וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק התוצאות: הסיבות לפיטורי פרנק למפארד מצ'לסי

קפה התלונן על היחס, רודיגר לא נספר והמאמן המשיך להתעקש על רייס וטרקאוסקי חרף התנגדות ההנהלה. בשעת המשבר הסכינים נשלפו וכשהיחסים בין למפארד למנכ"לית הכל יכולה מרינה גרנקובסקיה עלו על שרטון, הפיטורים שלו היו רק עניין של זמן

צפו בשער שספג קפה במשחק הגביע של צ'לסי מול לוטון/ספורט 1

מעמדו של פרנק למפארד בצ'לסי היה מעורער כבר שבועות ארוכים ואף אחד לא הופתע כשהגיליוטינה ירדה היום (שני). הסיבה העיקרית והמרכזי לצעד של רומן אברמוביץ' והכפופים לו היא התוצאות המאכזבות, אבל באנגליה חושפים היום מהנעשה במועדון.

מסתבר שלאחרונה הייתה מתיחות רבה בין למפארד למנכ"לית מרינה גרנובסקיה - האשה החזקה במועדון ומי שבאופן מעשי עומדת בראשו.

אחת הסיבות ליחסים המתוחים ביניהם נבעה מהיחס של המאמן לשוער קפה. הספרדי שעלה לצ'לסי 72 מיליון ליש"ט ביצע כמה טעויות קשות בעונה שעברה ולקראת סיומה הוא הרגיש שלמפארד כלל לא תומך בו ומנסה לגרום לו להחזיר לעצמו את הביטחון. המאמן ביקש שוער חדש וקיבל את אדואר מנדי, אבל בקומת ההנהלה הרגישו שהוא ויתר מהר ובקלות מדי על קפה.

פרנק למפארד עם קפה, צ'לסי. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
בהנהלה הרגישו שלמפארד מוותר מהר מדי על השוער שעלה 72 מיליון ליש"ט/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

בקיץ למפארד סימן את דקלן רייס מווסטהאם כאחת ממטרות הרכש העיקריות שלו - דבר שלא עלה בקנה אחד עם דעתה של גרנובסקיה. המנכ"לית קיבלה חוות דעת מקצועית שרייס לא שווה השקעה של כ-70 מיליון ליש"ט וגם לא רצתה להכניס את צ'לסי לעמדה מביכה עם רכישתו של שחקן שהמועדון שחרר ללא תמורה כשהיה בן 14. הרוסייה-קנדית השיבה ללמפארד בשלילה, אבל הוא המשיך להתעקש כמה פעמים והרגיז את הבוסית.

שחקן נוסף שהמאמן סימן היה הבלם ג'יימס טרקאוסקי מברנלי, אבל גם במקרה הזה גרנקובסקיה סירבה להיכנס למו"מ ולבסוף הוא ורייס לא הצטרפו. אנטוניו רודיגר לעומת זאת, לא קיבל הזדמנויות ובהנהלה שם מעריכים אותו מאוד, לא ראו בעין יפה את העובדה שלמפארד מעדיף לחפש לו מחליף יקר מאשר להשתמש בו.

כשהקבוצה נכנסה למשבר בתחילת דצמבר, השחקנים שלמפארד לא חפץ ביקרם, שלפו את הסכינים. לפי The Athletic, קפה וכמה שחקנים אחרים, דיברו עם חברי הנהלה ומלבד על היחס כלפיהם, כעת התלוננו על יכולת האימון של שחקן העבר. "במקום לתת הוראות טקטיות מדויקות בחדר ההלבשה, הוא רק אומר לנו 'צאו ושחקו את המשחק שלכם'", אמרו והחלישו את מעמדו של למפארד בעיני גרנקובסקיה.

עוד בוואלה!

פרנק למפארד פוטר מצ'לסי, תומאס טוכל צפוי להחליפו

לכתבה המלאה
מרינה גרנקובסקיה, מנכ"לית צ'לסי. GettyImages
למפארד המשיך להתעקש על רייס למרות שקיבל תשובה שלילית, והרגיז את גרנקובסקיה/GettyImages

"הפיטורים של למפארד מגוחכים לחלוטין אחרי הריצה הגרועה הרעה שלו כמאמן צ'לסי", צייץ היום כדורגלן העבר והפרשן המוערך בהווה, גארי ליניקר, "היה ברור שייקח זמן עד שהדברים יתחברו אחרי הגעה של הרה שחקנים חדשים בקיץ. אבל הכדורגל של היום לא מפורסם בסבלנות שיש בו. הם אף פעם לא לומדים".

בהמשך מישהו צייץ שהוא תמיד נזכר בשנים הראשונות של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד וליניקר השיב: "בכדורגל של היום היו מפטרים אותו אחרי שנה-שנה וחצי".

פיט סמית' מ"סקיי" כתב היום: "ההפסדים לאחרונה למנצ'סטר סיטי ולסטר קבעו שצ'לסי לא ניצחה העונה אף אחת מהקבוצות שמדורגות מעליה בטבלה. זו סטטיסטיקה שלא מתאימה למאמן שרוצה שיכבדו אותו בזכות היכולת הטקטית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully