וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן מבריק, לא כובש: הכירו את מרקו ינקוביץ' שסיכם בבית"ר ירושלים

ראיית המשחק שלו משובחת, אבל הוא לא הבקיע כבר 868 ימים. האופי ירחיק אותו מצרות, אבל פציעות השרירים מדאיגות. וגם: ההיכרות עם סלליך וקבהא, האקסים של מכבי חיפה, חשבון הבנק של אולימפיאקוס והזיכרון הרע של שטקוס. 20 עובדות על היהלום החדש של בית"ר, מרקו ינקוביץ'

תקציר ה-0:1 של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים/ספורט1

1. ינקוביץ' נחשב לשחקן יצירתי עם טכניקה גבוהה, שליטה מצוינת בכדור וראיית משחק מבריקה. הרגל החזקה שלו היא שמאל, הוא מסוכן במצבים נייחים והעמדות בהן הוא מוציא מעצמו את המירב הן בכנף או כמספר 10.

2. בסרביה מספרים שינקוביץ' בחור שקט ומופנם, ששמו מעולם לא עלה בהקשר התנהגותי-שלילי על כר הדשא או בחדר ההלבשה.

3. כשספאל הגישה לפרטיזן בלגרד הצעה על ינקוביץ' ונענתה בחיוב, המנהל המקצועי דאז, איביצ'ה אילייב, שיבח: "בהכרת תודה ענקית אני חייב לציין שמרקו עשה משהו שאני לא חושב ששחקן אחר של פרטיזן עשה אי פעם - הוא ויתר על הרבה מאוד כסף שלצערי אנחנו חייבים לו. אני רוצה להודות לו מקרב לב". בתקשורת הסרבית דיווחו אז על חוב שנע סביב 200 אלף יורו.

4. ינקוביץ' לבש חולצות עם כמה מספרים לאורך הקריירה, אבל עם אחד שיחק במאריבור, פרטיזן בלגרד וספאל: 95. אם זה המספר איתו ישחק בבירה, הוא יהיה הראשון בהיסטוריה של המועדון.

5. ינקוביץ' יהיה הזר המונטנגרי הראשון העונה בליגת העל.

שחקן נבחרת מונטנגרו, מרקו ינקוביץ'. Srdjan Stevanovic, GettyImages
ויתר על כ-200 אלף יורו כדי לעבור לאיטליה. ינקוביץ'/GettyImages, Srdjan Stevanovic

6. בסוף החודש, אם לא יהיו שינויי לו"ז בגלל הקורונה, ינקוביץ' יחזור להתראות עם שני שחקנים ששיתפו איתו פעולה במאריבור: סינטאיהו סלליך ומרואן קבהא. זה יקרה כמובן כשבית"ר ירושלים תתארח אצל הפועל באר שבע. עוד לפני כן, אם יספיק להירשם ולהיכנס לכושר, הוא אמור לשחק נגד חברו לשעבר לפרטיזן בלגרד, זלאטן שחוביץ' ממכבי נתניה.

7. ינקוביץ' גם שיתף פעולה עם שלל אקסים של ליגת העל, בקבוצות השונות או בנבחרת מונטנגרו ובצירוף מקרים שכזה, רבים מהם לבשו את מדי מכבי נתניה או מכבי חיפה: פאטוס בצ'יראי, לזאר צ'ירקוביץ', מילאן סמיליאניץ', ולדימיר סטויקוביץ', מארק ואליינטה, סיידובה סומא, בויאן שראנוב ואחרים שיחקו איתו.

8. אולימפיאקוס צירפה את ינקוביץ' לקבוצת הנוער שלה כשהוא היה בן 18, אבל הוא לא הצליח להשתחל לקבוצה הבוגרת. בסך הכול היה שייך ליוונים ארבע שנים, אבל את רובן בילה בהשאלות.

9. למרות שהיא לא נהנתה מהיכולת שלו על הדשא, אולימפיאקוס הכניסה סכום כסף לא רע מהמכירות של ינקוביץ'. היא קיבלה מפרטיזן בלגרד 900 אלף יורו בקיץ 2017 וכשהוא נמכר מהסרבים לספאל תמורת 1.8 מיליון בינואר 2019, היא קיבלה 50 אחוז מהסכום - כלומר עוד 900 אלף.

10. רשימת התארים של ינקוביץ' בהחלט מכובדת: גביע סלובני עם מאריבור וגם אליפות ושני גביעים בסרביה עם פרטיזן בלגרד.

עוד בוואלה!

קשר נבחרת מונטנגרו, מרקו ינקוביץ', סיכם בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
מרקו ינקוביץ', במדי ספאל, מול מילאן. Soccrates Images, GettyImages
כבש בפעם האחרונה בספטמבר 2018. ינקוביץ' במדי ספאל/GettyImages, Soccrates Images

11. ינקוביץ' הוא שחקן זריז, טכני והתקפי, אבל עד עכשיו מספרים לא היה ממש הקטע שלו. ב-187 משחקים בקריירה הבוגרת (רק קבוצות, לא כולל נבחרת), הוא הבקיע 17 שערים ובישל 26.

12. ואם כבר מספרים: את השער האחרון שלו, ינקוביץ' הבקיע במדי פרטיזן בלגרד נגד ראד בליגה הסרבית. התאריך היה 19.9.2018 ומאז עברו יותר משנתיים. בסך הכול חלפו 868 ימים מאז שמצא את הרשת בפעם האחרונה (נכון לכתיבת שורות אלו).

13. שתי עונות השיא של ינקוביץ' מבחינת מספרים הניבו כמויות זהות, ואת שתיהן הוא רשם במדי פרטיזן בלגרד. גם את 2016/17 וגם את 2017/18 סיים עם 4 שערים ו-6 בישולים בליגה הסרבית.

14. זוהי קריאת אזהרה לאנשי מתחם חודורוב: ינקוביץ' כבש שער אחד ב-23 ההופעות שלו בנבחרת מונטנגרו. התאריך היה 10.9.18, הזירה הייתה ליגת האומות דרג ג', היריבה הייתה ליטא והשוער שנכנע? ארנסטס שטקוס. התוצאה בסיום: 0:2.

15. הוא לא שיחק בקבוצה הבוגרת של אולימפיאקוס, אבל בקבוצת הנוער שלה ינקוביץ' היה שחקן מן המניין. בעונת 2013/14 השלים 90 דקות בכל אחד מהמשחקים שלה בליגת האלופות לנוער. הוא פגש שם בין היתר של פריז סן ז'רמן של פרסנל קימפבמה, קינגסלי קומאן, ומיודענו, פרנק במבוק.

מרקו ינקוביץ' במדי ספאל. Alessandro Sabattini, GettyImages
21 הופעות במפעלים אירופים. ינקוביץ'/GettyImages, Alessandro Sabattini

16. אם בית"ר ירושלים תשיג את הכרטיס למפעל אירופי, היא תהנה מהניסיון הרב של ינקוביץ' בזירה היבשתית. מאז קיץ 2016 הוא הספיק להיות שותף ל-21 משחקים במפעלים השונים של אופ"א, כולל בשלב הבתים של הליגה האירופית.

17. בשנתיים וחצי האחרונות ינקוביץ' החסיר לא מעט משחקים ואימונים בגלל פציעות. מרביתן היו פציעות שרירים.

18. משחק השיא של ינקוביץ' בנבחרת מונטנגרו היה ב-0:3 על קזחסטן במוקדמות מונדיאל 2018. הנבחרת מהבלקן ניצחה 0:3 והוא בישל שני שערים, לפאטוס בצ'יראי ולאקס הפועל תל אביב, מרקו סימיץ'.

19. איך מתחלקת הקריירה של ינקוביץ' בליגות השונות?

ליגה 1 סרביה: 87 משחקים (פרטיזן בלגרד, OFK בלגרד)
ליגה 2 סרביה: 27 משחקים (טלאפוטיק)
ליגה סלובנית: 10 משחקים (מאריבור)
סרייה A איטליה: 10 משחקים (ספאל)
סרייה B איטליה: 9 משחקים (קרוטונה וספאל)

20. ינקוביץ' עדיין צריך לעבור בדיקות רפואיות בבית"ר ירושלים לפני שיחתום ויהפוך לשם הגדול שמגיע בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully