וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מנג'ר וושינגטון: "דני אבדיה אחד הצעירים הכי קשוחים ששיחקו כאן"

טומי שפרד מתרשם מהאופי של הרוקי הישראלי ("יש לו המון אומץ. זורם לו קרח בוורידים"), לא מוטרד מהתנודות ביכולות שלו ("גם אם יהיו הרבה מהמורות, הוא יעבור אותן") ומסביר מה עומד מאחורי הירידה שלו לספסל ("מאמינים שכך הוא ייזום יותר"). וגם: נתון העבירות המדאיג

דני אבדיה מדבר על השמירה שלו על לברון ג'יימס/עריכת וידאו: ניר חן

ג'נרל מנג'ר וושינגטון טומי שפרד, לא מודאג מהתנודות ביכולת של דני אבדיה. בריאיון שהעניק הלילה (בין שלישי לרביעי) עוד לפני שהרוקי הישראלי סיים את המשחק מול הקליפרס ללא נקודות ב-11 דקות, התייחס שפרד להשתלבות של אבדיה בקבוצה, והביע הרבה אופטימיות.

"הוצאנו את דני מהחמישייה כדי שייגע יותר בכדור, שייזום יותר מהלכים, כי כשהוא חלק מהחמישייה השנייה יש לו יותר הזדמנויות לקלוע וליצור", הסביר והחמיא. "לדני יש המון אומץ. הגנתית, הוא לא חושש ממגע, וזה מה שמקנה לו לא מעט דקות. בשלשה המכרעת שהוא קלע נגד הלייקרס, הוא אפילו לא מצמץ. לילד הזה זורם קרח בוורידים. צפיתי בו מאז שהיה בן 16, בכל מיני סיטואציות לא פשוטות, ושום דבר מזה לא באמת מפתיע אותי".

שפרד טוען: "אנחנו צריכים לנהל כמו שצריך את מערכת הציפיות שלנו ממנו. גם אם יהיו לו הרבה מהמורות בדרך, אנחנו תמיד יודעים שהוא יעבור אותן עם לב ורוח. הוא אחד השחקנים הצעירים הכי קשוחים ששיחקו כאן. הוא משקיע את כל כולו בכל משחק, בכל אימון, אבל צריך לזכור שהוא רק בן 20, שהוא לומד מדי יום דברים חדשים על ה-NBA, רק מתחיל להכיר את הליגה הזאת. לכן צריך להיות סבלניים איתו. אבל בכל מה שקשור לאופי ולקשיחות, יש לו את זה כבר עכשיו. הוא גם ריבאונדר יוצא דופן, וזה עוזר להרוויח דקות מהמאמן גם כשהוא לא קולע הרבה".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. GettyImages
הבוס מעודד. אבדיה/GettyImages

האם אבדיה מקופח על ידי השופטים ב-NBA, או סובל מבעיות הגנתיות ממשיות? בוושינגטון מנסים לפענח את מה שמסתמן כמעצור העיקרי של הרוקי הישראלי עד כה: הנטייה להסתבך בעבירות.

הלילה (בין שלישי לרביעי) בהפסד 135:116 לקליפרס, אבדיה שוב צבר עבירות במהירות מסחררת, ושוב זה השפיע על הדקות שלו. הוא נכנס לראשונה במשחק בשלהי הרבע הראשון, וביצע שלוש עבירות מהירות תוך ארבע דקות בלבד, כשבניגוד למהלכים ההגנתיים המרשימים מול לברון ג'יימס 24 שעות לפני כן, הוא מתקשה מול קוואי לאונרד, ומבצע טעויות בצד ההגנתי.

מדובר בדפוס חוזר אצל אבדיה. ב-24 משחקים ב-NBA, אבדיה עומד על ממוצע של 2.7 עבירות למשחק, אבל הנתון מדאיג יותר כשבוחנים אותו ביחס למספר הדקות שהוא מקבל. אבדיה מדורג בין 20 הראשונים ב-NBA בצבירת עבירות פר דקה (0.13).

עוד בוואלה!

וושינגטון הובסה 135:116 בידי הקליפרס, דני אבדיה לא קלע ב-11 דקות

לכתבה המלאה
איביצה זובאץ, לוס אנג'לס קליפרס מטביע. דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס משקיף. רויטרס
ממשיך לקבל יחס של טירון. אבדיה משקיף על זובאץ מטביע/רויטרס

המהלך הכי יפה של אבדיה הלילה היה בכלל מענף אחר

כך או כך, בוושינגטון יש מי שמשוכנע שמדובר בבעיות שעיקרן נובעות מההתאקלמות של אבדיה ב-NBA, ומהיותו רוקי. אחרי הכל, אבדיה הראה לפרקים יכולות הגנתיות לא רעות העונה. בנוסף, בין 20 המובילים במבצעי העבירות פר דקה, אפשר למצוא רוקיז נוספים כמו ג'יימס ווייזמן מגולדן סטייט ופרשס אצ'יווה ממיאמי.

"דני אבדיה עשה הרבה כדי לגרום לוויזארדס להרגיש טוב על שבחרו בו בסיבוב הראשון, אבל הלילה הוא קיבל את חווית הרוקי השלמה", ניתחו ב-CBS וושינגטון את ההופעה החלשה של אבדיה. "יום אחד אתה עוצר את לברון ג'יימס בדקות האחרונות, ולמחרת אתה עושה שלוש עבירות בארבע דקות. גריסון מתיוז ואיסק בונגה נתנו דחיפה מעמדת הסמול פורוורד, כך שהערב החלש של אבדיה לא גרם ליותר מדי נזק. בכל מה שקשור לשיעור שנלמד, נראה שהמחיר לא היה כבד מדי.

ב-CBS הוסיפו: "את מה שאבדיה חווה הערב, חווה כמעט כל רוקי בנקודה כזו או אחרת. ה-NBA היא חיה אחרת, שונה מכל ליגה אחרת בעולם, ולוקח שנה או שנתיים כדי להתאקלם באופן סופי לכל הדרישות שיש ממך. כל מה שנותר לדני לעשות הוא להעביר את זה הלאה ולהתכונן למשחק הבא. הוא ילמד מזה להמשך".

(עדכון ראשון: 09:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully