במעל למיליון דולר. לא מן הנמנע כי ההחלטה לגבי ז'יז'יץ' תשפיע גם על ההחלטה של הצהובים לגבי האנטר.

כריס ג'ונס - בעונת הבכורה שלו ביורוליג ראה הרכז בעיקר ספסל, אך לאחרונה החל לקבל את ההזדמנות מיאניס ספרופולוס, נראה מצוין בליגה ומתחיל להפגין את יכולותיו גם במפעל האירופי. העובדה שמדובר בשחקן זול יחסית הופכת את האפשרות שיישאר ליותר מריאלית.

עוז בלייזר - הקלע הישראלי המוביל של הצהובים בליגה רשום על העלייה של הקבוצה לחצי גמר גביע המדינה. בלייזר אהוב מאוד בקבוצה ועל אף העובדה שלא הצליח להשפיע יותר מדי ביורוליג, נראה כי במכבי יממשו את האפשרות להשאירו לעונה שנייה.

עומרי כספי - חוזהו של כספי נחתם בקיץ 2019 לשלוש שנים, עם אפשריות יציאה שונות, כשלמכבי לא הייתה אפשרות יציאה בקיץ שעבר. כספי נפצע אחרי חודשיים אשתקד וחזר למגרשים רק אחרי שנה, אבל מיד כשהתחיל לחזור לעניינים העונה, חלה ופספס חודש וחצי. הוא חוזר עכשיו כעת לכושר, אך רק סיום עונה גדול שלו לא יגרום לצהובים לרצות לסיים את ההתקשרות היקרה הזאת.

סנדי כהן - המתאזרח חתום עד 2023, כשלצהובים יש אפשרויות יציאה. כהן לא זכה ליותר מדי הזדמנויות להוכיח מה הוא יודע, ולמרות שהוא נחשב לאחד הפרוייקטים של המועדון, מוקדם מאוד לדעת אם ימשיך או לא.

טי ג'יי קליין - המתאזרח חתם רק לאחרונה במכבי שמחזיקה באופציה לגביו בסוף העונה הנוכחית. ההחלטה לגביו תתקבל בשלב מאוחר הרבה יותר.

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי מול שחקן באסקוניה אכילה פולונארה. דני מרון
רק תפנית בעלילה תגרום לצהובים להתרצות. כספי/דני מרון

מסיימים חוזה

אלייז'ה בריאנט - נציגיו של הגארד האמריקאי כבר הראו לאן פניו מועדות בקיץ הבא, כשאותתו על כוונותיו לעבור ל-NBA. בריאנט ינסה להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם ורק אם לא יצליח, ייתכן שישוב לאירופה.

טיילר דורסי - במכבי הצליחו להוריד מעט בשכרו של דורסי הקיץ, אך ברור כי העונה הנוכחית שלו טובה פחות מאשתקד. דורסי רצה לשוב ל-NBA עוד בתום העונה שעברה, אך דחיית הליגה מנעה זאת ממנו. המטרה העיקרית שלו תהיה לנסות לעשות זאת גם בקיץ הקרוב.

דראגן בנדר - אחרי קיץ שלם של התלבטויות, במכבי תל אביב הנחיתו את בנדר בתקווה שייראה שונה לחלוטין מהקנדציה הקודמת שלו במועדון. הקרואטי לא הפך לשחקן מוביל, ובמכבי יחפשו אפשרות טובה יותר לקראת העונה הבאה.

יובל זוסמן - בקיץ הקרוב יסתיים החוזה של זוסמן ששודרג במהלך העונה שעברה. מצד אחד, במכבי תל אביב ירצו לראות אותו ממשיך ומאריך את חוזהו, מנגד זוסמן ונציגיו יבחנו את השוק האירופאי, אבל לכולם ברור שהפציעות המרובות מהן סבל לאחרונה, עשווית להיות גורם משפיע. נכון להיום, נראה שהסיכוי שימשיך בקבוצה לעוד מספר שנים ריאלי מאוד.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
יקשור את עתידו במועדון למרות הפציעות? זוסמן/דני מרון

הצעירים

דורי סהר, עידן אלבר ויונתן אטיאס - נראה כי סהר ימשיך לעונה נוספת בתקווה שיראה יותר מ-10 דקות למשחק שהוא מקבל העונה בליגה. אלבר שחזר לצהובים אחרי שנתיים בהן ניסה את מזלו במקומות אחרים, צפוי לנסות שוב לצאת להשאלה, וכך גם אטיאס.

שחקן מכבי תל אביב דורי סהר מול שחקן הפועל חולון יוגב אוחיון. דני מרון
מקווה לקבל יותר דקות ליגה. דורי סהר/דני מרון

שאלת החיזוק

הקבוצה תתחזק בוודאות בעמדות הגארדים, בעקבות העזיבה הצפויה של אלייז'ה בריאנט וטיילר דורסי. בקבוצה ינסו להנחית שחקן מוכח אחד לפחות בעמדה הזאת כשבין השמות שמסיימים חוזה ונקשרו בעברם לצהובים נמצאים ג'ורדן לויד מהכוכב האדום בלגרד ו-ווייד בולדווין מבאיירן מינכן.

עמדה נוספת בה הצהובים יחפשו להתחזק היא עמדה מספר 4. הפורוורד האמריקאי קווין הארווי שהיה קרוב לחתום בעונה שעברה, נמצא חזק ברשימות של הצהובים, למרות הכישלון של לוקומוטיב קובאן העונה. שם נוסף שעלה כל העונה בהקשר של מכבי הוא קווינסי אייסי, אך אחרי שנה ללא כדורסל ובגיל 31, נראה כי הוא לא ישוב ליד אליהו.

וויד בולדווין, אולימפיאקוס. Srdjan Stevanovic, GettyImages
יגיע להיכל? ווייד בולדווין/GettyImages, Srdjan Stevanovic

בקיץ שעבר עזב את הקבוצה ג'ייק כהן וחתם לעונה אחת באוברדוירו הספרדית. העונה הטובה שרושם כהן בספרד, יחד עם הבעיה של הצהובים בעמדה מספר 4, צפויה להפוך אותו למועמד מוביל לשוב בקיץ למועדון לקדנציה שלישית.

במכבי בוחנים מספר אפשרויות של החתמת שחקנים צעירים כפרויקטים בשנים האחרונות. לוואלה! ספורט נודע כי במועדון עוקבים מקרוב אחר גבי צ'צ'אשוילי (21, 2.12) שרושם העונה בהפועל גליל עליון מהלאומית 9.3 נקודות ו-7.5 ריבאונדים ועשויים לצרפו על חוזה ארוך טווח. השחקן חתם בקיץ על חוזה לשנתיים בקבוצה מכפר בלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully