וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים: "נותנים למכבי חיפה את הכבוד, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו"

דריכות במכבי תל אביב לקראת משחק העונה, עשרה שחקנים נאבקים על חמישה מקומות בהרכב (ד', 20:45, ערוץ 5) של ואן לוון. בכר מסרב לטעון שקבוצתו פייבוריטית: "צריך להוכיח על המגרש". חוסה רודריגס ומוחמד אבו פאני כשירים וצפויים לפתוח אצל הירוקים

מחזור 17הסתיים27/01/2021
מכבי תל אביב
  • חיים (21)
  • פשיץ' (90, פנדל)
1:2
  • (18, גול עצמי) פיבן
מכבי חיפה
צפו בתקציר ה-2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב במשחק העונה הראשון/ספורט 1

מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון החליט לדחות את האימון המסכם לפני המפגש מול מכבי חיפה מהבוקר לשעות אחר הצהריים. מדובר באימון שיהיה קריטי בעיקר עבור דן גלזר ואלכסנדר פשיץ', שנמצאים גם הבוקר בסימן שאלה לגבי מחר (רביעי, 20:45, ערוץ הספורט). גלזר אמנם ערך אתמול אימון מלא, אבל בסיומו עידכן את הצוות המקצועי כי הוא עדיין סובל מכאבים וכשירותו למחר מוטלת בספק. פשיץ' לא קיים אתמול אימון מלא וקרוב לוודאי שגם אם יוחלט להלביש אותו מחר, הוא יפתח רק על הספסל. האימון הערב יכריע כאמור לגבי השניים.

יונתן כהן לעומתם נצטווה למנוחה של חמישה ימים בתוספת טיפולים בשריר הארבע ראשי והוא כרגע בספק גם למשחק הליגה ביום שני הבא בטרנר מול הפועל באר שבע. לאור כל הנסיבות, שישה שחקנים של מכבי תל אביב בטוחים בהרכב למחר בעוד שעשרה שחקנים נאבקים עדיין על יתר חמשת המקומות.

כמו כן, הקבוצה הודיעה כי רייניר רובמונד (48) ודניס חנטנאר (45) מונו היום כעוזר המאמן ומאמן השוערים של מכבי תל אביב, ויצטרפו למאמן פטריק ואן לוון בצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. ואן לוון אמר לאתר הרשמי: "אני שמח על הצטרפותם של ריינר ודניס לצוות המקצועי הקיים. יש להם את הניסיון והיכולות כמאמנים לעזור לנו להשיג את המטרות שלנו העונה".

"אנחנו שמחים שהם מצטרפים אלינו, יש להם ניסיון גם כשחקנים. בעזרת ניסיון המשחק שלהם, הם יסייעו לנו מאוד ויעזרו לנו להגיע למטרות שלנו", אמר פטריק ואן לוון במסיבת העיתונאים. על המשחק עצמו אמר ההולנדי: "כל משחק הוא זהה עבורנו, תמיד אנחנו רוצים לשחק היטב ולהשיג את התוצאה שאנחנו רוצים. מכבי חיפה ראשונה כרגע אז היא קבוצה מאתגרת. העונה ארוכה, יש לנו סגל עמוק ואני מקווה שנראה את כל השחקנים שלנו, אנחנו ערוכים לעונה ארוכה".

טל בן חיים הוסיף: "מטבע הדברים, כשמקום ראשון ומקום שני נפגשים בסיבוב השני זה משחק העונה, משחק שכולם מחכים לו, בין שתי הקבוצות הכי טובות בליגה. למרות שאין קהל, יש סיפוק מזה שאנחנו משחקים בבית כי תמיד כיף לשחק במגרש הביתי שלנו. אנחנו נותנים למכבי חיפה את כל הכבוד שמגיע לו כי עד עכשיו הם צברו יותר נקודות, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו. כל שחקן שיכול לקחת חלק במשחק עונה, ברור שהוא ירצה לאהוב את זה. לא כל אחד זוכה לעשות את זה. זה לא עוד משחק, כמו שדרבי זה לא עוד משחק".

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם עופרי ארד שחקן מכבי חיפה. דני מרון
שוב ייפגשו? ייני וארד/דני מרון

מכבי חיפה

מאמן המוליכה ברק בכר אמר לקראת המשחק: "פייבוריטים? מבין את הרצון לייצר כותרות, אבל מי שפייבוריטית צריכה להוכיח את זה על המגרש ולא בדיבורים. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה ואנחנו מכבדים אותה, יש לנו את המטרות שלנו ונדאג לעשות אותן". על ההכנה: "לכל משחק יש את העניין המנטלי, גם לפני סכנין היה צריך הכנה מנטלית - מקצועית ופיזיולוגית. המפתחות? צריך לבוא ולעשות את הדברים שעשינו עד עכשיו העונה, שהביאו אותו לאן שהגענו. צריך כמובן להיות אגרסיבים ולשמור על התוכנית".

בכר הוסיף: "לא חושב שזה נכון להשוות בין מכבי חיפה של העונה לזו של העונה שעברה. צריך כמובן לפרגן למרקו ולצוות שלו שעשו עונה נהדרת והשאירו פה בסיס מצוין. אבל השנה דברים שונים. גם הבאנו שחקנים אחרים, גם העונה הליגה היא לגמרי שונה, וצריך להתייחס לעונה הזאת ולא לעונה שעברה".

נטע לביא נשאל על הרצף השלילי של הירוקים מול האלופה: "לא מסתכלים על ההיסטוריה אלא רק על המשחק הקרוב. נשתדל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. המאמן מכין אותנו בצורה הכי טובה, לא נספר מה אנחנו צריכים לעשות, נראה את זה על המגרש. לא מסתכלים לטווח הארוך. מודעים לחשיבות המשחק עבור הקבוצה והקהל". על הספקולציות על עתידו: "דברים חיצוניים לא מעניינים אותי".

חוסה רודריגס כשיר וצפוי לפתוח מחר בהרכב, הקשר השלים אימון שלם והבהיר לאנשי המועדון שהוא מרגיש טוב וכי הוא מוכן לשחק מחר. גם מוחמד אבו פאני צפוי להיות כשיר.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב: דן גלזר ערך אימון מלא, עשוי להיות כשיר למכבי חיפה, כהן ייעדר

לכתבה המלאה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר. ברני ארדוב
"פייבוריטים? מבין את הרצון לייצר כותרות, אבל מי שפייבוריטית צריכה להוכיח את זה על המגרש ולא בדיבורים". בכר/ברני ארדוב

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-165 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 48:68 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 48 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה רק פעם אחת ב-29 משחקי הליגה האחרונים ביניהן, כשאלירן עטר וגארי קגלמאכר קבעו 0:2 בחוץ באוקטובר 2016. גם אז אוראל גרינפלד שפט. פרט לכך, היו 19 ניצחונות צהובים (כולל מאזן מושלם של ארבעה בעונה הקודמת) ועוד תשע תוצאות תיקו.

* מכבי תל אביב ללא הפסד בשמונת המחזורים האחרונים (חמישה ניצחונות), ובבית הפסידה רק במחזור הפתיחה (2:1 למכבי פתח תקוה).

* מכבי חיפה ללא הפסד ב-10 המחזורים האחרונים (תשעה ניצחונות) והיא הקבוצה היחידה העונה שכבשה בכל משחקיה.

* מכבי תל אביב עדיין לא כבשה העונה ברבע השעה הראשונה (השער הכי מוקדם היה בדקה ה-24) ואילו מכבי חיפה עם שישה שערים ב-15 דקות הפתיחה - יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל.

* זה מפגש בין שני השוערים היחידים שבישלו שער העונה: דניאל טננבאום עשה את זה בשבת בניצחונה של מכבי תל אביב 1:3 על מכבי נתניה, ואילו ג'וש כהן בישל בתחילת דצמבר ב-0:3 של מכבי חיפה על בני סכנין.

* עומר אצילי יפגוש את מכבי תל אביב לראשונה מאז שוחרר ממנה בקיץ. לפני כן, במדי בית"ר ירושלים, שיחק מולה שש פעמים בליגה וסיפק שלושה שערים ושלושה בישולים.

הרכבי הקבוצות

שופט: אוראל גרינפלד
אצטדיון: בלומפילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully