וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 משחקים בחודשיים: האתגר הקשה של קבוצות הליגה הלאומית בכדורסל

21.2.2021 / 12:49

שליש מהקבוצות עם חולי קורונה פעילים, קבוצה אחת מושבתת ואחרת יוצאת מהשבתה, אבל בליגה השנייה בכדורסל לא מוכנים לקצר את העונה ולקבוצות מחכה מרתון משוגע: "אין ספק שהעונה תוכרע על הפרקט". תמונת מצב

רוברט רותבארט שחקן עירוני רמת גן.. יעל הראל, מנהלת הליגה הלאומית,
עירוני רמת גן מושבתת נכון לעכשיו. רותבארט בפעולה/יעל הראל, מנהלת הליגה הלאומית

אליצור נתניה הפכה אמש (שבת) לקבוצה הראשונה בליגה הלאומית בכדורסל שמשלימה 14 משחקי ליגה סדירה, חצי ממשחקיה המתוכננים. ההישג של נתניה, אחת משש קבוצות בליגה השנייה שבהן לא התגלו חיוביים לקורונה במהלך העונה, אינו הישג מבוטל. מבט לעבר טבלת הליגה השנייה מגלה כאוס אמיתי. לארבע קבוצות חסר משחק אחד, לשתי קבוצות נוספות שניים, לארבע קבוצות שלושה משחקים, לשתי קבוצות ארבעה משחקים ולקבוצה אחת חמישה משחקים.

נכון להיום ללא פחות מחמש קבוצות יש חולים קיימים, כשרק קבוצה אחת מושבתת מפעילות - עירוני רמת גן, אצלה חולים מעל חצי משחקני הסגל, והיא אמורה לשוב לפעילות רק בסוף השבוע. הפועל עכו צפויה לשוב לפרקט למרות שחקנים חולים כבר מחר, וגם במכבי רעננה והפועל חבל מודיעין אמורות לעשות זאת, אם השחקנים יצאו שליליים בבדיקות קורונה.

הקבוצה האחרונה היא הפועל עפולה. הקבוצה מהעמק תשוב בשלישי אל הפרקט לראשונה מאז ה-5 בינואר, אז יצאה מדינת ישראל לסגר השלישי. רגע לפני שהלאומית התחדשה, רוב שחקני הסגל של עפולה חלו בקורונה, חלקם עם תסמינים, ונכון לעכשיו עדיין יש בקבוצה חולה, אך מספיק שחקנים מחלימים ובריאים כדי לשוב ולשחק.

עוגן יוחננוב יושב ראש מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל. ספי מגריזו, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
לו"ז לא פשוט. יוחננוב/אתר רשמי, ספי מגריזו, איגוד הכדורסל

בלאומית ביצעו מספר פעולות שהמטרה של כולם היא ברורה - להביא לסיום ספורטיבי של העונה על הפרקט. הפעולה הראשונה היא עידוד שחקנים להתחסן, כשעל פי הנתונים של הליגה רוב גדול של שחקני הליגה כבר התחסן או החלים מקורונה. הפעולה השנייה היא הארכת העונה בעוד כשבועיים, וקיצור משחק הגמר משיטת הטוב משני משחקים למשחק אחד בלבד.

ולצד זה, הקבוצות צפויות לעבור מסע ייסורים גדול עד לסיום הצפוי של העונה הסדירה, אי שם ב-20 באפריל. התכנון המקורי עם שוב הליגה מהסגר השלישי היה לשחק בכל שבוע בשלישי ובשבת, אלא שסדר משחקים כזה לא יעזור לחלק מהקבוצות להגיע לקו הגמר עם 28 משחקים. וכך מספר קבוצות יעברו לסדר משחקים לחוץ יותר. הפועל עכו תשלים 18 משחקים בחודשיים, כולל בשבוע הבא ארבעה משחקים בשבוע, למכבי הוד השרון נשאר מספר דומה של משחקים, ואצלה לא היו מקרי קורונה לאחרונה, ובחודש מרץ תשחק תשעה משחקים. עפולה תשחק 19 משחקים בפחות מחודשיים, ושמונה משחקים ב-19 ימים. גם לעירוני רמת גן מצפה קצב דומה.

"למכבי תל אביב, עם היורוליג, מחכים עשרה משחקים במרץ", סיפר לוואלה! ספורט היום אחד מיושבי הראש של קבוצות הליגה, "אנחנו יודעים שגם בליגת העל משחקים בתקופה הזאת הרבה מאוד משחקים, אבל אסור לשכוח שני דברים, הראשון שקבוצות בליגת העל מחזיקות ברובן עוד זר מחוץ לסגל במיוחד ויש להן סגל עמוק יותר, כאן לרוב הקבוצות יש רוטציה מאוד קצרה. יש הרבה קבוצות שסובלות מקורונה ויש השפעות על הכושר של השחקנים. זה יהיה קשה, אבל אין ברירה אם רוצים לסיים את הליגה".

seperator

אז למה בליגה הלאומית, בניגוד לליגת העל בכדורסל, יש ריבוי מקרי קורונה, במיוחד בתקופה האחרונה? רבים מקבוצות הליגה מצביעות על העובדה שבלאומית משחקים הרבה מאוד שחקנים צעירים, שרובם חיים בבתים ולא בנפרד ממשפחותיהם, וכך הבידוד שבו הם אמורים לשהות אינו באמת קיים. לפחות שלוש מקבוצות הליגה נדבקו בקורונה כתוצאה מהדבקות של אחד השחקנים הצעירים בביתו.

מקרי הקורונה בליגה השנייה החלו כבר במחזורי הפתיחה של הליגה, מכבי אשדוד הייתה הקבוצה הראשונה בה התגלה איש צוות ולאחר מכן שחקן מאומת. בסך הכל שלוש קבוצות הגיעו לעצירת פעילות מוחלטת - א.ס רמת השרון, שהעצירה שלה הייתה בדיוק עם תחילת הסגר השלישי, עפולה וכעת עירוני רמת גן. כל ההתנהלות של קבוצות הליגה נעשית תחת פיקוח של משרד הבריאות וכל בדיקה של אנשי הסגל, הפסקת פעילות או החזרה נעשית בתיאום מלא מול מנהלת הליגה ומשרד הבריאות.

בעונה שעברה החליטו קבוצות הליגה שלא להשיב את העונה אחרי פגרת הקורונה, בעיקר משיקולים כלכליים. השיקול הזה עשוי להיות מכריע אם עוד ועוד קבוצות יכנסו למעגל הקורונה, שכן כניסת הליגה לחודש יוני, משמעותה תשלום משכורת אחת נוספת. "אין לנו את הלוקסוס לשלם פה עוד משכורת, או חצי משכורת אפילו", מספר אחד מיושבי הראש, "יש פה תקציב מאוד ברור. צריכים לסיים את הליגה עד לסוף מאי, וכך גם יהיה".

כמו בעונה שעברה, גם בעונה הנוכחית הליגה הלאומית תשלח שתי קבוצות בסיום העונה לליגת העל, בתום משחקי פלייאוף. רבע גמר הפלייאוף ייערך בשיטת הטוב מחמישה משחקים, נכון לעכשיו, וכך גם חצי הגמר, ואילו הגמר צומצם כאמור למשחק אחד בלבד. שלוש הקבוצות שבתום משחקי הבית התחתון יהיו במקומות האחרונים, ירדו לליגה הארצית.

תגובת מנהלת הליגה הלאומית: "כבר מפתיחת העונה היה ברור כי אנו לקראת עונה לא פשוטה. מגפת הקורונה לימדה אותנו ששום דבר אינו צפוי והסגר שעצר את משחקי הליגה במשך חודש, כמו גם מקרי הידבקות בקבוצות, פגע בלוח המשחקים השוטף של הליגה. יחד עם זאת, למרות הקשיים הרבים שאנו חווים כליגה המצב כיום טוב בהרבה מפתיחת העונה. לאחר מאמצי הסברה והידברות עם הקבוצות והשחקנים, כ-85% משחקני הליגה ומצוותי הקבוצות התחסנו לפחות בחיסון הראשון או החלימו ועד סוף השבוע הקרוב יהיו מעל 90% מתחסנים ומחלימים. נבהיר כי מרבית הנדבקים האחרונים הינם שחקנים שכבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מנהלת הליגה הלאומית עומדת בקשר רציף עם משרד הבריאות מאז פתיחת העונה ופועלת על פי פרוטוקול מסודר, כאשר בריאות השחקנים בראש.

גם כיום, למרות הקשיים הרבים, אנחנו פועלים על מנת להשלים את לוח המשחקים במלואו ואין לנו ספק כי העונה תוכרע על הפרקט ובסיומה יהיו 2 עולות. זה גם המקום לומר כי החל מהמחזור הקרוב קבוצות הליגה יוכלו להכניס קהל לפי מתווה משרד הבריאות ומשרד הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully