וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מעכלים: "העונה די אבודה ונשאר חודש וחצי של משחקים"

26.2.2021 / 7:44

בקבוצה לא מאמינים כיצד הצליחו להפסיד את המשחק במינכן, ז'יז'יץ': "עשינו הרבה טעויות שאסור לעשות אם רוצים לנצח קבוצה כזאת", ורשמו הפסד תשיעי במשחקים צמודים: "כל הבעיות של העונה צצו שוב ברגע הלא נכון, הטבלה לא משקרת"

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
כל העיניים עליו.ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) עוד הפסד מאכזב בעונת היורוליג שלה כשנוצחה 72:70 על ידי באיירן מינכן בחוץ ונשארה עם סיכוי לא ריאלי להעפיל לשלב הפלייאוף ביורוליג. הקבוצה של יאניס ספרופולוס התדרדרה למאזן של 10 ניצחונות מול 14 הפסדים, ותצטרך עד לסיום העונה בין שמונה לתשעה ניצחונות מתוך עשרה משחקים.

המשחק אמש היה אחד הטובים של הצהובים העונה בחוץ, עד הרבע האחרון. אחרי שלושה רבעים הובילה מכבי 51:58, אלא שב-9 דקות ברבע האחרון היא קלעה רק 8 נקודות ונתנה ליריבתה את היתרון. מכבי התעוררה לקראת הסיום וג'ון דיברתולומיאו השווה, 18 שניות לסוף. ניק ווילר-באב העלה את באיירן ליתרון 2,כשנותרו 9 שניות לסוף, אך סקוטי ווילבקין פספס הזדמנות לנצח את המשחק על הבאזר.

אנטה ז'יז'יץ' קלע 18 נקודות והוריד 10 ריבאונדים, משחקו הטוב ביותר ביורוליג מאז המחזור השלישי נגד באיירן מינכן ביד אליהו, ומלבדו רק ווילבקין קלע בספרות כפולות עם 10 נקודות. הצהובים שוב לא קלעו טוב מחוץ לקשת עם 6 שלשות מ-23 נסיונות, כשהקבוצה קולעת במחצית השנייה שלשה אחת מ-10 נסיונות, ומחטיאה את כל 8 הנסיונות האחרונות שלה מטווח זה.

אנשי הקבוצה נשמעו בסיום המשחק מאוכזבים מאוד. "עשינו עבודה נהדרת עד הרבע האחרון, שיחקנו חזק בשני הצדדים", סיכם ז'יז'יץ' את המשחק, "ברבע האחרון הם שיחקו יותר טוב מאיתנו, הם לקחו 16 ריבאונדים בהתקפה, עשינו הרבה טעויות קטנות שאנחנו לא יכולים לעשות אם רוצים לנצח קבוצה כמו באיירן, קלענו 4 נקודות ב-50 השניות האחרונות והכדור האחרון היה בידיים שלנו ולא הצלחנו לנצל את זה".

אנג'לו קלויארו הוסיף: "נלחמנו, נתנו לעצמנו סיכוי נהדר לנצח, לא עשינו את זה בסוף. לרוע מזלנו זה מה שקורה לנו כל העונה. יש עוד זמן לתקן את הכל".

אחד מאנשי המועדון שנותר בארץ אמר: "במשך שלושה רבעים שיחקנו את אחד המשחקים הטובים ביותר שלנו העונה, ואז הכל קרס. זה מאכזב מאוד, זה היה משחק שהיינו חייבים לנצח, גם מבחינת המשמעות וגם מבחינת איך שנראינו עד לרגעי ההכרעה. האכזבה ענקית, העונה שלנו די אבודה כשיש עוד חודש וחצי של משחקים".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
משחק טוב שלו לא הספיק. ז'יז'יץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. לראשונה זה חודש וחצי רשמה אמש מכבי תל אביב הפסד צמוד, כשהפעם האחרונה שהיא יורדת עם הפסד במשחק מהסוג הזה היה ב-12 בינואר ביד אליהו נגד אולימפיאקוס. זה היה ההפסד התשיעי של הקבוצה ב-4 נקודות או פחות, כשמנגד היא מנצחת ב-4 משחקים צמודים. במשחקים שנגמרו ביותר מ-5 הפרש המאזן של מכבי תל אביב הוא דווקא חיובי - 6 ניצחונות מול 5 הפסדים.

"זה דבר שאנחנו גוררים איתנו במשך כל העונה, וזה למעשה הסיפור של העונה כולה", סיכמו במועדון במהלך הלילה את ההפסד במינכן, "נכון שמנקודה מסוימת של העונה המאזן שלנו בהפסדים וניצחונות צמודים הפך להיות סביר יותר, אבל הגיבנת הזאת שאנחנו סחבנו על הגב כל העונה הפריעה. אם היינו ב-50 אחוזים במשחקים הצמודים היינו עכשיו במצב אחר לגמרי בעונה".

במכבי תהו לאן נעלמו שחקני ההכרעה של הקבוצה במשחק אמש. ברבע האחרון קלע אנטה ז'יז'יץ' 8 מ-12 הנקודות של הקבוצה, סקוטי ווילבקין הוסיף 2 וג'ון דיברתולומיאו 2 נוספים. אלייז'ה בריאנט שקלע 5 נקודות במשחק כולו, לא קלע ב-18 דקות האחרונות, וטיילר דורסי לא קלע סל שדה כל המחצית השנייה. "בסוף רק סקוטי היה שם כדי לנסות, וזה לא הפעם הראשונה שזה קורה. כל הבעיות של כל העונה צצו שוב ברגע הלא נכון".

מתוך תשעת ההפסדים הצמודים העונה, שישה הפסדים היו לקבוצות שנחשבו לאחרונה כקבוצות שנלחמות עם מכבי על המקום בפלייאוף - שני הפסדים לאולימפיאקוס, שני הפסדים לבאיירן מינכן, הפסד לולנסיה והפסד נוסף לאנדולו אפס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3. לפני שבוע ניתחנו את תמונת הסיכויים של כל הקבוצות מהמקום החמישי ומטה להיכנס לפלייאוף, אבל מאז מלבד מכבי תל אביב ואולימפיאקוס כמעט כל אחת מהקבוצות האחרות עשתה את העבודה המוטלת עליה, כשוולנסיה מגדילה לעשות עם ניצחונות גדולים על ריאל מדריד וזניט סנט פטרסבורג וחוזרת בגדול למאבק על הכניסה לשמינייה האחרונה.

הסיכוי של מכבי תל אביב הוא מתמטי למדי. שמונה ניצחונות עשויים שלא להספיק, כשלצהובים יש פיגור מול כל הקבוצות שייכנסו בסופו של דבר לפלייאוף, ועד לסיום העונה מצפים להם משחקים נגד העילית של היורוליג - ברצלונה וצסק"א מוסקבה, לצד משחקים קשים נוספים.

"עד שאין סיכוי לחלוטין, אף אחד לא ירים דגל לבן", אמרו במועדון, "אבל הטבלה מספרת את הסיפור המדויק של העונה הזאת. היא לא משקרת, אם לא ניכנס לפלייאוף, לא שדדו אותנו, אם לא ניכנס לפלייאוף זה באשמתנו".

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
נעלם לחלוטין. דורסי/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. מכבי תל אביב נחתה עם אור ראשון בשדה התעופה רמון שסמוך לאילת ומשם עברה באוטובוס לעיר הדרומית בה ינוחו ויתאמנו השחקנים לקראת המשחק נגד הפועל אילת בשבת (18:20, שידור ישיר בספורט 5). עומרי כספי, שקיבל דקות ראשונות אחרי חודש וחצי של השבתה בשל וירוס בבטן, צפוי לקבל יותר דקות כמו גם טי ג'יי קליין שלא התלבש במשחקי היורוליג עד כה.

אחרי המשחק באילת תחזור מכבי למרכז להתכונן לשני משחקי בית ביורוליג במהלך השבוע הבא - המשחק הראשון נגד צסק"א מוסקבה ביום שלישי והשני נגד ולנסיה ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully