וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: מדליית זהב לתמנע נלסון לוי, מדליית כסף לגילי כהן, שהבטיחה את מקומה בטוקיו

גרנד סלאם תל אביב: נלסון לוי גברה על שרה-לאוני קיסיק הצרפתייה בגמר עד 57 ק"ג, כהן רותקה על ידי ג'יילס בקטגוריה של עד 52 ק"ג אך הבטיחה את הכרטיס לאולימפיאדה

תמנע נלסון לוי, גילי כהן. איגוד הג'ודו, עודד קרני, אתר רשמי
ערב מתוק. נלסון לוי וכהן/אתר רשמי, איגוד הג'ודו, עודד קרני

תחרות גרנד סלאם תל אביב בג'ודו, יצאה היום (חמישי) לדרך והיא תימשך שלושה ימים. לא פחות מ-37 מתחרים ישראלים (26 גברים, 11 נשים) נרשמו לגרנד סלאם והציפייה היא לכמה מדליות. יחד עם זאת, המטרה הגדולה יותר מהפודיום היא נקודות דירוג במסגרת המאבק על מקום באולימפיאדת טוקיו. בכל קטגוריית משקל, מותר למדינה לשלוח נציג אחד ועל כן המאבק לוהט. תמנע לוי נלסון סגרה יום נהדר עם מדליית זהב, גילי כהן הסתפקה במדליית כסף ובכרטיס לטוקיו.

גפן פרימו. עודד קרני, איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הדחה מהירה. פרימו/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הג'ודו

עד 52 ק"ג, נשים

גילי כהן ספגה הפסד מאכזב בגמר מול צ'לסי ג'יילס הבריטית, ותתנחם במדליית הכסף בה זכתה וגם בכך שהבטיחה את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו בזכות תוצאות היום שלה ושל היריבה שלה על המקום במשלחת, גפן פרימו. קודם לכן, פרימו הפסידה לג'יילס כבר בסיבוב הראשון, בעוד כהן הוותיקה התגברה על יריבות מגאורגיה והולנד. היא עלתה לקרב רבע הגמר נגד אסטריד ז'נטו הצרפתייה בידיעה שאם תנצח, היא תעפיל לאולימפיאדה - ועשתה את העבודה.

ההמשך היה עבור כהן בונוס ואולי בעזרת הרוח הגבית בעקבות הזכייה בכרטיס לאולימפיאדה שנייה ברציפות, היא ניצחה את אסטרלה לופס שריף הספרדייה והעפילה לגמר. לצערה, הפסידה כהן בקרב על הזהב מול אותה צ'לסי גיילס, שניצחה את גפן פרימו.

עוד בוואלה!

משה פונטי: "רק כשראיתי אותו בעיני, עיכלתי שסעיד מולאי בישראל"

לכתבה המלאה
הג'ודוקא תמנע נלסון לוי. איגוד הג'ודו, עודד קרני, אתר רשמי
יופי של תחרות. נלסון לוי/אתר רשמי, איגוד הג'ודו, עודד קרני

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי עלתה אוטומטית לסיבוב השני וגם התגברה על אוזלם יילדיז מטורקיה. ברבע הגמר המתינה לה יריבה חזקה: אלופת גרנד פרי תל אביב 2020, קאיה קייזר, אבל נלסון לוי אוהבת להיאבק בסלובנית הפעלתנית והיא גברה עליה ועלתה למאזן 0:4 נגדה.

נלסון לוי המשיכה להצטיין על המזרן גם בחצי הגמר, שם ניצחה את אטרי ליפרטליאני הגאורגית. בגמר סיפקה איפון מהיר ונפלא מול שרה-לאוני קיסיק הצרפתייה, מדליסטית הארד מאליפות אירופה 2020. "כיף לזכות בזהב, בטח שפה בארץ", אמרה. "חבל שאין קהל כי אין על הקהל שלנו בקהל, אבל מרגישים את האהבה ואת החום שלהם. מגיעה מילה טובה לאיגוד הג'ודו הישראלי והעולמי, הרימו פה חתיכת אירוע יוצא מהכלל. חבל על הזמן".

הג'ודוקא תמנע נלסון לוי עם גילי כהן, המאמן שני הרשקוביץ, שר הספורט חילי טרופר. עודד קרני, איגוד הג'ודו, אתר רשמי
שתי המדליסטיות עם שר הספורט והמאמן שני הרשקוביץ/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הג'ודו

עד 66 ק"ג

ברוך שמאילוב ציפה לעלות על הפודיום, אבל סיים תחרות מאכזבת. שמאילוב עלה אוטומטית לסיבוב השני, התגבר בקלות יחסית על וויליאן לימה (ברזיל) וג'סלין סאיני (הודו), לפני שנכנע למוראד צ'ופאנוב הרוסי. בעקבות ההפסד, הוא ירד לבית הניחומים ממנו קיווה להמשיך לארד, אבל הפסד ליריב אוזבקי שלח אותו הביתה מאוכזב.

עמית בובוביץ' הלך בעקבותיו של שמאילוב ועלה בעצמו סיבוב אחרי ניצחון מפתיע על אלוף אירופה מ-2020, אורחן ספארוב הקזחי. בשלב הבא המסע הקצר שלו נעצר עם הפסד לדימיטרי מינקו הבלארוסי.

אילון ברששת הודח אחרי הפסד ליריב קזחי בסיבוב השני.

אייל זוניס הפסיד בסיבוב השני ליריב רומני.

תמנע נלסון לוי זוכת מדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב. עודד קרני, איגוד הג'ודו, אתר רשמי
ניצחון גדול ומדליית זהב. נלסון לוי/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הג'ודו

עד 60 ק"ג, גברים

מתן קוקולייב ניצח את תומר גולומב שעבר לייצג את פולין, ולאחר מכן גבר גם על סליח יילדיז הטורקי. ברבע הגמר הוא הפסיד לרמזאן עבודלאייב הרוסי וירד לבית הניחומים. ניצחון היה מעלה אותו לקרב על הארד, אבל הוא נכנע ליריב קזחי והודח.

אדם חזן, נועם לייבה וים וולצ'ק הפסידו בסיבוב הראשון.

זוכת מדליית הכסף בגרנד סלאם תל אביב גילי כהן. עודד קרני, איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הפסידה בגמר, אך זכתה בכסף והבטיחה את מקומה באולמיפיאדה. גילי כהן/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הג'ודו

עד 48 ק"ג, נשים

שירה ראשוני ניצחה את ליילה אלייבה האזרית, אבל לאחר מכן הפסידה לאנדראה סטויאדינוב מסרביה והודחה. תמר מלכה הפסידה בסיבוב הראשון ליריבה מאזרבייג'אן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully