וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מקווים: הנאום של זוסמן מסמן על שינוי חיובי לגביו

15.1.2021 / 6:51

אחרי היכולת הטובה שלו נגד באסקוניה, הישראלי נפתח בראיון הטלוויזיה ובקבוצה הופתעו ("הוא רגיש ולקח את זה לכיוון הזה"). דיברתולומיאו וג'ונס סחטו מחמאות ומקווים שהאופטימיות תחזור אחרי ריאל מדריד. וגם: הנתון המפתיע של סקוטי ווילבקין

עודד קטש מוצג כמאמן פנאתינייקוס/באדיבות האתר הרשמי של פנאתינייקוס

1.

מכבי תל אביב חזרה אמש (חמישי) לנצח ביד אליהו אחרי שני הפסדים בהיכל במשחקים האחרונים כשגברה 82:91 על באסקוניה. בזכות הניצחון עברו הצהובים את היריבה הבאסקית בטבלת היורוליג כששתי הקבוצות במאזן זהה של 9 ניצחונות ו-11 הפסדים.

כמו בהפסד לאולימפיאקוס ביום שלישי, גם הפעם שלטה מכבי תל אביב במחצית הראשונה, אלא שהפעם היא לא אפשרה ליריבה להפוך את המשחק ונשארה עם שליטה כלשהי על ההתמודדות. בדקות ההכרעה קבלת החלטות נכונה של סקוטי ווילבקין ואלייז'ה בריאנט עשו עבורה את העבדוה.

בריאנט ואותלו האנטר הובילו את קלעי מכבי עם 14 נקודות כשאנג'לו קלויארו מוסיף 12 משלו. הסיפור של המשחק הגיע מצידו של יובל זוסמן שקלע 11 נקודות ובכך הכפיל את מספר הנקודות שקלע העונה ביורוליג. זוסמן היה יוצא מן הכלל, קלע 3 שלשות מ-4 נסיונות, היה אקטיבי כהרגלו בהגנה, אך הפעם גם עשה את העבודה התקפית.

"המשחק היה עם סקור גבוה, היה ברור שיש כישרון על המגרש, אני לא חושב ששמרנו הגנה לא טובה, אבל יכולנו לעשות הגנה יותר טובה. הם כישרוניים ויכולים לעשות סלים בהרבה דרכים", אמר זוסמן בסיום, "הביטחון שלי לא תלוי בזריקה כזאת או אחרת, מהלך כזה או אחר, אם החטאתי או לא, אני צריך לקחת את הזריקה הבאה. הייתי מעורב יותר במשחק הזה, ההגנה זה הבסיס, לשחקן הגנה יש מקום בקבוצה, בדרך כלל מי שרוצה ינצח את המשחק. אני חושב שלקחנו את הכדורים של ה-50-50 וזה הכריע את המשחק".

אלייז'ה בריאנט אמר מצידו כי: "אני לא חושב שהתמקדנו בזה שחייבים לנצח, המאמן אמר שחייבים לבוא ולהילחם בכל ערב בלי שום קשר לתוצאה הסופית. באנו לשחק עם ביטחון, המאמן הכניס בנו הרבה ביטחון, הרבה שחקנים תרמו, זו הייתה הופעה קבוצתית טובה מאוד". על הדאנק הגדול שרשם בסיום המשחק אמר הגארד האמריקאי: "המאמן מכניס בנו ביטחון, היה לי צעד לפני השומר, הגעתי לטבעת והצלחתי לסיים את זה כמו שרציתי".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
השתיק את המבקרים וסיפק נאום אחרי המשחק. יובל זוסמן/דני מרון

2.

עוד לפני שסיכם את המשחק במסיבת העיתונאים עלה זוסמן להתקפה בשידור הטלוויזיה כשאמר: "אני רוצה להגיד משהו קטן לכל הילדים בבית: כל מי שרוצה ברעתכם, אל תקשיבו לו. אנשים יכולים לקרצץ במוח, וזה לא מעניין, תמשיכו לעבוד קשה, פיזית, מנטאלית. גם אם אעשה 20 איירבולים במשחק הבא, זה לא אומר כלום. אני עדיין אותו יובל. שום דבר לא הצטבר. בכל יום קמתי כדי להיות טוב יותר בכדורסל, המשכתי לעבוד פיזית ומנטאלית. אתמול מישהו הביא לי כתבה עליי לקריאה, קרעתי את זה מולו ואמרתי שזה יכול להיזרק לפח. אני לא קורא את זה, לטוב ולרע, אני יודע מי אני עם הכתבים ובלעדיהם".

הישראלי המשיך ודיבר על הביקורות גם במסיבת העיתונאים: "ביקורות תמיד יהיו, אם אני אהיה טוב או לא, זה לא משנה, אני צריך לעשות את התפוקה שלי, לעשות את מה שנדרש בצורה הטובה ביותר. אני לא קורא את הביקורות, זה לא מזיז לי, אני מעריך את זה שעושים לטובה, זה לא מזיז לי כשזה לרעה".

אנשי מכבי תל אביב הופתעו מעט בסיום מהדרך שבה זוסמן בחר להביע את עצמו כשאחד מהם מספר בסיום המשחק: "אנחנו יודעים שיובל הוא ילד רגיש והוא ספג ביקורת, אולי מוגזמת מדי אולי לא, והוא לקח את זה לכיוון הזה. הדרך שבה הוא הביע את עצמו מראה על שינוי מסוים אצלו, ויחד עם המשחק הטוב שהיה לו אולי נראה ממנו יותר מוחצנות ויותר דברים שקצת חסרים במשחק שלו".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס במסר לשחקניו: "צריכים להיכנס למשחק, לא לחכות שהוא יבוא אליהם"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו מול שחקן באסקוניה אלק פטרס. דני מרון
מתחיל לחזור לעצמו. ג'ון דיברתולומאו/דני מרון

3.

במכבי תל אביב הצביעו על נתון אחד בסיום שעבורם סיכם את ההתמודדות - 20 אסיסטים לעומת 13 אסיסטים בהפסד ביום שלישי. "ניצחנו בעיקר בזכות ההגנה בסוף, אני לא חושב שנקלע בכל משחק 91 נקודות, אז ספגנו יותר מהממוצע שאנחנו רוצים לקבל, במאני טיים כשהמשחק היה צמוד, 3-5 הפרש, עשינו את המהלכים הנכונים וזה הביא את הניצחון", אמר יובל זוסמן, "אני חושב שראו שנהניתי יותר, שיחקנו יותר קבוצתי, 20 אסיסטים, במשחק הקודם מסרנו 13 אסיסטים, זה מאוד משפיע. כל ההתקפה מעורבת וזה נותן פוש לשחקנים להיות יותר אנרגטיים וזה בלט מאוד".

גם אלייז'ה בריאנט הסכים והצביע על הנתון של 10 איבודי כדור כדבר משמעותי: "החלטנו לקבל את ההחלטה הטובה יותר ולא תמיד את המהלך המדהים, זה מה שעזר לנו היום לאבד פחות כדורים".

בקבוצה פרגנו לא מעט לכריס ג'ונס וג'ון דיברתולומיאו שתרמו רבות לניצחון. דיברתולומיאו שיחק את רוב הדקות שלו במחצית הראשונה, אך בהן תרם 6 נקודות והכניס הרבה אנרגיות למשחק הקבוצתי. ג'ונס שיחק 12 וחצי דקות, אך במכבי סיפרו כי: "בדקות שלו על המגרש היה מי שניהל את המשחק בצורה טובה, החזיק את ההתקפה ועזר לייצר כמה מהלכים חשובים. זה עוד משחק טוב שלו".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן באסקוניה אלק פטרס. דני מרון
כשהוא קולע פחות, הקבוצה בדרך כלל מנצחת. ווילבקין/דני מרון

4.

סקוטי ווילבקין אמנם ביצע בסיום המשחק כמה מהלכים חשובים שעזרו לקבוצה לנצח את ההתמודדות אך סיים את המשחק עם 9 נקודות בלבד, כולן במחצית השנייה, כשבמחצית הראשונה הוא לוקח 2 זריקות בלבד ונראה קצת מחוץ לקצב של המשחק. "זה לא היה משחק גדול של סקוטי, אבל כשהיינו צריכים אותו הוא היה שם", אמרו בקבוצה.

אלא שאחד הנתונים המדהימים לגבי ווילבקין מלמד על תופעה הפוכה בין היכולת ההתקפית שלו להצלחה הקבוצתית לאחרונה. בשמונת המחזורים האחרונים עומדת מכבי תל אביב על מאזן של 5 ניצחונות ו-3 הפסדים. בניצחונות רשם ווילבקין 10.2 נקודות (9 מ-29 ל-3) ו-4 אסיסטים למשחק, ובהפסדים? 22.6 נקודות (8 מ-30 ל-3) ו-3 אסיסטים למשחק.

לפני אותה תקופה רשם ווילבקין 11 משחקים רצופים בהם קלע בספרות כפולות, והצהובים השיגו באותה תקופה 3 ניצחונות ו-8 הפסדים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
שמר על סיכוי סביר להעפיל לפלייאוף. ספרופולוס/דני מרון

5.

המחזור ה-20 ביורוליג יינעל רק הערב עם שישה משחקים נוספים, אך במכבי תל אביב כבר מאמינים כי הסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף הוא עדיין סביר. המאמן יאניס ספרופולוס ביקש בתחילת מסיבת העיתונאים אמש שלא ידברו איתו שוב על כמות המשחקים שנותרו עד לסיום העונה והוא מבקש משחקניו להתמקד משחק אחרי משחק, כשבמכבי יחלו בתחילת השבוע להתכונן למשחק הבא שלהם - ריאל מדריד ביד אליהו, ביום חמישי הבא. "אם ננצח את ריאל, הדברים יראו קצת יותר אופטימים", סיכמו בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully