וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להסיר את המחסומים: הדרך של מכבי חיפה לנצח סוף סוף את מכבי תל אביב

27.1.2021 / 13:00

הדרך של בכר להטריף את שחקניו, השינוי בגישה והאמונה בעליונות מול היריבה הגדולה. כך הירוקים מתכוונים להוכיח שזו העונה שלהם

צפו בתקציר ה-2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב במשחק העונה הראשון/ספורט 1

לפני שבע שנים, ב-13 בינואר 2014, אירחה עירוני קרית שמונה את האלופה והמוליכה הבלתי מנוצחת מכבי תל אביב. לקראת המשחק הרגיש ברק בכר ששחקניו מתקשים להאמין שיצליחו להפתיע את המכונה של פאולו סוזה, ואחרי לא מעט התייעצויות עלה על הנוסחה.

כששחקני קרית שמונה נכנסו לחדר ההלבשה הם הופתעו לראות על הלוח במקום את ההרכב שני גזרי עיתונים פיקטיביים. על הראשון היה כתוב "טיול בקריה: מכבי תל אביב הביסה בקלילות את קרית שמונה", ועל השני "אכלו ק"ש - קרית שמונה הדהימה את המוליכה". אחרי שהשחקנים התיישבו המאמן לא הכביר במילים ואמר: "אתם תבחרו איך אתם רוצים לשתות את הקפה שלכם מחר בבוקר, צאו למגרש".

האקט של המאמן הצעיר הצליח, ושחקניו הדהימו את הצהובים עם 1:3 מרשים. "מי שהיה שם לא ישכח את הרגע הזה", נזכר שחקן בקבוצה באותה עונה. "זה חדר לנו כל כך לראש שאנחנו באמת מסוגלים ושברק מאמין בנו, וזה פשוט הוכיח את עצמו".

ברק בדש שחקן עירוני קרית שמונה חוגג שער (משמאל). אדריאן הרבשטיין
"מי שהיה שם לא ישכח את הרגע הזה". ברק בדש חוגג מול מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

מאז בכר פגש את מכבי תל אביב עוד פעמים רבות, כולל כמה מפגשים ראש בראש על האליפות כמאמן הפועל באר שבע, וברבים מהם הוא השתמש בתרגילים מנטליים כדי להחדיר אמונה בחניכיו שאפשר לנצח את היריבה מתל אביב. הערב (20:45, ספורט 5), בכר יעמוד למבחן רציני נוסף, הפעם כמאמן הקבוצה אותה הוא אוהד מנעוריו - מכבי חיפה, שסוחבת על גבה מחסום פסיכולוגי אדיר בשנים האחרונות בכל הנוגע למפגשים הישירים מול היריבה הגדולה ביותר שלה.

הירוקים ניצחו רק פעם אחת ב-29 משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות, כשהנצחון האחרון היה אי שם ב-2016 משער של גארי קגלמאכר. במשחק הראשון בין הקבוצות העונה (2:2) בכר בחר שלא להתעסק בצד המנטלי בכלל והחליט להוריד לחץ מהכתפיים של שחקניו. "יש רגעים שלא צריך להעמיס", הסביר גורם במועדון. "ברק החליט שבנקודת הזמן הזו לא היה צריך להפוך את המשחק ההוא לכזה שידברו עליו כמכריע עונה שלמה, והאמת שזה כמעט השתלם".

אלא שהפעם הירוקים לא יסתפקו בכמעט, ובקהל הירוק כבר צמאים לניצחון, כזה שיוכיח סופית שהעונה הנוכחית היא העונה שלהם, עונה שלא תחמוק להם בין הידיים. בניגוד לפעם הקודמת, גורמים במועדון יודעים לספר שבכר הכין הפתעה מנטלית לחניכיו והוא צפוי להציג אותה בפניהם היום. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה הוא מתכנן", הסביר אותו גורם. "אבל הוא הכין משהו שיטריף את השחקנים רגע לפני המשחק".

עוד בוואלה!

טל בן חיים: "נותנים למכבי חיפה את הכבוד, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר. ברני ארדוב
מה הוא הכין הפעם? ברק בכר/ברני ארדוב

אם בקרית שמונה ואפילו בבאר שבע בכר החליט ללכת על הקו שניסה להחדיר לשחקניו את האמונה שאפשר לנצח, הפעם, לפחות כך מרגישים השחקנים, המאמן עוסק בהחדרת האמונה שהקבוצה תלויה בעצמה, כלומר טובה יותר. "מכבי תל אביב הגיעה כל כך נינוחה נגדנו בעונה שעברה, כי היא פשוט ידעה שהיא טובה מאיתנו", קובע שחקן בכיר בחיפה. "הפעם באמת יש לנו תחושה שאנחנו בטח לא נופלים מהם, ואנחנו מאוד רוצים להראות את זה על המגרש. הרי אף אחד לא באמת חושב אצלנו שאנחנו לא מסוגלים לנצח אותם".

נקודה נוספת שבכר מנסה להחדיר היא שההיסטוריה האחרונה ביריבות לא משנה. "מרבית השחקנים לא היו כאן בשנים הרעות", מסביר שחקן צעיר בקבוצה. "נכון שגם העונה שעברה הייתה זוועתית מבחינת המפגשים הישירים מולם, אבל לא מדובר על שחקנים שהפסידו פעם אחר פעם למכבי תל אביב, וכולנו מאמינים שזה אפשרי. אנחנו מכבדים מאוד את מכבי תל אביב אבל יודעים שאנחנו מסוגלים וצריכים לנצח".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה מול אדוארדו גררו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מחפשים נקודת ציון בדרך לאליפות ראשונה אחרי עשור/דני מרון

עם המחסום הפסיכולוגי הזה בכר יגיע הערב וינסה לשבור עוד חומה משמעותית, כשבכרמל יודעים שניצחון ראשון אחרי יותר מארבע שנים יהווה עוד נקודת ציון בדרך של הירוקים לאליפות ראשונה מזה עשור. "ברור שזה משחק על שלוש נקודות והוא לא יכריע את העונה", טוען גורם במועדון. "אבל כולנו מבינים מה המשמעות האמיתית".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully