וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "פטריק סובב כמה ברגים שהיו רופפים מבחינה מקצועית"

5.1.2021 / 7:30

מכבי ת"א אומנם לא הרשימה, אך חיברה שלושה ניצחונות בעידן ואן לוון, שרק קטסטרופה מקצועית תוביל לפרידה ממנו. שחקן: "הוא נוגע בנקודות החשובות". וגם: מה עובר על דן ביטון?

תקציר ה-0:1 של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה/ספורט 1

1. חילוף מנצח

מכבי תל אביב עברה אמש (שני) בהצלחה את אחת המשוכות הגבוהות שיש העונה בליגת העל, משחק חוץ מול מכבי פתח תקווה באיצטדיון המושבה (0:1). אומנם לא בכדורגל גדול ועדיין עם הרבה בעיות בהתקפה ובמשחק ההגנה, אבל האלופה לקחה עוד שלוש נקודות ושוב צימקה את הפער ממכבי חיפה לשמונה נקודות בפינג פונג שבין שני המועדונים. סיפור המשחק הוא החילוף שנאלץ לעשות פטריק ואן לוון בהפסקה. דקות לשריקה למחצית חילץ דן גלזר בגליץ' שער בטוח וכתוצאה מהפעולה חש מתיחה בשרירי הבטן. מאחר שגם כך עלה לשחק כשהוא מרגיש את השריר המדובר, הוא ביקש עם הכניסה לחדר ההלבשה להתחלף ועדן קארצב נכנס במקומו.

לא בטוח שמכבי תל אביב היתה מנצחת אלמלא החילוף הזה. קארצב שחימם את הרגל מיד בפתיחת המחצית השנייה עם בעיטה אלכסונית טובה, מצא את הרשת של אריק ינקו בבעיטה השנייה מ-30 מטר. השער הזה הספיק למכבי תל אביב כדי לנצח ולואן לוון הוא הספיק כדי לסגור שלושה ניצחונות רצופים במשמרת שלו, כולם ללא ספיגה של שערים. כשנשאל בסיום מה ההבדל בין הכדורגל שלו לבין זה גאורגיוס דוניס, הוא התחמק מהשאלה הישירה אבל כן דיבר על תחושה שהשחקנים נותנים היום מאה אחוז ושהם מנסים בכל דרך להבקיע. הצהרה רשמית מקנדה בדבר הישארותו של ההולנדי עד סוף העונה, טרם הגיעה, אבל זה נראה שרק קטסטרופה מקצועית תוביל לפרידה ממנו כמאמן. ואן לוון היה מבחינתו בזמן הנכון ובמקום הנכון ומי יודע איך העונה הזו תסתיים במכבי תל אביב עבורו. אחד השחקנים סיפר אמש: "פטריק סובב כמה ברגים שהיו רופפים מבחינה מקצועית. בינתיים הוא נוגע בנקודות החשובות והתוצאות בהתאם".

עדן קארצב שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חילוף כפוי ומנצח. עדן קארצב/דני מרון
  • פטריק ואן לוון עם מאה אחוזי הצלחה וניצחון שלישי. "הוא סובב אצלנו כמה ברגים שהיו רופפים".
  • בקבוצה מקווים שז'ראלדש לא יהיה הרכש היחיד. קנדיל הנפגע העיקרי. בן ביטון ישוחרר.
  • דן ביטון שוב פתח על הספסל והפעם לא נכנס כמחליף. הנפגע העיקרי מפיטורי דוניס יקווה לפתוח מחרתיים.
  • איתי שכטר ואבי ריקן נכנסו למספר דקות, סחטו פאולים חשובים ומחמאות על ההתנהלות שלהם.
  • אחרי 15 שערי ספיגה ב-10 מחזורים, דניאל טננבאום כבר משחק רביעי ללא שער חובה.

2. ז'ראלדש ינחת מחר. קנדיל וביטון יקבלו החלטות

מכבי תל אביב תפתח את חלון ההעברות עם חיזוק שיגיע מקפריסין. אנדרה ז'ראלדש ינחת מחר בארץ וישלים את כל הליך ההעברה כדי להירשם במכבי תל אביב ביום ראשון כשהחלון החורפי ייפתח כאן. מכבי תל אביב רצתה שהמגן הפורטוגלי שלקח איתה אליפות בעונה שעברה, ימשיך לעונה נוספת. אבל קבוצת האם שלו ספורטינג ליסבון רצתה לממש את האופציה בגובה של 700 אלף יורו על מכירת הכרטיס וכשהצהובים הבהירו שקשה להם בגלל הפייר פליי, לא זרמו מפורטוגל וז'ראלדש התגלגל כל הקיץ עד שחתם באפואל ניקוסיה.

הקבוצה אליה הגיעו גם בן שהר ועומר אצילי רעה מאוד עד עכשיו ולא היתה להנהלה בעיה לשחרר את ז'ראלדש כדי להשתחרר מחוזהו. מכבי חיפה היתה בתמונה, אבל כשמכבי תל אביב קיבלה את האור הירוק ממיטש גולדהאר לעסקה, ז'ראלדש העדיף אותה והוא אמור לחתום על חוזה לעונה וחצי ולחזק את אחת המשבצות היותר בעייתיות של הקבוצה העונה. נכון שמאור קנדיל התקדם והגיע עד לסגל נבחרת ישראל, אבל ז'ראלדש עדיין טוב ממנו, בעיקר בחלק ההגנתי. קנדיל יצטרך לבלוע את הגלולה המרה ולהילחם על התפקיד. בן ביטון שלמעשה הגיע במקום ז'ראלדש יעבור ככל הנראה לקבוצה אחרת, אלא אם ירצה להתייבש ביציע. במכבי תל אביב מקווים שצירוף ז'ראלדש לא יהיה המהלך היחיד של הקבוצה בחלון. גולדהאר רוצה לראות גם שחרורים וכאמור לצד צירוף, מכבי תל אביב גם תצטרך להגיע להבנות על שחרור שחקנים.

אנדרה ז'ראלדש שחקן מכבי תל אביב מול בן שהר שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
חוזר לעוד קדנציה בצהוב. ז'ראלדש/דני מרון

3. דן ביטון בינתיים הנפגע העיקרי מפיטורי דוניס

מי שבינתיים שילם את המחיר הכי יקר מחילופי המאמנים במכבי תל אביב הוא דן ביטון. אם בדרבי בשבוע שעבר עוד נכנס כמחליף, אתמול השאיר אותו ואן לוון ביציע ולא ביצע חילוף כדי להכניס אותו. במכבי תל אביב דווקא חושבים שזה יכול ליצור אצל ביטון רעב מחודש ואולי גם שחרור מהלחץ הגדול בו הוא היה אצל דוניס, אז כזכור שיחק את רוב המשחקים ופתח בהרכב עד שכבר נסחט פיזית ומנטלית. ביטון יקווה לדקות מול בני יהודה ביום חמישי ונראה כי ואן לוון יערוך כמה שינויים כדי לשמור על שחקנים לשבועיים שאחרי כן שיהיו אימתניים עם משחק חוץ מול מכבי נתניה, שני משחקי חוץ מול הפועל באר שבע, בגביע המדינה ובליגה, וביניהם משחק העונה מול מכבי חיפה ב-19 בינואר.

דן ביטון, שחקן מכבי תל אביב. ., אריאל שלום
הנפגע העיקרי מעזיבת דוניס. דן ביטון/אריאל שלום, .

4. אין תחליף לניסיון

פטריק ואן לוון שלח אתמול סמוך לשריקת הסיום את אבי ריקן ואיתי שכטר. כשדוניס עשה את זה מול בית"ר ירושלים במשחקו האחרון, ביקורת קטלנית נמתחה על היווני בטענה שהוא לא יודע לכבד ותיקים. הבוקר לא תהיה ביקורת על ואן לוון בעניין הזה, אלא דווקא מחמאות לשני השחקנים בעלי הניסיון שעם הכניסה שלהם לכמה דקות בלבד סחטו כל אחד פאול מאוד חשוב בדקות בהן מכבי תל אביב נלחצה וחיפשה רק את שריקת הסיום. שכטר היה הראשון שנפל בתיאטרליות ליד דגל הקרן של מכבי תל אביב וגנב עבירה שסחטה את השעון. אחריו היה ריקן שאפילו סחט כרטיס צהוב שנשלף על ידי השופט גל לייבוביץ' לשחקן של מכבי פתח תקווה. ואן לוון לא נקב בשמות שלהם, אבל רמז בסיום על המקצוענות שהם הפגינו.

ברור כי השניים מחפשים יותר דקות, אבל גם כשהם נכנסים למספר רגעים, הם תורמים. גורם במכבי תל אביב אמר אמש: "במאבק הזה מול מכבי חיפה ובמרדף אחרי הנקודות שאיבדנו בתחילת העונה, אנחנו חייבים לשמור קודם על חדר הלבשה חזק, מאוחד ובריא. זה המפתח להזדמנות שאולי תהיה בהמשך לעשות את המהפך שאנחנו כל כך רוצים".

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
לא היסס להכניס את ריקן ושכטר לקראת הסיום. ואן לוון/דני מרון

5. טננבאום חוזר למספרים שהוא מכיר

אחרי בליץ השערים שמכבי תל אביב ספגה ששיאם בצמד המשחקים מול מ.ס. אשדוד והפועל חיפה בהם חטף דניאל טננבאום 6 שערים, סגר אתמול שוער מכבי תל אביב משחק רביעי בלי לספוג. הראשון היה בתיקו המאופס בטדי מול בית"ר ירושלים ואחרי הניצחונות על קרית שמונה, הפועל תל אביב ואמש בהם הוא שוב נהנה לא להוציא שום כדור מהשער שלו. לטננבאום היתה הרבה עבודה אמש. שוער מכבי פתח תקווה אריק ינקו היה המצטיין במחצית הראשונה בה היו למכבי תל אביב הזדמנויות רבות, אבל בסך הכל טננבאום היה שקט ומרוכז ונהנה גם מיום פחות טוב של ליאל עבדה המצוין. במכבי תל אביב מאוד מרוצים מהקאמבק של השוער שלהם שהיה זקוק להרבה ביטחון אחרי שכבר בתום 10 מחזורים היו לו 15 שערי חובה ולשמחתו ולזכותו המאזן הזה נשאר גם אחרי ארבעת המחזורים שנוספו מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully