וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי היו גיהינום". העדות המצמררת של שחקנית הכדוריד מרומניה

מריאנה צ'טינר הייתה האדם האחרון שנאסר במולדתה בגלל נטיות מיניות. כעת היא חושפת: "מאמן כדוריד אנס אותי כשהייתי בת 13. נכנסתי להריון ועברתי הפלה. אני לא היחידה שעברה התעללות"

מריאנה מריקה צ'טינר, שחקנית כדוריד רומנייה לשעבר. יוטיוב, צילום מסך
מריאנה קמריקה צ'טינר היום/צילום מסך, יוטיוב

שחקנית כדוריד לשעבר רומנייה, מריאנה מריקה צ'טינר שהתפרסמה בשנות ה-90, חשפה אתמול (ראשון) כיצד הפכה בנעוריה לקורבן להתעללות מינית, פיזית ונפשית על ידי מאמן בפנימייה בה שהתה.

צ'טינר התפרסמה כשב-1996 נעצרה ועמדה למשפט בגין מה שהוגדר כ"ניסיון לפתות אשה אחרת", או במילים אחרות: בשל היותה לסבית. היא נשלחה למאסר, ארגוני זכויות אדם עוררו הד עולמי ואחרי כשנתיים וחצי היא שוחררה מבית הכלא. צ'טינר היא האדם האחרון ברומניה שנשפט בגין סעיף 200 בחוק המקומי, לפיו יחסים חד מיניים אסורים. הסעיף הוסר בשנת 2001.

צ'טינר עברה חיים קשים מאוד. אביה כלל לא היה בתמונה והיא ננטשה על ידי אמה וגדלה בבית יתומים ברומניה הקומוניסטית. בגיל צעיר התבלטה במקצועות ספורט וכשהייתה בת 12, בסוף שנות ה-60, הועברה לפנימייה לספורטאים מצטיינים, שם התמקדה בכדוריד. שם גם נפתחו שערי גיהינום.

מריאנה מריקה צ'טינר, שחקנית כדוריד רומנייה לשעבר. יוטיוב, צילום מסך
תמונתה של צ'טינר בקמפיין של אמנסטי לשחרורה מבית הכלא/צילום מסך, יוטיוב

האחראי לזוועות, לדבריה של צ'טינר, היה גריגורה ניצה - מאמן כדוריד מוכר בשנות ה-70 וה-80 שהדריך בין היתר את נבחרות הנערים והנוער של רומניה בכדוריד.

"לא היו לי הורים, חייתי בבית יתומים ועברתי התעללות באופן קבוע" היא סיפרה אתמול, "כשעברתי לפנימייה לספורטאים, גם המאמן שם אנס אותי, כן, גריגורה ניצה. אם לא היינו כובשות שערים, הוא היה מכה אותנו. הוא אמר לנו באימונים: 'תזרקו עכשיו 10 זריקות ואם לא תכבשו את כולן, השטן ייקח אתכן'".

צ'טינר הוסיפה: "לא הייתי היחידה שעברה התעללות. זה התחיל בגיל 12, ניצה היה קורא לנו לחדר ומורה לנו להתפשט. כשסירבתי, הוא אמר לי: 'מחר את חוזרת לבית היתומים והשטן ייקח אותך'. שתקתי, מי היה יכול להציל אותי? הוא שלט בחיי.

"הוא אנס אותי עד שנכנסתי להריון. הייתי בת 12-13, עברתי הפלה בחודש החמישי וכמעט איבדתי את חיי. זה היה קשה, נורא! הוא היה אדם מלוכלך, אני לא יודעת אם הוא עדיין בחיים, אבל העולם צריך לדעת, אסור שזה יימחק.

"כשאין לך הורים, אתה חי חיי גיהינום. עברתי חיים קשים".

עוד בוואלה!

סקנדל בגרמניה: מאמן נבחרת השחייה חשוד בעבירות מין

לכתבה המלאה
מריאנה מריקה צ'טינר, שחקנית כדוריד רומנייה לשעבר. יוטיוב, צילום מסך
"כשסירבתי להתפשט, המאמן הוא אמר לי: 'מחר את חוזרת לבית היתומים והשטן ייקח אותך'. שתקתי, מי היה יכול להציל אותי?". צ'טינר בשנות ה-90/צילום מסך, יוטיוב

בשנות ה-90, כששיחקה בראפיד בוקרשט, צ'טינר (שאז נקראה מריקה) התחתנה עם אזרח טורקי בעל קשרים בעולם הכדוריד והוא סייע לה לחתום בגלאטסראיי ולאחר מכן באוטרכט ההולנדית. הנישואים עלו על שרטון וב-1995 היא חזרה לרומניה לבדה. היא מצאה דירה קטנה עם שתי שותפות בעיר אלבה יוליה ובשל הצפיפות, ישנה עם אחת מהן, אדינה ואנה, באותו חדר.

השתיים הפכו לחברות קרובות, עד שלילה אחד צ'טינר חשפה בפני ואנה שהיא לסבית ושהיא מאוהבת בה. היא סיפרה לה שבהולנד מותרים נישואין חד מיניים ואף הציעה לה לקיים יחסי מין. החברה סירבה, אבל צטינר לא הרפתה ובימים הבאים חזרה על ההצעה שלה כמה פעמים נוספות. אחרי כמה ימים, שלוש השותפות נסעו לטייל ובבקתה בה הן שהו בהרים, שחקנית הכדוריד שוב העלתה הצעה לקיים יחסי מין. השתיים הגיבו בסירוב תקיף ובמקום התפתח ריב שכלל זריקת כוסות.

היחסים בין השלוש הפכו למתוחים ומלאי תקריות. יום אחד השתיים החליטו להגיש נגד צ'טינר תלונה במשטרה בטענה שהיא ניסה לפתות את ואנה לקיים יחסי מין לסביים. שחקנית הכדוריד לשעבר, שבאותו זמן כבר התפרנסה מאימון כדוריד ולימוד לשחייה, טענה שוואנה חייבת לה כסף, לא יכולה לשלם ולכן מתנכלת לה, אבל דבר לא עזר. היא נשפטה למאסר ושוחררה אחרי לחץ בינלאומי של ארגוני זכויות אדם.

צ'טינר בת ה-63 חיה היום בגרמניה, אחרי שבסוף שנות ה-90 ביקשה בה מקלט. היא עברה טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי וקיבלה עבודה כמורה לספורט. אתמול הצהירה: "יש לי עורך דין ברומניה שמכין תביעה נגד המדינה. הכסף לא מעניין אותי, אני רוצה שהצדק ייצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully