וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: עומרי כספי סובל מווירוס בבטן ולא יתלבש מול ריאל מדריד

21.1.2021 / 19:01

ספרופולוס יקווה לנצח בלי הפורוורד הוותיק. הצהובים חוששים מטבארס, ריאל הגיעה ארצה בסגל חסר (21:05, ספורט 5)

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. דני מרון
בחוץ. כספי/דני מרון

מכבי תל אביב יודעת: חייבים לנצח הערב (חמישי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) את ריאל מדריד, שהגיעה לישראל בסגל חסר, ללא סרחיו יוי ורודי פרננדס. הצהובים שמגיעים למשחק במאזן של 9 ניצחונות ו-11 הפסדים, הפסידו שישה משחקים רצופים נגד הבלאנקוס, וניצחו אותם פעם אחת בלבד בעשרת המפגשים האחרונים. מי שלא ישחק הערב הוא עומרי כספי, הסובל מווירוס בבטן.

למרות זאת, הקבוצה מגיעה למשחק בידיעה שלמרות המשוכה הגבוהה, היא חייבת לנצח כמה שיותר משחקים מתוך ה-14 שנותרו לה עד לסיום העונה כדי להתברג בפלייאוף. הפסד מול היריבה הספרדית החזקה עלול לפגוע משמעותית בסיכויים.

"בסיטואציה אחרת, אם היינו במאזן טוב יותר, היינו קוראים לזה מעין משחק בונוס, שגם אם נפסיד אותו זה לא סוף העולם, בדיוק כמו בעונה שעברה", אמרו בקבוצה, "אבל עכשיו כל הפסד הוא מכה לסיכוי שלנו להעפיל. צריכים לנצח אם רוצים להמשיך לקוות לפלייאוף".

וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד. דני מרון
לצהובים יש זיכרונות כואבים ממנו. טבארס בביקור הקודם בהיכל/דני מרון

במפגש הראשון העונה בין הקבוצות הובסו הצהובים 79:63 באחד ממשחקיהם החלשים העונה. "בפעם הקודמת ששיחקנו מולם, באנו אחרי ניצחון גדול על ז'לגיריס ואז לא הייתה לנו אנרגיה. זאת הייתה נקודת שפל שלנו העונה, היינו בלי אנרגיה, פשוט שיחקנו רע. עכשיו אנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו העונה, אבל עדיין יכולים להיות טובים יותר. הפסדנו לאולימפיאקוס במשחק צמוד, ואנחנו צריכים לנצח את המשחקים האלה", אמר לקראת המשחק אנג'לו קלויארו, "יש להם שחקנים כמו ג'ייסי קארול שיכולים לקלוע שתי שלשות בדקה ולשנות את המשחק. אנחנו צריכים להתמקד בדברים הקטנים".

קלויארו הפך העונה במכבי לאחד משחקני המפתח גם בצד ההתקפי, "אני לא חושב על האחריות שלי בהתקפה, אלא מנסה להתמקד בצד ההגנתי. ברור שגם בהתקפה אני רוצה לתרום, אבל הדגש מבחינתי הוא להיות במקום הנכון ולבצע את הדברים שאנחנו מתאמנים עליהם. ברור שזה עוזר אם אני קולע כמה זריקות, אבל אני מנסה להתמקד בלעשות מה שאני יכול". על האפשרות שישמור על אדי טבארס הענק אמר קלויארו: "אם אני אשחק בעמדה מספר 5, אנחנו נהיה קצת בבעיה, כי טבארס הרבה יותר גדול ממני. הוא משחק הרבה דקות, הוא חלק מרכזי בהגנה שלהם, הוא חוסם כל דבר. הוא שחקן טוב מאוד גם בהתקפה".

מי שהפך לברומטר של הצהובים במשחקים האחרונים הוא דראגן בנדר, עם פערים משמעותיים בנתונים שלו בין ניצחונות להפסדים. "כשמשחקים 15-20 דקות בקבוצת יורוליג, יש לך אחריות על מה שקורה על הפרקט. במשחקים האחרונים היו משחקים שלא קלעתי בכלל והפסדנו, ואולי זה לא היה בגללי, אבל הייתי צריך להיות יותר אגרסיבי. אני צריך להיות אינטנסיבי כמו במשחקים אחרים", אמר הפורוורד הקרואטי.

בנדר התייחס לעובדה כי העונה ביורוליג יש מגמה של שחקנים גבוהים במיוחד שמשחקים בעמדה מספר 5: "כשאתה משחק ב-NBA הרבה שנים, רואים הרבה סמול בול וסנטרים שקולעים טוב מבחוץ. ביורוליג יש השנה שחקנים בגובה של יותר מ-2.15 שעושים דברים וזה נותן פרספקטיבה אחרת למשחק, הם יכולים להישאר מתחת בסל וזו לא בעיה. אנחנו משחקים בהרכב גבוה, אבל ריאל משחקת בהרכב ענק. זה אתגר שכיף להיות חלק ממנו, יש הרבה מיסמאצ'ים על המגרש. כיף להיות חלק מהמשחק הזה".

עוד בוואלה!

אלכס טיוס: "רציתי לפרוש במכבי תל אביב, אבל באתי לריאל מדריד כדי לזכות שוב ביורוליג"

לכתבה המלאה

מתוך "Fast Break", התכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

במקביל למשחק, במכבי מקווים לסגור את עסקת צירופו של טי ג'יי קליין מברשיה. המתאזרח הישראלי, שהבאתו לא תגרור קנס כספי עבור הצהובים בעקבות החלטת השופט עודד מודריק מתחילת העונה, סיכם את תנאיו במועדון כשהדבר היחיד שהפריד בין הצהובים להחתמתו הוא דמי השחרור מברשיה. בתחילה הצדדים היו קרובים להסכים על סכום של 60 אלף יורו, אך האיטלקים ביקשו להעלות את דמי השחרור, ובמכבי העריכו אמש כי העסקה תיחתם עם פיצוי קצת יותר גבוה.

במכבי תל אביב סיפרו אמש כי קליין היה אמור לחתום עוד בקיץ בקבוצה במקומו של ג'ייק כהן. הצדדים היו קרובים לסיכום, אלא שאז הגיעה הבטחה מאמארה סטודמאייר כי ישוב למועדון במהלך העונה והצהובים נסוגו מהחתמתו של קליין. אחרי שסטודמאייר הודיע על פרישה ועבר לעמדת עוזר המאמן בברוקלין, חזרו במכבי לחזר אחרי קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully