וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח רכבת, קח אווירון: החודש שיסמן לאן מועדות פניו של יונתן כהן

16.1.2021 / 18:20

למה הוא מכוון דווקא לארה"ב, מה מלמד סיפור גדי קינדה, איך זה קשור למעבר של יונס מלדה לבלגיה ומדוע מכבי תל אביב מבינה כעת שהיא חייבת לשחרר את הכוכב שלה. עוד חלון העברות נפתח ויונתן כהן נמצא לפני הצומת שייקבע את מסלול הקריירה שלו

תקציר ה-0:0 בין מכבי תל אביב ובני יהודה/ספורט1

לא במקרה נשלף יונס מלדה ממכבי נתניה בטרם אפילו סיים את שירותו הצבאי. המועדונים מליגות הביניים באירופה לא מתרשמים מליגת העל בישראל ועושים את הרכישות בעיקר בגלל הפוטנציאל. כדי שתהיה להם הזדמנות לשפשף את השחקן במשך שנתיים ולהשביח אותו לקראת מכירה עתידית, צריך להנחית את הטאלנט המיועד בגיל צעיר. זו הסיבה שמלדה, שלא הותיר חותם מיוחד בליגת העל לאורך זמן, יצא כשהוא בסך הכול בן 21. אם גנט תצליח להפוך אותו לחלוץ מוביל בבלגיה, הוא יימכר בעוד שנתיים-שלוש למועדון מליגה גדולה והבלגים יעשו קופה. גם מכבי נתניה, שהשאירה אצלה 20 אחוז ממכירה עתידית, תהנה.

כשאתה שייך למועדון כמו מכבי נתניה או מ.ס. אשדוד יותר קל לך לצאת לחו"ל. למועדון מדרג הביניים של ליגת העל אין באמת שאיפה לזכות באליפות ומכאן שהמטרות הצנועות מאפשרות לבעלים לקבל החלטה על מכירה - ובתנאי כמובן שהסכום יהיה סביב 1.5 מיליון יורו. אפשר להניח שבמיליון יורו אייל סגל לא היה מוכר.

כשאתה משתייך למכבי תל אביב העולם הוא כבר אחר. את הדברים מרגיש על בשרו יונתן כהן, מי שלא פחד לפני שנתיים וחצי, כשהוא בן 22, להודיע שאינו מוכן עוד לצאת בהשאלה כי הוא הכי טוב. מי שהבהיר כבר אחרי עונת האליפות הראשונה שלו עם ולאדן איביץ' שהוא רואה במכבי תל אביב תחנה בדרך לאירופה. אלא שכאשר אתה שחקן במדים הצהובים, יש גם מינוסים. לצד התהילה, התארים ובעיקר השכר הגבוה (מלדה ירוויח בגנט פחות ממה שכהן מרוויח במכבי תל אביב), אתה לא שולט בקריירה שלך.

מכבי תל אביב מסרבת עקרונית להכניס סעיפי שחרור בחוזי השחקנים שלה וגם אם הם ממש יתעקשו, הסכום יהיה גבוה מאוד, כך שהוא לא רלוונטי. מיטש גולדהאר משלם כבר עשור את המשכורות הכי טובות בישראל, אבל לא קל לקום ולעזוב. את הקנדי לא מרגש לקבל 1.5 מיליון יורו על שחקן מוביל. הרבה יותר חשוב לו להשאיר אצלו שחקנים שיכולים להביא אליפות. יש כאלה שאומרים שמאז טראומת מונס דאבור שעזב את מכבי תל אביב לפני שבע שנים תמורת נזיד עדשים, גולדהאר החליף את הדיסק וחושב אחרת.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום, מערכת וואלה!
באירופה מסתכלים על שחקן בגילו כעל כזה שכבר פספס סיבוב של מכירה אחת. יונתן כהן/מערכת וואלה!, אריאל שלום

יונתן כהן נמצא בפלונטר גדול. מצד אחד הוא מאוד רוצה להתקדם למועדון באירופה. מצד שני הוא לא רוצה ללכת למלחמה במכבי תל אביב. אבל משהו בכל זאת השתנה - אם כי השאלה היא האם השחקן לא איחר את המועד. עד לאחרונה, מכבי תל אביב לא הייתה מוכנה לשמוע על דמי העברה של פחות מ-3 מיליון יורו. בתקופות מסוימות דיברו בקרית שלום גם על 4 מיליון יורו. כך היה בקיץ האחרון וכך עוד קודם. כעת מבינים במכבי תל אביב שהשעון מתקתק ושכהן לא נעשה צעיר יותר. בחודש יוני הוא יהיה כבר בן 25 ובאירופה זה גיל שהופך להיות גבולי.

סיפור מלדה ממחיש כי האירופאיים רוצים את הישראלים צעירים הרבה יותר כדי שניתן יהיה לעשות עוד סיבוב של מכירה. זו הסיבה שכהן הוצע באחרונה על ידי סוכניו לכל הקבוצות בארה"ב. הסיפור של גדי קינדה שנמכר לפני שנה לקנזס סיטי מסביר את הפער בין אירופה ל-MLS. קינדה הוא אחד הכישרונות הגדולים שהצמיח הכדורגל הישראלי בעשור האחרון, אבל את הרכבת לאירופה הוא פספס. הוא יכול היה לצאת לאוסטריה, בולגריה או פולין, אבל לא בסכום שבית"ר ירושלים מכרה אותו.

לפני שנה, כשקינדה היה כבר על סף גיל 26, המקום שלו היה באמריקה. את האירופאיות הוא כבר לא עניין. אם הוא היה שחקן חופשי ובטח עם דרכון אירופאי, לא הייתה לו שום בעיה למצוא מקום ביבשת הישנה. לא קשה להוציא שחקנים חופשיים למועדונים קטנים באירופה. אבל במצבו של קינדה לפני שנה, וכשמשה חוגג וג'קי בן זקן חיפשו תשואה נאה עליו, המקום היחיד שאפשר היה להביא ממנו את הדולרים, היה ארה"ב.

כהן נמצא במצב דומה לקינדה ובמכבי תל אביב מבינים היום שהם בפוזיציה אחרת. לשחקן המצטיין יש חוזה עד קיץ 2024 ומההיבט הזה הצהובים מסודרים, אבל מה שהם מקבלים כרגע זה שחקן שלא ממש נהנה מהסיטואציה שלו. מישהו שמבין שבעוד שנה גם בארה"ב לא יהיה לו ביקוש כי גם עבורם הוא יהיה מבוגר להעברה בסכום של 2 מיליון דולר. אם מכבי תל אביב התעקשה עד הקיץ האחרון על סכומים גבוהים, עכשיו ההערכה היא שגם תמורת 1.5 מיליון יורו או אפילו דולר, היא תיתן את הגט.

עוד בוואלה!

דן גלזר בספק לחזרת הליגה. מאוויס צ'יבוטה יחזור למכבי תל אביב?

לכתבה המלאה
עילאי אלמקייס (מימין) עם יונתן כהן שחקני נבחרת ישראל. דני מרון
המחיר, הגיל והעובדה שעדיין לא הותיר חותם בנבחרת, לא מסייעים למכור אותו לאירופה. כהן משמאל/דני מרון

בשיטת המשחק של פטריק ואן לוון, שמתעקש על שחקני כנף כמו שאוהבים בהולנד, יונתן כהן לא יכול לממש את הפוטנציאל שלו. הפוזיציה שלו צריכה להיות מתחת לחלוץ, במקום בו הוא לא יהיה תלוי במהירות ובנקודות בהן הוא יכול לאיים על השער ולנצל את הבעיטה הטובה שלו.

לא ברור אם המעבר יתממש בחודש הקרוב. מבחינת תאריכים זה אידיאלי למעבר ל-MLS, שתיפתח במרץ. ניו יורק סיטי ואטלנטה הוזכרו בשבוע שעבר ככאלה שמגלות בו עניין. הצעות רשמיות נכון לסוף השבוע האחרון טרם הגיעו. אם היו כבר כאלה שנושפים בערפו במכבי תל אביב, המצב היה יותר טוב, אבל אילון אלמוג ומתן חוזז לא בולטים ומחלקת הנוער עם התקציב הגבוה, לא הצמיחה כבר שנתיים טאלנט חדש. דור תורג'מן לא מקבל צ'אנס כי הוא נתפס כצעיר מדי ורונן חנציס נשלח לבית"ר תל אביב בת ים.

עם הסיטואציה הזו מתמודדים כהן וצבא הסוכנים שלו. העובדה כי אינו בולט בנבחרת ישראל ודאי אינה תורמת. התקופה הקרובה תכריע לאן הולכת הקריירה של מי שסומן כאן כיורשו של ערן זהבי ובינתיים לא עולה על מסלול ההמראה שהוא מחפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully