וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנויים להצעות: השחקנים שיש להם סיכוי ריאלי לעבור בטרייד בקרוב

20.2.2021 / 11:00

דראמונד וגריפין שחקנים פנויים ללא קבוצה, ווצ'ביץ' וביל סופרסטארים בקבוצות לא תחרותיות, טאקר וגורדון יכולים להוסיף המון ניסיון. אז מי באמת יעבור בטרייד ואילו קבוצות ינצלו את ההזדמנות? אסף רביץ מנתח

השבוע, כמעט במקביל, קליבלנד הודיעה שהיא משביתה את אנדרה דראמונד עד שתמצא עבורו טרייד ודטרויט הודיעה שהיא משביתה את בלייק גריפין מאותה הסיבה. השבתת שחקן היא מהלך יחסית נדיר, בטח יותר מחודש לפני הטרייד דד-ליין שיהיה השנה ב-25 במרץ. קליבלנד ודטרויט גם לא עד כדי כך רחוקות מהמקום העשירי במזרח שמוביל לטורניר ההעפלה לפלייאוף, אבל שתיהן החליטו שהגיע הזמן לתת את הבמה לצעירים שהן בונות עליהן. ניתן לראות בהחלטה המקבילה את הסיפתח לעונת העברות שצפויה להיות מרתקת במיוחד, כי כמות גדולה מאוד של שחקנים מעניינים תקועים כרגע בסיטואציות לא טובות.

אז היום נעבור על רשימת השחקנים שיש להם סיכוי ריאלי להיות פנויים להצעות בחודש הקרוב. בחלק מהמקרים הקבוצות שוללות כרגע את אופציית הטרייד, אבל הסיטואציה שברירית ומספיקה מילה אחת של חוסר שביעות רצון מצד השחקן כדי לשנות את התמונה. לרשימה הזו נכנסים שחקנים מקליבלנד ויוסטון, שדי בבירור נכנסות לבנייה מחדש, וגם מאורלנדו שמתחילה להבין שהעונה הזאת אבודה (אבל בינתיים מתעקשת לפנטז על העונה הבאה עם הסגל הנוכחי, כולל הפצועים).

התקופה הקרובה תהיה מעניינת גם כי ללא מעט קבוצות בכירות יש כלים להתחזק, בעיקר בעזרת חוזים גמורים (מיאמי, פילדלפיה) או חריגות שכר (גולדן סטייט, בוסטון וחריגת ה-28.5 מליון דולר שלה שתהיה אחד הכלים החשובים ביותר בחודש הקרוב) שניתן להוסיף לצעירים ו/או בחירות דראפט. מכיוון שהיצע השחקנים עולה על הביקוש בחוזים הנוכחיים שלהם, כמה מהם צפויים להיות משוחררים בסופו של דבר ולהפוך את שוק הביי-אאוט השנה למסקרן במיוחד. בהקשר זה חשוב לציין שלברוקלין יש שתי חריגות שכר של 5.7 מליון דולר, לא מספיק לטרייד מעניין אבל כן כדי לשלוט בשוק הביי-אאוט.

יאניס  אנטטוקומפו מילווקי מול אנדרה דראמונד דטרויט. רויטרס
סנטר דומיננטי והגנתי. אנדרה דראמונד במאבק עם אנטטוקומפו/רויטרס

הפנויים כרגע

נתחיל את הסקירה עם שני השחקנים שהפכו השבוע לפנויים רשמית להצעות. המעמד של אנדרה דראמונד נמצא בדעיכה למרות שהוא בסך הכל בן 27, הוא הריבאונדר הטוב בליגה בשנים האחרונות והוא הראה לפרקים יכולת להיות סנטר דומיננטי בשני הצדדים. הוא לא התפתח לעוגן ההגנתי שדטרויט וקליבלנד קיוו שהוא יהיה והוא לא שחקן התקפה מגוון מספיק כדי להצדיק מעמד של שחקן פנים בכיר באמת. אבל הוא בהחלט יכול לשדרג את עמדת הסנטר של כמה קבוצות.

דובר על טורונטו, אבל ניק נרס מנסה לאחרונה חמישייה נמוכה שנראית מצוין וכנראה לא יפרק אותה בשביל דראמונד. בוסטון, עושה רושם, מחפשת כיוון אחר. לכן האופציה המתבקשת היא שארלוט, שמחפשת סנטר ראוי כבר הרבה זמן ונמצאת חזק בתמונת הפלייאוף. ג'יימס בורגו העלה לאחרונה את ארבעת היוצרים שלו - דבונטה גרהאם, לאמלו בול, טרי רוזי'ר וגורדון הייוורד - ביחד בחמישייה. אם מוסיפים להם את דראמונד החמישייה של שארלוט, ואני לא מאמין שאני כותב את זה, תהיה אחת המסקרנות בליגה.

לבלייק גריפין יהיה קשה יותר למצוא טרייד. הוא מרוויח יותר מ-36 מליון דולר העונה ו-39 מליון בעונה הבאה והוא לא ממש תפקד בשנה וחצי האחרונות. מעט הקבוצות הבכירות שמסוגלות לקחת על עצמן את החוזה הזה יחכו לאופציות טובות יותר, לכן במקרה של בלייק האופציה של ביי-אאוט נראית הרבה יותר ריאלית. ברגע שזה יקרה, יהיה קל יותר להיזכר שמדובר בשחקן שב-2019 נבחר לחמישייה השלישית של העונה ושמאוד יכול להיות שבסיטואציה הנכונה יהיה לו הרבה מה לתרום. לא מן הנמנע שגולדן סטייט תרצה להשתמש בחריגת השכר שלה כדי להחתים אותו, הוא יכול להתאים מאוד להרכב הנמוך עם דריימונד גרין כסנטר, חוכמת המשחק הלא מוערכת דיה של גריפין יכולה לעזור לו להשתלב בקלות. אם לווריירס יש תוכניות אחרות, ברוקלין תהפוך למועמדת בכירה להשיג את בלייק אחרי ביי-אאוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בלייק גריפין דטרויט פיסטונס מול לברון ג'יימס והלייקרס. רויטרס
יקר מאוד ולא ממש מתפקד. בלייק גריפין/רויטרס

הסופרסטאר וכוכב המשנה

אם צריך להמר, אני מהמר שלא יהיה טרייד על בראדלי ביל לפני הקיץ. השנים האחרונות הוכיחו שניתן לקבל מחיר מלא על כוכבים גם בקיץ שלפני העונה האחרונה בחוזה שלהם, מה שיאפשר לוושינגטון לתת לסגל הנוכחי הזדמנות להוכיח את עצמו בחצי השני של העונה. אבל אם ביל יחליט שהוא רוצה להתחיל להיאבק על תארים כבר השנה, הוא יכול לשנות את התמונה. ביל הוא שחקן שיכול להשתלב בכל סיטואציה, וזה הופך אותו למעניין עבור כל קבוצה עם שאיפות בליגה.

גולדן סטייט יכולה להציע את החבילה הכי אטרקטיבית, מיאמי יכולה לבנות חבילה מעניינת די בקלות, אם בן סימונס (קשה להאמין) או מייקל פורטר (יותר הגיוני) על השולחן גם פילדלפיה ודנבר נכנסות למשוואה. אם יהיה טרייד בחודש הקרוב, זה כנראה יהיה לאחת מהארבע האלה.

בהנחה שביל לא יעבור בדד-ליין, השם החם ביותר עשוי להיות ויקטור אולדיפו. הגארד האיכותי נראה טוב מאוד בפתיחת העונה באינדיאנה, אך הפייסרס הבינו שהם לא יוכלו להשאיר אותו והעבירו אותו ליוסטון כחלק מהטרייד של ג'יימס הארדן. דיפו לא מוצא את עצמו בינתיים ביוסטון ומזכיר את היסטוריית הפציעות שלו, אך לרוקטס אין שום סיבה לתת לו לסיים את החוזה אצלם ואין יותר מדי הזדמנויות להשיג שחקן בקליבר הזה במחיר זול. השמועה היא שהוא רוצה לחתום במיאמי, ופט ריילי צריך להחליט אם להשיג אותו בחינם בקיץ או לשלם כדי לקבל אותו כבר לפלייאוף הקרוב, אולי בחבילה שתביא לו גם את פי ג'יי טאקר. אם לא מיאמי, לא מעט קבוצות שמחפשות גלגל שלישי אמורות לקחת את ההימור הזה גם בידיעה שדיפו עלול לעזוב בקיץ. דאלאס, דנבר ופילדלפיה יכולות להציע לו סיטואציה טובה להרבה שנים.

בראדלי ביל וושינגטון. GettyImages
יישאר בוושינגטון או יעבור לקבוצה תחרותית יותר? בראדלי ביל/GettyImages

שחקני פנים עם קליעה

האולסטאר השקט ביותר שיש לו סיכוי להיות פנוי הוא ניקולה ווצ'ביץ'. אם המונטנגרי בן ה-30 רוצה להוות פקטור במאבקי אליפות הוא לא יכול להרשות לעצמו לחכות לתהליך הגדילה התקוע של אורלנדו. אחרי שנתיים מרשימות מאוד, ועם חוזה סביר שיורד במהלך השנים, ווצ'ביץ' יהיה שחקן מאוד אטרקטיבי אם יהיה פנוי. סנטר עם יכולת לקלוע ברמה דומה מבפנים ומבחוץ זה נכס נדיר, וכמו שהניקולה המבריק יותר מוכיח זה שווה את המגבלות ההגנתיות. בוסטון מחפשת שחקן פנים עם קליעה מבחוץ, אם ווץ' יהיה פנוי דני איינג' לא יהסס לבנות עבורו חבילה ראויה.

אך גזרת הביגמנים עם הקליעה צפויה להיות עמוסה גם ללא המונטנגרי המצוין, בזכות כמה וותיקים שעוד יש להם מה לתרום. ההצלחה של סן אנטוניו בלי למרקוס אולדרידג' הופכת את שחקן הפנים הוותיק למועמד מעניין לטרייד שיכול לעשות את ההבדל עבור קבוצה גדולה, אל הורפורד מזכיר באוקלהומה סיטי שלא נס ליחו, קווין לאב הגיע לשלב בו הוא אמור לחפש תפקיד משני בקבוצה איכותית. לאב, כמו בלייק גריפין, חתום על חוזה שיקשה מאוד על היכולת למצוא עבורו טרייד, למרקוס הכי אטרקטיבי ברשימה הזו כי החוזה שלו נגמר ולאחר מכן אולי ניתן יהיה להחתים אותו על חוזה נוח יותר. רוב הקבוצות הגדולות לא מחפשות שחקן פנים, מה שיקל על אלו שכן. מה שמחזיר אותי לסלטיקס: אל תופתעו אם הם ישתמשו בטרייד אקספשן שלהם על שחקן מהסעיף הזה.

ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו מג'יק. GettyImages
לא יכול להרשות לעצמו לחכות לתהליך הגדילה של אורלנדו. ניקולה ווצ'ביץ'/GettyImages

צעירים שיהיו חופשיים מוגבלים

עוד תופעה יחסית נדירה היא שיש שני שחקנים די בכירים שנמצאים בשנה האחרונה של חוזה הרוקי, ומכיוון שהקבוצות שלהם כנראה לא מוכנות לשלם מה שהם רוצים הן עשויות להעדיף להעביר אותם בטרייד עכשיו. המחיר שלהם גבוה, כי מדובר בצעירים עם איכויות שלקבוצה שתקבל אותם תהיה אפשרות להשוות כל הצעה שהם יקבלו בקיץ, אבל כדי שזה יהיה משתלם הקבוצות האלה יצטרכו להיות מוכנות להשוות הצעות קרובות למקסימום. לעומת רוב השחקנים ברשימה הזו, שניהם מאוד רלוונטיים גם לקבוצות בבנייה שזקוקות לכישורים המסוימים שלהם.

ג'ון קולינס הוא אחד הסקוררים המוכשרים ביותר מבין שחקני הפנים בליגה, הוא חוסם נהדר בפיק נ' רול שיודע להתגלגל פנימה והחוצה, האחוזים שלו מצוינים מכל הטווחים. אבל כמעט בלתי אפשרי להשתמש בו כסנטר כי ההגנה קורסת ובאטלנטה הוא כבר שלישי בהיררכיית החשיבות אחרי טריי יאנג ודיאנדרה האנטר. בינתיים אין קבוצה שמביעה עניין בולט בקולינס, אבל הפיתוי גדול. לונזו בול כבר היה על הבלוק, אבל ביצע קפיצת מדרגה לאחרונה שאולי תגרום לניו אורלינס לחשוב פעמיים. הוא עדיין מנהל משחק משובח ושומר איכותי, ברגע שהקליעה שלו מתייצבת הוא הופך לסופר רול-פלייר שכמעט כל קבוצה תרצה. והקליעה שלו שוב התייצבה, ב-14 המשחקים האחרונים הוא קלע 3.8 שלשות ב-46.1 אחוזים. שיקגו הביעה עניין, הוא אכן יכול להיות הפרטנר המושלם לזאק לאבין, אבל המחיר עולה כל משחק.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס מול שחקן יוסטון רוקטס פי ג'יי טאקר. רויטרס
שומר אידיאלי ואחד השמות החמים בשוק. פי ג'יי טאקר מול אנתוני דייויס/רויטרס

שומרים עם קליעה

למרות העונה הגדולה של הסנטרים, ה-NBA זו עדיין הליגה של הפורוורדים הבכירים, כדי לצלוח פלייאוף צריך לעבור דרך חלק מבין לברון ג'יימס, אנתוני דיוויס, יאניס אנטטוקומפו, קווין דוראנט, קוואי לאונרד, ג'ייסון טייטום, ג'ימי באטלר ובקרוב גם זאיון וויליאמסון ולוקה דונצ'יץ' (שמוגדר גארד אבל הוא בממדים של פורוורד). לכן, כל קבוצה שחושבת בגדול צריכה שחקנים שמסוגלים לשמור על החבורה הזאת, שחקנים עם שילוב של גודל, אתלטיות ואינסטינקטים הגנתיים טובים. קבוצות נוטות להתנפל על שחקנים שיש להם את הפוטנציאל הזה, שבדרך כלל בא יחד עם יכולת לשמור ברמה סבירה על חמש עמדות, וכמה כאלה עשויים להיות פנויים כרגע.

המדובר ביותר הוא פי ג'יי טאקר שכבר הוכיח יכולת להקשות על שחקנים בכירים ולתפקד גם כסנטר הגנתי. טאקר יהיה בן 36 בפלייאוף וקולע השנה 4.7 נקודות למשחק, ולמרות זאת הוא אחד השמות החמים בשוק. שניים שצריכים להיות עוד יותר חמים אם הם פנויים הם ארון גורדון ולארי נאנס (שניהם פצועים כרגע, אבל אמורים לחזור במהלך העונה). גורדון הוא עוד שחקן שתקוע באורלנדו במקום להגשים את הייעוד האמיתי שלו - להיות סטופר של קבוצה גדולה שמסוגל גם לקלוע שלשות, לנוע לטבעת ללא כדור, למסור וליצור לעצמו מצבי זריקה מול מיס-מאצ'ים.

נאנס, מהרגע שהתפתח לקלע שלשות סביר, הוא הרול פלייר המושלם, בין היתר כי הוא מודע בדיוק ליכולות שלו. כאשר היה כשיר הוא הפך את קליבלנד, כמעט לבד, לקבוצת הגנה טובה והוא נראה בשל להגיע לקבוצה גדולה, יש לו גם סיכוי גבוה יותר להיות פנוי מגורדון. שניהם יוכלו להיות גרסה משופרת של ג'יי קרואדר עבור מיאמי או גרסה מעט משונמכת של ג'רמי גרנט בדנבר, אבל גם כמעט כל קבוצת פלייאוף אחרת מאוד תשמח לשים עליהם יד.

אריק גורדון יוסטון רוקטס. Carmen Mandato, GettyImages
אמור להיות שחקן מאוד מבוקש בגלל הניסיון שלו בפלייאוף. אריק גורדון/GettyImages, Carmen Mandato

עוד שחקני רוטציה

רשימת המעמדים עוד ארוכה, אציין שישה מסקרנים במיוחד. בגזרת אורלנדו, טרנס רוס הוא עוד שחקן שמשווע להיות שחקן רוטציה איכותי בקבוצה גדולה, מומחה שלשות עם הגנה טובה מהסוג שרק הופך למשמעותי יותר בפלייאוף. הייעוד של אוון פורנייה עשוי להיות שחקן שישי בסגנון ג'ורדן קלארקסון, והוא בהחלט מסוגל לשדרג את הספסל של לא מעט קבוצות.

ארבעת הנוספים הם שחקנים עם נסיון פלייאוף לא מבוטל שיוכל לבוא לידי ביטוי בתפקיד משני בקבוצה גדולה. אריק גורדון היה שחקן חשוב מאוד בהצלחה של יוסטון בשנים האחרונות ואמור להיות מאוד מבוקש כרגע. האריסון בארנס נמצא בעונה הטובה בקריירה ואם סקרמנטו תמשיך להתדרדר יהיה יותר הגיוני מבחינתה לבדוק אם יש לו שוק. ג'ורג' היל הוותיק רק מחכה לחזור לתפקיד הגארד המחליף שלא מחטיא ולא טועה שהוא ביצע במילווקי בשנים האחרונות. אריק בלדסו הפך לנטל בפלייאוף בשנים האחרונות ולא מוצא את עצמו בניו אורלינס, אבל הוא עדיין שומר על עם יכולת ליצור מצבי זריקה, אמורה להיות עבורו סיטואציה מתאימה איפשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully