וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתום על כרטיס לגמר: הסיום המתוק לשבועיים הדרמטיים של גולן גוט

12.2.2021 / 8:00

הגארד של מכבי ראשון לציון צלף 22 נקודות בחצי גמר גביע המדינה, קצת יותר משבוע אחרי שאושפז בבית חולים עם תגובה קיצונית בפניו לחיסון הקורונה: "עברו עליי הרבה דברים, מרגיש שאני בא למשחקים הגדולים". עסקת ג'רמי פארגו צפויה להיסגר בסופ"ש

שחקן מכבי ראשון לציון גולן גוט. דני מרון
את הערב הזה הוא לא ישכח זמן רב. גוט/דני מרון

מכבי ראשון לציון העפילה אמש (חמישי) בפעם הרביעית בתולדותיה לגמר גביע המדינה בזכות ניצחון 84:90 על הפועל ירושלים במשחק חצי הגמר. הכתומים שהגיעו למשחק אחרי ארבעה הפסדים בחמשת משחקיהם האחרונים, הצליחו לעצור את התקופה הרעה שלהם בדיוק ברגע הנכון ויקוו להניף את הגביע בפעם הראשונה בתולדות המועדון.

ראשון לציון הייתה במשחק לאורך רוב שלביו, כשגם בדקות הרעות שלה ברבע השני היא נעזרה בריצת 0:6 ברגעי הסיום של המחצית כדי להישאר בתמונה. במשך כל המשחק התקשתה הקבוצה של גיא גודס לקלוע מקו העונשין עם 8 קליעות מוצלחות מ-20 נסיונות עד לרגעי ההכרעה, אז צלפה 12 זריקות מוצלחות מ-13 נסיונות בדרך לניצחון.

הגיבור של המשחק היה גולן גוט שצלף 22 נקודות, כולל 5 שלשות מ-10 נסיונות, כשהוא מוביל ארבעה שחקנים בספרות כפולות. מלבדו קלע אייזיאה טיילור 17 נקודות, אקיטל מיטשל הוסיף 16 נקודות ו-8 ריבאונדים וטריי לואיס 15 משלו. הקפטן דריל מונרו, שחגג עם שמונת האוהדים הכתומים ביציע, רשם משחק סולידי עם 8 נקודות ו-11 ריבאונדים.

שחקן מכבי ראשון לציון גולן גוט. דני מרון
עשה זאת. גוט/דני מרון

אך זה היה, כאמור, הערב של גוט, שסגר שבוע וחצי של טלטלה בחייו של השחקן בן ה-26. אחרי הניצחון על עירוני נהריה בשבוע שעבר התחסן גוט, וככל הנראה כתוצאה מכך חש כאבים בפניו. בשלב מסוים חלק מפניו של שחקן נבחרת ישראל שותקו ליומיים, והוא פונה לבית חולים. לאחר שחל שיפור משמעותי במצבו, גוט עלה לשחק במשחק השני באותו השבוע נגד נהריה, אך כתוצאה מאותו מקרה הוחלט כי לא ייצא עם הנבחרת בשבוע הבא לחלון האחרון במוקדמות היורובאסקט.

"עברו עליי הרבה דברים, אני מרגיש שאני מגיע למשחקים גדולים, שמח שזה עבד. אחד המשחקים הגדולים והחשובים בקריירה שלי", אמר גוט, שהפסיד בחצי הגמר עם עירוני נס ציונה אשתקד. "לא חשבתי על חצי הגמר עם נס ציונה, זו סגירת מעגל טובה, שמח שהצלחתי לעשות את זה עם ראשון, שמח בשביל המועדון שזו פעם רביעית שלהם בגמר, מקווה שנוכל לעשות את זה".

הגארד, שהשלים עלייה ראשונה לגמר בקרב המשפחה (אחרי שאביו לא זכה לעשות זאת), ניצח במשחק את בן דודו תמיר בלאט שרשם משחק חלש והתייחס להכנה שלו למשחקים גדולים: "על המגרש אין בני דודים, אני ותמיר חברים טובים מאוד, אני יודע שהוא יאחל לי הכי טוב בגמר. שנה אחת זה אני, שנה אחת זה הוא. זה מתחיל בתחילת היום, כל מה שאני חושב עליו בהכנה למשחק, עושה את הרוטציה שלי, עובד על מה שאני צריך לעבוד, במנטאליות שאני בא לשחק".

למרות הניצחון והיכולת הטובה של טריי לואיס שהיה מועמד להחלפה, בראשון לציון צפויים עדיין לצרף זר נוסף, ככל הנראה בעמדות הגארד, כשהמאמן גיא גודס והנהלת הקבוצה יקבלו החלטה על כך כבר בימים הקרובים.

עוד בוואלה!

גביע המדינה: מכבי ראשון לציון גברה 84:90 על הפועל ירושלים ועלתה לגמר

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם מאמנו גיא גודס. ברני ארדוב
יתאחדו? פארגו וגודס/ברני ארדוב

במכבי ראשון לציון העריכו אמש כי עסקת ג'רמי פארגו צפויה להיסגר במהלך סוף השבוע. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, הכתומים פנו לפארגו כשהפערים הראשוניים בין הצדדים היו גבוהים, אלא שבימים האחרונים הצליחו בעיר היין לגייס סכום כסף נוסף שקירב את הגארד האמריקאי לעיר היין. לפארגו הצעה נוספת מישראל, מהפועל תל אביב, אך ההעדפה שלו היא להתאחד עם מאמנו ממכבי תל אביב גיא גודס, ששוחח עמו בימים האחרונים מספר פעמים כדי לשכנעו להגיע. קבוצה נוספת שרוצה לצרפו היא קרשיאקה הטורקית, אך ההערכה היא כי פארגו יקח את הצעת ראשון לציון ויצטרף למועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully