וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הטרייד שמסעיר את ה-NBA: מתקפה על הארדן ואירווינג, ללברון "לא אכפת"

ביוסטון מתחילים להוציא את הלכלוך על הארדן, קיירי זועם על הנטס, אבל דוראנט אופטימי. הטרייד שיצר את ה"טריו ההתקפי המפחיד אי פעם" מטריף את ה-NBA ו"יכול להפוך סופית את לברון לטוב בהיסטוריה", אבל ג'יימס דווקא מגיב באדישות: "טריידים קורים בכל שנה"

הטרייד הענק שבמרכזו יעבור ג'יימס הארדן לברוקלין מסעיר את ה-NBA. כוכב יוסטון יעשה את דרכו לנטס ויחבור לקווין דוראנט עימו שיתף פעולה בעבר באוקלהומה סיטי ולקיירי אירווינג שנחשב לחבר קרוב שלו, בניסיון לערער על הדומיננטיות של הלייקרס ולברון ג'יימס וליצור את קבוצת הכוכבים החדשה שתשלוט ב-NBA.

בבוקר שאחרי המעבר העצום, בארצות הברית מנתחים את המשמעויות ועוקבים מקרוב אחרי העדכונים על הכוכבים הנפיצים, שכל אחד מהם מביא מטען שלילי אחר בכל הנוגע להתנהלות מחוץ למגרש. כמובן שכל אחד מהם גם מרוויח כמו כוכב על: הארדן, דוראנט ואירווינג יקבלו מברוקלין העונה 115 מיליון דולר - יותר מתקציב השכר הכולל של קבוצות שלמות ב-NBA כמו ניו יורק, אוקלהומה סיטי, שארלוט, סקרמנטו ואטלנטה.

כמובן שהפוטנציאל של שלישייה הכוכבים נראה מאיים במיוחד. זאק לואו כתב ב-ESPN ש"דוראנט, הארדן ואירווינג נראה כמו הטריו ההתקפי המפחיד אי פעם" וגם סוכנויות ההימורים דאגו לעדכן את היחס לזכייה של ברוקלין לאליפות, ולהציב אותה קרוב ללייקרס שעדיין נחשבת לפייבוריטית.

הטרייד הענק ב-NBA: מה כל קבוצה קיבלה

  • ברוקלין: ג'יימס הארדן
  • יוסטון: ויקטור אולדיפו, דאנטה אקסום, רודיונס קורוקס, ארבע בחירות סיבוב ראשון, ארבע החלפות בדראפט
  • קליבלנד: ג'ארט אלן, טוריאן פרינס
  • אינדיאנה: קאריס לוורט, בחירת סיבוב שני
ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. מתוך טוויטר, צילום מסך
כמה מבטיח, ככה נפיץ. הארדן, אירווינג ודוראנט/צילום מסך, מתוך טוויטר

אבל לצד הפוטנציאל הברור של הנטס, ברור שיש גם לא פוטנציאל לא קטן שהכול יתנפץ ברגע אחד, ויש לא מעט סימני שאלה. קיירי אירווינג שממשיך להיעדר מסיבות אישיות הוא עדיין תעלומה, וגם ההתנהלות של הארדן בתקופה האחרונה והכושר הפיזי הנוכחי שלו, מעלים תהיות.

ההתנהלות של הארדן בתקופה האחרונה ביוסטון לוותה בלא מעט עדויות מטרידות בעילום שם, אבל אמש הלכלוך התחיל לצאת באמת, גם בעקבות האמירות של הארדן לאחר ההפסד האחרון ש"הקבוצה לא מספיק טובה" וש"זה נראה בלתי ניתן לתיקון".

"ברור שלומר את זה, זה חוסר כבוד. אבל כל אחד רשאי להחזיק בדעה משלו", אמר דמרכוס קאזינס הלילה, כשברקע הדיווחים על המעבר של הארדן לברוקלין. "זה החלק המגעיל בביזנס שלנו, אלה הדברים שגורמים לך לסלוד ממנו. כששחקנים שנחשבים לכוכבים גדולים רוצים לעזוב קבוצה מסוימת, זה יכול להפוך למלוכלך".

קאזינס סיפר שההתנהלות של הארדן הייתה קלוקלת מהרגע הראשון העונה. "הגישה שהוא הגיע איתה למחנה האימונים, ההתנהלות שלו מחוץ למגרש....חוסר הכבוד כלפינו, החברים שלו לקבוצה, התחיל הרבה לפני מה שהוא אמר אתמול. זה לא קרה באופן פתאומי. אני מבין שככה הוא מנהל את העניינים שלו, מותר לו להרגיש ולחשוב מה שהוא רוצה כלפי הקבוצה וכלפי הסיטואציה שהוא נמצא בה, אבל יש עוד 14 שחקנים שחולקים איתך חדר הלבשה ולא עשו לך כלום. לקבל כזו ביקורת וכזו התנהלות מחבר לקבוצה, זה לא ראוי".

קאזינס אף הודה שאם תהיה לו אפשרות לשחק עם הארדן בעתיד, הוא עשוי לסרב. "לא יודע כמה השאלה הזו צריכה להיות מופנית כלפי השחקנים ששיחקו איתו ביוסטון. היא צריכה להיות מופנית כלפיו - האם הוא חושב שהוא יוכל לשחק עם מישהו מאיתנו בעתיד? אני לא יודע. בכנות, לא ממש אכפת לי".

עוד בוואלה!

חובר לקיירי ודוראנט: ג'יימס הארדן עבר בטרייד לברוקלין

לכתבה המלאה
ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. Carmen Mandato, GettyImages
שחקני יוסטון מתרעמים: זה חוסר כבוד. הארדן/GettyImages, Carmen Mandato

גם קיירי אירווינג נמצא בימים האחרונים תחת מתקפה, שאתמול הלכה והתגברה. הרכז שנעדר בנסיבות מסתוריות מהמשחקים האחרונים ולא צפוי לחזור בקרוב (מה גם שהסרטונים שלו מפר את הנחיות הקורונה וחוגג במסיבת יום ההולדת של אחותו עלולים להוביל לעונש מה-NBA), סופג אש מהתקשורת האמריקאית, ששוב מפקפקת במידת המחוייבות והרצינות שלו - במידה רבה של צדק. סטיבן איי סמית' הרחיק ואמר אמש ב-ESPN שהוא מצפה מאירווינג להודיע על פרישה.

"ברור שהאיש לא מספיק רוצה לשחק כדורסל. קיירי אירווינג לא שם את הכדורסל בעדיפות ראשונה. הוא אולי אוהב לשחק, אבל לא שם את זה בעדיפות עליונה. האם זה פייר כלפי ברוקלין? האם זה פייר כלפי שון מרקס (ג'נרל מנג'ר הנטס)? האם זה פייר כלפי סטיב נאש? או כלפי קווין דוראנט שהוא מכנה 'אח שלי'? בסופו של יום, אני לא חושב שהוא שווה את כל הדרמה הזאת. תנו לי להגיד את זה באופן הכי ישיר שיש: אני חושב שקיירי אירווינג צריך לפרוש מכדורסל. אם הוא לא רוצה לשחק כדורסל אבל עדיין רוצה לקחת מהקבוצה שלו 33 מיליון דולר בשנה, זה עניין שלו. אבל הוא צריך להפגין מינימום של כבוד עצמי ולומר, 'אני לא ראוי לזה. אני צריך לחשוב ברצינות אם זה המקצוע בשבילי'".

עדיין לא ברור מתי אירווינג יצטרף שוב לברוקלין וכמה הוא יספיק לשחק לצד הארדן ודוראנט. בתקשורת הניו-יורקית טוענים שיש דם רע בין הצדדים, ולפי דיווח מהלילה, "קיירי זועם על הקבוצה מזה זמן מה, על כך שלא איפשרה לו להשפיע ולהביע את הדעות שלו בתהליך המינוי של המאמן. אירווינג לא חשב שסטיב נאש צריך להיות המועמד המועדף. ובנוסף, מערכת היחסים הנוכחית שלו עם קווין דוראנט מוגדרת על ידי אנשים בקבוצה כ'מרוחקת מאוד'".

שחקנה של ברוקלין נטס קיירי אירווינג. Sarah Stier, GettyImages
יש מי שכבר ממליץ לו לפרוש. קיירי אירווינג/GettyImages, Sarah Stier

כך או כך, דוראנט נשמע אופטימי. כשנשאל אחרי הניצחון על ניו יורק הלילה על הארדן, הוא אמר ש"אני מבין שהעסקה עדיין לא גמורה, אז אתייחס אליה בהרחבה בהמשך" אבל הספיק להצהיר ש"היה כיף מאוד לשחק עם ג'יימס הארדן באוקלהומה סיטי, ובטוח שיהיה כיף עכשיו". לפי ESPN, הטרייד על הארדן עשוי לשכנע את דוראנט להתחייב לנטס לאורך זמן.

ויש גם את הצד של לברון ג'יימס. עם המעבר של הארדן, ברור שברוקלין מכוונת לאליפות ורוצה לקרוא תיגר על הלייקרס ועל קינג ג'יימס. שחקן העבר והפרשן קנדריק פרקינס צייץ הלילה: "לא צריך לשכנע אותי שלברון הוא השחקן הטוב בכל הזמנים. אבל אם לברון ינצח את ברוקלין הזאת בגמר ה-NBA, הוא יהפוך לשחקן הטוב בכל הזמנים ללא עוררין. לנצח שתי קבוצות על בגמר (אחרי שעשה זאת מול גולדן סטייט הגדולה) זה מרשים יותר ממאזן 0:6 בסדרות גמר בשנות ה-90'".

אבל לברון, אם תהיתם, לא ממש התרגש למשמע החדשות על המעבר של הארדן. אחרי הניצחון הלילה על אוקלהומה סיטי, ג'יימס התייחס לעסקה באדישות מפתיעה, שייתכן שמתחבא מאחוריה מסר סמוי לקבוצת העל החדשה. "מה הייתה התגובה שלי לחדשות? לא הייתה יותר מדי תגובה", אמר לברון, "ברור שקורים טריידים כמו בכל שנה. הדבר היחיד שאני מודאג ממנו זאת הקבוצה שלי. הפוקוס שלי נמצא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully