וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג תחת הקורונה: יתרון הביתיות התבטל, הפערים הצטמצמו

בהיעדר קהל ביציעים, 46% מהמשחקים עד כה הסתיימו בניצחונות חוץ. עוד תופעות העונה: יותר הארכות, עלייה במשחקים שמוכרעים על חודו של סל ועוד הפסדים לקבוצות הצמרת

תקציר ה-93:103 של ברצלונה על מלאגה/ספורט1

השפעות רבות יש למגיפת הקורונה על הספורט העולמי, והן לא דילגו גם על היורוליג. מכבי תל אביב תחווה זאת על בשרה ביום חמישי הקרוב, כשתשוב למעגל אחרי יותר משלושה שבועות של פגרה כפויה, לאור העובדה ששני משחקיה הביתיים נגד אנאדולו אפס וחימקי מוסקבה נדחו.

ערב המחזור ה-25, כש-211 משחקי יורוליג מאחורינו, ישנן מספר מגמות בולטות שאפשר לזהות העונה, וחלקן קשור בוודאי במציאות החדשה והבלתי שגרתית. בהיעדר אוהדים ביציעים, יתרון הביתיות התבטל כמעט לחלוטין: המאזן במשחקים עומד על 54% הצלחה לקבוצות המארחות ו-46% לאורחות, והשינוי הזה הוא קיצוני. בשנים עברו, לא ירדו המקומיות מ-63%.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן באסקוניה יוסופואה פאל. דני מרון
קבוצות הבית מפסידות לא מעט, ומי כמוהו מכיר את התופעה. סקוטי ווילבקין/דני מרון

כתוצאה מהתפלגות התוצאות, הטבלה בעונה הנוכחית צמודה מתמיד. ברצלונה צועדת בראש הטבלה עם 17 ניצחונות ושבעה הפסדים; מאזן זהה בשלב הזה היה מספיק לה רק למקום הרביעי בשנתיים הקודמות. הפער בין המוליכה לבין הקבוצה שבמקום השביעי עומד על 11.7%, פחות מהפער שהיה אשתקד בין המקום הראשון לשני.

המשחקים עצמם הפכו צמודים יותר: 22.7% מהמפגשים עד כה הסתיימו בפער של סל אחד (שלוש נקודות ומטה), בעוד שאשתקד עמד שיעורים על 16.2% מהמשחקים ולפני שנתיים על 14.1% בלבד.

העונה הסדירה תסתיים רק בעוד עשרה מחזורים (ועוד משחקי השלמה), אבל מספר ההארכות שנרשם בה הוא הגבוה ביותר מאז עברה היורוליג לפורמט של ליגה. עד כה הסתיימו 15 משחקים בשוויון (7.1% מכלל ההתמודדויות), בעונה שעברה היו 14 הארכות (6.5%) ולפני כן היו שבע הארכות ב-2019, שמונה ב-2018 ושש ב-2017.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully