וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס טיוס: "רציתי לפרוש במכבי תל אביב, אבל באתי לריאל מדריד כדי לזכות שוב ביורוליג"

20.1.2021 / 15:00

"חתמתי בגלאטסראיי כי ידעתי שריאל עשויה לפנות, ודאגתי להישאר זמין". "מתאזרחים שהופיעו בנבחרת צריכים לקבל מעמד של מקומיים בליגה". "לא מצליח לחסום את טבארס באימונים". ולמה הוא לא מזכיר לחבריו בספרד את הגמר מ-2014? הסנטר הישראלי בריאיון לוואלה! ספורט

גמר היורוליג 2014 בין מכבי תל אביב לריאל מדריד/ערוץ 10

מקרב 24 שחקני מכבי תל אביב וריאל מדריד, שיעלו מחר (חמישי, 21:05) לפרקט ביד אליהו, רק אחד זכה בעבר עם הצהובים ביורוליג - והוא ילבש דווקא את המדים הכחולים-ורודים של האורחת הספרדית: אלכס טיוס, הסנטר הישראלי-אמריקני, שבגיל 33 יצא להרפתקה מפתיעה בקריירה, אחרי ששוחרר לבלאנקוס מגלאטסראיי.

"האמת היא שאני לא הופתעתי מהמעבר לריאל מדריד", מגלה טיוס בריאיון לוואלה! ספורט. "אנשי הקבוצה דיברו עם הסוכן שלי כבר במהלך הקיץ, ובסופו של דבר החליטו לחכות ולא להחתים אף אחד, עד שיראו מה יקרה עם פאקו קמפאסו. ידעתי שאם אלך לקבוצת יורוליג, לא אוכל לעזוב, ולא רציתי לוותר על האפשרות הזאת. לכן לקחתי את הסיכון ובחרתי לחזור לגלאטסראיי, וכך השארתי את הדלת פתוחה ודאגתי להישאר זמין".

אלכס טיוס במדי ריאל מדריד. ריאל מדריד, אתר רשמי
"מכבי משנה את הסגל משנה לשנה, וזה מקשה עליה להצליח". טיוס/אתר רשמי, ריאל מדריד

כמו בכל מפגש עם ריאל בשנים האחרונות, עיקר הפוקוס של מכבי תל אביב יהיה על אדי טבארס. לענק מכף ורדה יש נטייה להצטיין בכל פעם שהוא משחק נגד הצהובים, אבל הפעם, כאמור, הוא לא יהיה לבד; בכל רגע שבו ינוח על הספסל, מחליפו יעלה להופיע מול האקסית.

בפעם האחרונה שפגש את הצהובים, לפני ארבע שנים, הוא קלע 18 נקודות בדרך לניצחון האסטרונומי של גלאטסראיי - 63:102. "זה היה המשחק האחרון שלי נגדם? וואו", מחייך טיוס. "אני זוכר בעיקר איך כולם דיברו על כך שזה ההפסד הכי גדול שמכבי ספגה אי פעם ביורוליג. אני חייב להגיד לך שאני לא מרגיש מוטיבציה מיוחדת לקראת המשחק. אני פשוט בא לנצח, כמו תמיד, ובעיקר אחרי שהפסדנו ביום שני לכוכב האדום בלגרד".

- לפני שנה וחצי, כשעזבת את מכבי תל אביב, אמרת לי ש"רציתי לסיים את הקריירה במכבי, אבל היא שיחקה איתי משחקים".

"הייתי שמח אם זה היה קורה, אבל זו לא הייתה החלטה רק שלי. הדברים לא הסתדרו, אבל אני ממש לא מתלונן על המקום שבו אני נמצא עכשיו".

- מהסגל שבו אתה היית, נותרו עד היום רק ארבעה שחקנים.

"קואוץ' יאניס [ספרופולוס] יודע שהמתכון להצלחה הוא לשמור על כמה שיותר שחקנים יחד, ככל האפשר. לאורך זמן, מכבי משנה את הסגל משנה לשנה, וזה מקשה עליה להצליח. זה, אגב, יתרון אדיר שיש למדריד. רוב השחקנים שמשחקים כאן, נמצאים בריאל כבר שנים ארוכות".

- וכשאתה שומע על החוקים שנקבעים בישראל בנוגע למתאזרחים, איך אתה מרגיש עם זה?

"אני לא חושב שזה דבר טוב או צודק להפלות אזרח ולא לאפשר לו לעבוד כמו כל אזרח אחר. מעבר לכך, יש כאלה ששיחקו בנבחרת הלאומית, והם צריכים לקבל על כך תמורה ולשחק כמקומיים לכל דבר גם בליגה".

עוד בוואלה!

טי ג'יי קליין סיכם עקרונית במכבי תל אביב, עשוי להגיע כבר השבוע

לכתבה המלאה
אלכס טיוס, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין מכבי תל אביב. דני מרון
"אני לא מרגיש מוטיבציה מיוחדת לקראת המשחק. אני פשוט בא לנצח, כמו תמיד". אלכס טיוס עם סקוטי ווילבקין/דני מרון

צירופו של טיוס הפך דחוף לאחר שנוסף על עזיבתו של קמפאסו, ריאל איבדה גם את אנתוני רנדולף בגלל פציעה, והבינה שעליה לשנות גישה; טריי תומפקינס, שהוסט העונה לעמדת הסנטר בחלק גדול מהמשחקים, חזר למשבצת הפאוור פורוורד - והמתאזרח הישראלי הגיע כדי לעבות את הקו הקדמי. "אם לא היינו מביאים אותו, היינו 'הורגים' את טבארס", הודה המאמן פאבלו לאסו.

עד כה, טיוס לא קיבל הזדמנות ממשית להפגין את סט היכולות שלו. לליגה הספרדית הוא לא נרשם, וביורוליג תרם 3.3 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-9:24 דקות בלבד בשלושה משחקים. הוא נהנה מלוקסוס שאין לאף סנטר אחר ביורוליג: הוא היחיד שלא צריך לשחק נגד טבארס, אבל נאלץ להיתקל בו על בסיס יומיומי באימוני הקבוצה.

"או.קיי, אני מודה, לא הצלחתי לחסום אותו עד עכשיו", צוחק טיוס. "זו לא משימה קלה, אתה יודע. מדהים להתאמן עם שחקן כזה. זה מחדד אותך ומשפר אותך כשחקן. כשבאתי לכאן, ידעתי שאידרש לעשות את הדברים הקטנים, כמו חסימות, עזרה בריבאונד ובהגנה. הבנתי שאני מגיע לקבוצה שלמה, שיש לה כבר את כל החתיכות בפאזל, ואני אצטרך להשתלב".

- הגופייה הכמעט קבועה שלך, מספר 9, תפוסה על ידי פליפה רייס. בחרת בסיפרה 7, שהייתה שייכת לפניך לקמפאסו וללוקה דונצ'יץ'...

"כן, אולי עוד יבקשו ממני לשחק כרכז... האמת היא שלא חשבתי על הנקודה הזאת. הסיפרה 7 תמיד הייתה תוכנית ב' שלי כשמספר 9 תפוס, ולכן לבשתי את הגופייה הזאת גם בנבחרת ישראל ובגלאטסראיי".

- העזת כבר להזכיר לחבריך בקבוצה את גמר היורוליג ב-2014, שבו ניצחת עם מכבי את ריאל?

"לא, לא. אני מאמין שהם מעדיפים לשכוח מהמשחק הזה. מעבר לכך, גם הם זכו מאז ביורוליג, וזו הסיבה שהגעתי לכאן: אני רוצה להניף שוב את הגביע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully