וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אולימפיאדת טוקיו תתקיים בדלתיים סגורות, הנזק: 23 מיליארד דולר

נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית טוען שהושג סיכום על קיום המשחקים במועדם, אבל ללא קהל. יפן תספוג נזק כספי עצום

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

גם אם אולימפיאדת טוקיו תצא לדרך כמתוכנן ב-23 ביולי, היא תהיה שונה מכל מה שהכרנו. על רקע הדיווחים על האפשרות לבטל את המשחקים וההכחשות הגורפות מצד ממשלת יפן והוועדה המארגנת, מודה נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית סבסטיאן קו - רוב הסיכויים שהמשחקים ייערכו בדלתיים סגורות.

"כולנו היינו מאושרים להכניס קהל רועש ומלא תשוקה למשחקים, אבל אם הדרך היחידה לקיים אותם היא בדלתיים סגורות, כולנו מקבלים את זה", אמר קו אמש. לטענתו של קו, ביטול האולימפיאדה כלל לא באה בחשבון משום שהיא עלולה לשנות את לוח הזמנים שנים קדימה, ולהשפיע גם אולימפיאדת פריס 2024 ולוס אנג'לס 2028.

אולימפיאדת טוקיו 2020. AP
בכל מקרה, יפן תספוג נזקים עצומים/AP

המשחקים שנדחו ביותר משנה בשל התפשטות הנגיף ברחבי העולם, אמורים להיפתח ב-23 ביולי, אבל יפן נמצאת בעיצומו של גל שלישי והכריזה על מצב החירום ברוב חלקי המדינה - מה שגורם לפסימיות בנוגע לאפשרות שהמשחקים ייפתחו במועדם, אם בכלל.

"אף אחד לא רוצה להיות הראשון שיגיד את זה, אבל כולם מסכימים שאירוח האולימפיאדה ביולי נשמע פשוט קשה מדי. קשה לי להאמין שזה יקרה", אמר שלשום בכיר בוועדה המארגנת ל"טיימס".

אבל גם סבסטיאן קו, כמו בכירים אחרים, מבינים שזה לא הפיתרון. "אין ספק שקיום המשחקים הוא אתגר גדול. מי שלא מבין את זה, הוזה. יש הבדל עצום ביכולת שלנו להתמודד עם הנגיף עכשיו, ביחס למצב בשנה שעברה", אמר.

כך או כך, למרות ההכחשות, עדיין לא ברור האם ממשלת יפן מתכננת לעמוד בהבטחות. ההפסדים הכלכליים שהיא תספוג עשויים להיות עצומים: לפי דיווחים, קיום המשחקים האולימפייים והפראלימפיים בקיץ ללא נוכחות של קהל, יגרמו ליפן להפסד של לא פחות מ-23 מיליארד דולר. יחד עם זאת, עלות ביטול המשחקים תעמוד בכל מקרה על 12 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully