וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בגמר גביע ליברטדורס: בתמיכת פלה וניימאר - סנטוס תעשה היסטוריה?

סמלי המועדון מצפים לשיא ברזילאי עם זכייה רביעית, פלמייראס רוצה להימנע משיא שלילי ולנצל את הדרבי במרקאנה כדי לחגוג בפעם השנייה בתולדותיה (22:00, ספורט 4)

תקציר הניצחון של סנטוס על בוקה ג'וניורס בחצי גמר גביע ליברטדורס/ספורט 1

גביע ליברטדורס יונף מחר (שבת, 22:00, ספורט 4) בידיים ברזילאיות בפעם ה-20 בהיסטוריה, אבל האם זו תהיה פלמייראס שתחגוג בפעם השנייה בתולדותיה או שסנטוס תעשה את זה בפעם הרביעית ותהפוך לשיאנית הזכיות של ברזיל? יותר מחודשיים אחרי המועד שנקבע מראש, ובסיום החודש הראשון של 2021, גמר 2020 של ליגת האלופות הדרום אמריקאית ייערך במרקאנה בריו, ללא קהל כמובן לאור משבר הקורונה - עם דרבי ברזילאי ראשון מאז 2006, ועוד של שתי קבוצות מסאו פאולו.

אוהדי פלמייראס לפני יציאת הקבוצה לגמר גביע ליברטדורס. רויטרס
מחכים מאז 1999. אוהדי פלמייראס מלווים את הקבוצה לפני היציאה לריו/רויטרס

שתי העולות היו הקבוצות המובילות כבר בשלב הבתים, עם 16 נקודות כל אחת, כשפלמייראס הגיעה לגמר החמישי שלה כזו שניצחה הכי הרבה משחקים, כבשה יותר מכולן וספגה הכי מעט. אבל פריירה, מגן העבר של ספורטינג ליסבון שהתמנה למאמן ורדאו באוקטובר האחרון, יוכל ללכת בדרכו של ז'ורז'ה ז'סוס שהוביל את פלמנגו לזכייה בעונה שעברה, ולהיות הפורטוגלי השני ברציפות שלוקח גביע בדרום אמריקה והאירופי השלישי בסך הכול.

הירוקים עלו לגמר בזכות 0:3 בארגנטינה מול ריבר פלייט, ולמרות הפסד 2:0 והרבה דפיקות לב בגומלין בברזיל. לואיז אדריאנו הוותיק (אקס שחטאר ומילאן) ורוני הובילו עם חמישה שערים כל אחד, היהלום בן ה-18 גבריאל ורון הראה ניצוצות שיצרו ביקוש באירופה, הקפטן פליפה מלו כיסח כהרגלו (חזר מפציעה ולא צפוי לפתוח) ושוער הנבחרת וורטון פיקד על החלק האחורי. עכשיו, בגמר הראשון של המועדון מאז שנת 2000 והחמישי בסך הכול, הם רוצים להוביל לזכייה שנייה, אחרי ההנפה ב-1999 עם שמות כמו סזאר סמפאיו, ג'וניור באיאנו, רוקה ג'וניור ואלכס, ולא לקבוע שיא ברזילאי שלילי עם הפסד רביעי.

עוד בוואלה!

לפני מסי וניימאר: צפו בביצועיו של ילד הפלא הברזילאי ששבר את כל השיאים

לכתבה המלאה
רוני שחקן פלמייראס עם מאמנו אבל פריירה. רויטרס
שוב מאמן פורטוגלי יזכה? אבל פריירה עם רוני/רויטרס

סנטוס לא צריכה לחזור למילניום הקודם כדי להיזכר בזכייה הקודמת שלה. גם עבורה יהיה זה גמר חמישי בהיסטוריה, אבל ההנפה האחרונה הייתה ב-2011, אז ניימאר הצעיר והמגן דנילו (היום ביובנטוס) קבעו 1:2 בגומלין מול פניארול והחזירו את הגביע בו זכה פלה ב-1962 ו-1963.

ניצחון הפעם יהפוך כאמור את סנטוס לשיאנית הזכיות של ארץ הסמבה, ומי שישמח להיות חתום על ההישג, בקדנציה השלישית שלו במועדון, הוא המאמן קוקה שכבר זכה בליברטדורס עם אתלטיקו מיניירו ב-2013 ופוגש את פלמייראס, אותה הוביל לאליפות ב-2016 אחרי 22 שנות בצורת. סנטוס אמנם הפסידה בשלושת משחקי הליגה האחרונים, אבל בגומלין חצי גמר המפעל היבשתי הביסה את בוקה ג'וניורס 0:3 ולפני כן הביסה את גרמיו 1:4. קאיו ז'ורז'ה בן ה-19 היה הכובש המוביל עם חמישה שערים ומריניו עזר עם ארבעה, כשעל הברק אחראי ז'פרסון סוטלדו הוונצואלני הקטנטן שלובש את החולצה מספר 10 המחייבת.

שחקני סנטוס חוגגים. רויטרס
הרשימו בחצי הגמר. שחקני סנטוס חוגגים/רויטרס

אחד הבעלים הקודמים של החולצה הזו, ניימאר, עמד במרכזה של סערה תקשורתית לקראת המפגש, כשכולם תהו בעד מי הוא בגמר. סנטוס פרסמה סרטון של האקס מביע תמיכה בלתי מסויגת בקבוצה אחרי הטענות כי הוא רוצה לשחק לפני הפרישה בפלמייראס, ולאחר מכן ניצל כוכב פריז סן ז'רמן את הרשתות החברתיות כדי להבהיר שהוא אכן אהד את פלמייראס בילדותו, אבל התאהב בסנטוס כשהגיע למועדון בגיל 12 והוא "פיישאו".

פלה בן ה-80, אגדה גדולה אף יותר של סנטוס, לא יוכל להגיע לגמר כפי שעשה ב-2011 בשל מצבו הבריאותי והיותו חלק מאוכלוסיה בסיכון, אבל שלח מסר לאוהדים ולשחקנים: "אוהבי כדורגל, דמיינו אם הייתם במצבי. רציתי להיות שם בשביל סנטוס, אבל יש עת לכל דבר. נהיה חזקים, נהיה יחד. תביאו את הגביע והניצחון הזה עבור סנטוס".

ניימאר שחקן סנטוס חוגג. רויטרס
כיכב בזכייה ב-2011 כשפלה ביציע. ניימאר במדי סנטוס/רויטרס

הרכבים משוערים

פלמייראס: וורטון, מרקוס רושה, לואן, גוסטבו גומס, מתיאס ויניה, דנילו, גבריאל מנינו, זה רפאל, רפאל וייגה, רוני, לואיז אדריאנו.

סנטוס: ג'ון, פארה, לוקאס וריסימו, לואן פרס, פליפה ג'ונתן, לוקאס בראגה, אליסון, דייגו פיטוקה, מריניו, ז'פרסון סוטלדו, קאיו ז'ורז'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully