וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלד קומאן: "אני לא בטוח שמסי יישאר, סוארס? היה עדיף שיחתום ביובנטוס"

מאמן ברצלונה התייחס לאפשרות שהפרעוש יעזוב: "קשה לי לדמיין אותו עם חולצה אחרת". בספרד מעריכים: "מסי מכניס למועדון 130-200 מיליון יורו מדי שנה"

תקציר מגביע המלך: ברצלונה חוזרת מפיגור ומנצחת 1:2 את ראיו וייקאנו/ספורט 1

חשיפת "אל מונדו" על חוזה העתק של ברצלונה ממשיכה להסעיר את המועדון. כזכור, העיתון פירסם את פרטי החוזה, לפיו הארגנטינאי בארבע שנים עולה לברצלונה 555 מיליון יורו - החוזה הגדול אי פעם לספורטאי. לחוזה אמורים להיות ארבעה העתקים: אחד אצל מסי, אחד אצל בארסה, אחד אצל הנהלת הליגה ואחד אצל חברת עורכי הדין של מסי. ברצלונה כמובן הכחישה שהיא הדליפה את החוזה או שיש לה כל קשר להדלפה.

אחד הדיווחים האחרונים גורס כי חלק מסעיפי החוזה היו קשורים רק בעולם שמחוץ לכדורגל. למשל, ברצלונה חייבה את מסי ללמוד לדבר קטלאנית ו"לעשות כל מאמץ להיטמע בחברה הקטלאנית".

האם הפרעוש בכלל שווה את הכסף? ב"מארקה" שוחחו עם שני כלכלנים כדי לנסות להבין. "יש דברים שאי אפשר לכמת אבל הם מלמדים על החשיבות שלו", אמר אחד מהם. "למשל, 36 אחוז מהתארים של ברצלונה היו איתו. ברוב עסקאות החסות יש סעיף שכפוף להימצאותו בקבוצה. וגם מבחינה רגשית, המותג ברצלונה-מסי מוכר בכל העולם. אני מניח שמדי שנה הוא מייצר למועדון בין 130 ל-200 מיליון יורו".

ליאונל מסי, ברצלונה. רויטרס
כמה הוא שווה באמת? מסי/רויטרס

כך, למשל, חברת ראקטונן אמנם חידשה את עסקת החסות שלה עם ברצלונה בעונה נוספת, אך בסכומים נמוכים בהרבה - כשם שאמורה לעשות בקרוב גם חברת בקו. לפי המועמד לנשיאות ויקטור פונט, מסי לא פגע במצב הכלכלי של ברצלונה - להיפך: "הבעיה היתה בטעויות שההנהלה ביצעה בשנים האחרונות, המיליונים ששפכו על שחקני רכש".

גם ב"ספורט" ניסו לערוך מחקר קצר וגילו שהפרעוש מכניס לברצלונה הרבה יותר כסף ממה שהוא מקבל. מאז חידוש החוזה האחרון שלו, ב-2017, מתברר ש"עלה" למועדון 383 מיליון יורו, אך הוא אחראי על הכנסות בסך 619 מיליון יורו - 30 אחוז מסך ההכנסות של המועדון. אבל מה יקרה כשיעזוב לקבוצה אחרת? "אי אפשר לשלם לו את הסכומים הללו. מי שייכנס לפרויקט הזה יצטרך להיעזר בעסקת חסות לכל החיים, כמו מייקל ג'ורדן ונייקי. ליאו יצטרך לקצץ 40 אחוז מהמשכורת שלו".

מי שבקיא מאוד בפרטי החוזה של מסי הוא ז'וספ ברתומאו, הנשיא המודח של המועדון שהתייחס אמש לפרסומים האלו ואמר: "להאשים את מסי בצרות הכלכליות של ברצלונה זו שפלות. הוא ראוי לסכומים שהוא מרוויח בגלל שהוא מחזיר את ההשקעה. לולא מגיפת הקורונה, בארסה הייתה מחזירה את המספרים האלו. זה שקר מוחלט להגיד שאני או ההנהלה הדלפנו את החוזה. לא יודע מי זה היה, רק לארבעה או חמישה אנשים יש גישה לחוזה הזה. זה נושא מאוד רציני, זה לגמרי לא חוקי לעשות דבר כזה עם חוזרים וזה ייגמר בבית המשפט בגלל שלא בארסה ולא מסי רוצים שפשע כזה יעבור חלק. אני לא יודע מי זה היה".

עוד בוואלה!

פרשת "ליאו מסי והחוזה": עוד סעיף סודי נחשף, בברצלונה ובארגנטינה מסבירים: הוא שווה את הכסף

לכתבה המלאה

מאמן הקבוצה רונאלד קומאן התראיין ל"אתלטיק" ודיבר, איך לא, על האפשרות שמסי יעזוב. "דיברתי איתו אצלו בבית", אמר ההולנדי. "נפגשנו ושוחחנו על הבעיות שלו. אני לא בטוח שהוא יישאר בברצלונה, אבל מקווה שכן. עדיין קשה לי לדמיין אותו לובש חולצה אחרת. הוא כעס על כל מיני דברים ורצה לעזוב כשהגעתי. הודעתי לראשי הקבוצה שזו לא הבעיה שלי, שזה בינם לבינו ושיפתרו את זה. הודיעו לי שהוא נשאר ולא עוזב, היה לו קשה בהתחלה אבל בסופו של דבר הוא השתכנע".

"לואיס סוארס? היו צריכות להתקבל החלטות, ובסופו של דבר הוא הגיע לאתלטיקו מדריד", אמר קומאן. "ברור שהייתי מעדיף שיחתום ביובנטוס ולא באתלטיקו, אבל זה המצב כרגע ונתמודד איתו".

שחקן ברצלונה אנסו פאטי. GettyImages
מתקשה להתאושש מהפציעה. פאטי/GettyImages

עוד בברצלונה: אנסו פאטי לא מצליח להתאושש מהפציעה הקשה בברך ועל פי "אס" ייעדר ממשחק ליגת האלופות מול פריז סן ז'רמן. לא מן הנמנע כי ילד הפלא יזדקק לניתוח נוסף. מי שדווקא מעורר אופטימיות הוא ג'רארד פיקה, שמגיש טוב בימים האחרונים וצפוי לשוב למגרשים בקרוב.

ואם בהדלפות עסקינן, הרי שאחיו של רונאלד קומאן טוען בריאיון לתקשורת ההולנדית: "בחודשים הראשונים שלו בתפקיד, מישהו כל פעם הדליף מחדר ההלבשה את כל ההרכבים שלו, אבל רונאלד עצר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully