וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי ראשון לציון גברה 84:90 על הפועל ירושלים ועלתה לגמר

גיא גודס שוב עושה את זה להפועל ירושלים: מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות נהנתה מיכולת נהדרת של סולימאן בריימו (27) וכבר צעדה ביתרון דו ספרתי, אך גולן גוט הנפלא (22) והתעוררות של טיילור הוליכה את הכתומים לגמר הגביע

אוהדי מכבי ראשון לציון בכדורסל בחצי גמר גביע המדינה, שי פוקסיניאנו. דני מרון
באו לתמוך בקבוצתם, שגמלה להם עם ניצחון גדול. אוהדי מכבי ראשון לציון/דני מרון
שחקן מכבי ראשון לציון גולן גוט מול שחקן הפועל ירושלים מלקולם היל. דני מרון
הוביל את ראשון לציון לגמר. גולן גוט/דני מרון

המנה הראשונה של חצי גמר גביע המדינה כבר מאחורינו, ולאחר משחק רווי מהפכים ניצחה הערב (חמישי) מכבי ראשון לציון 84:90 את הפועל ירושלים ועלתה לגמר. שתי הקבוצות הגיעו במומנטום שלילי לחצי הגמר, וחוסר הביטחון התבטא בפתיחה לחוצה מצד שחקני שתי הקבוצות, שהתקשו לקלוע. גולן גוט הריץ את חבריו ליתרון ברבע הראשון, אך ריצה ירושלמית העבירה את היתרון לקבוצה של אדומייטיס, שכבר הוליכה ביתרון דו ספרתי.

למרות אחוזי עונשין מזעזעים, אקיל מיצ'ל ואייזאה טיילור התעוררו בשורות הכתומים במחצית השנייה, וראשל"צ נצמדה לירושלים. מלקולם היל שהיה נפלא במחצית הראשונה נרגע מעט, אך סולימאן בריימו היה פשוט אדיר ולא נתן לקבוצה של גודס לברוח. בדקות האחרונות ירושלים נעלמה, הכתומים עשו את המהלכים הנכונים, ואפילו דייקו מהקו בדרך לניצחון גדול וחזרה לגמר גביע המדינה מאז 2019. מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות מסיימת את דרכה במפעל.

קלעו למכבי ראשון לציון: גולן גוט 22 נקודות (5 מ-10 לשלוש), אייזאה טיילור 17 ו-5 אסיסטים, אקיל מיצ'ל 16 ו-8 ריבאונדים, טריי לואיס 15 ו-5 אסיסטים, דרל מונרו 8 ו-11 ריבאונדים, נמרוד טישמן 4, נועם אביבי 3, נועם דוברת 3, עידו פליישר 2.

קלעו להפועל ירושלים: סולימאן בריימו 27 נקודות (11 מ-17 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, מלקולם היל 23, 9 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 11 ו-10 אסיסטים, טיישון תומאס 7, עידן זלמנסון 6, תמיר בלאט 5 ו-7 אסיסטים, ג'מיל ווילסון 3, עדי כהן סבן 2.

שחקן מכבי ראשון לציון אייזאה טיילור. דני מרון
התעוררות מאוחרת שלו ניצחה לראשל"צ את המשחק ברבע האחרון. טיילור/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

שתי הקבוצות פתחו בצורה מעט עצבנית את המשחק. גולן גוט השתחרר בראשון לציון וקלע שתי שלשות, כשבצד השני מלקולם היל היה אמון על חמש הנקודות הראשונות של ירושלים. נועם אביבי ביצע עבירה שלישית בתוך ארבע וחצי דקות בלבד וירד לספסל מתוסכל. שתי שלשות של טריי לואיס רבעו יתרון 14:21 לראשון, אך ירושלים חזרה בעזרת מלקולם היל. 20:22 למכבי ראשון לציון בתום הרבע הראשון.

רבע 2:

ג'מיל ווילסון קלע שלשה ראשונה עבור ירושלים, כשמלקולם היל השלים ריצת 2:14 בדרך ליתרון 23:28 ירושלמי, וגודס הזעיק פסק זמן. היתרון של מחזיקת הגביע הגיע כבר לדו ספרתי, אך אסיסט נאה של אקיל מיצ'ל ללואיס ותיקון של עידו פליישר להחטאה של אותו לואיס, והיתרון ירד ל-33:40 לירושלים. גולן גוט סגר נהדר את המחצית הראשונה, והקבוצה של גודס ירדה בפיגור מינימלי. 39:41 לירושלים במחצית.

שחקן הפועל ירושלים מלקולם היל. דני מרון
היה בלתי עציר במחצית הראשונה, אך נרגע בשנייה. היל/דני מרון
שחקן מכבי ראשון לציון נמרוד טישמן עם גולן גוט. דני מרון
טישמן חוגג עם גולן גוט/דני מרון
שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים לאחר הניצחון על הפועל ירושלים. דני מרון
שחקני ראשון לציון חוגגים/דני מרון

רבע 3:

בראון קלע שלשה ראשונה, וירושלים פתחה היטב את הרבע השלישי בדרך ליתרון 39:46. גולן גוט המשיך ביכולתו הנהדרת והשאיר את ראשון לציון במשחק. מחזיקת הגביע הצליחה לברוח שוב לפער בן 7 נקודות יתרון, אך גולן גוט היה פשוט נפלא וראשון נמצמדה לירושלים. סל של אייזאה טיילור על הבאזר קבע 60:60 בסיום שלושה רבעים.

רבע 4:

נועם אביבי קבר שלשה והעלה את ראשון לציון ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. ריצת 0:7 ירושלמית החזירה את היתרון לקבוצה של דאינוס אדומייטיס. הנדנדה המשיכה, כשהטבעה של מיצ'ל ועוד שלשה של לואיס קבעה 69:70 למכבי ראשון. היתרון הראשלצי עלה כבר ל-9 הפרש, דקה לסוף אך חמש נקודות ירושלמיות מבית היוצר של תומאס ובריימו הנהדר, קבעו 83:79 בלבד לרעת ירושלים, 50 שניות לסיום. הכתומים, שקלעו באופן מזעזע לאורך המשחק מקו העונשין, קלעו במאני טיים ובסיום ניצחון גדול למכבי ראשון לציון, 84:90. מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות מודחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully