וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי מתחייב בריאיון מיוחד: "האולימפיאדה תצא לדרך ב-23 ביולי"

31.12.2020 / 14:30

רגע לפני תחילתה של השנה האולימפית, סגן יו"ר ועדת התיאום של המשחקים חושף את תכנית הפעולה העדכנית: טקס הפתיחה יתקיים בתאריך היעד, הספורטאים לא יחוייבו להתחסן, אף ענף לא יבוטל והאפשרות שתותר כניסת קהל (גם משאר העולם) פתוחה. ריאיון

אלכס גלעדי על הישגי המשלחת הישראלית בריו 2016/צילום: פז חסדאי

"23 ביולי, יום שישי, 20:00, אולימפיאדת טוקיו 2020, טקס הפתיחה". כך מצהיר היום (חמישי) אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי וסגן יו"ר ועדת התיאום של המשחקים האולימפיים, רגע לפני כניסת שנת 2021.

בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט מלונדון, שם הוא ממתין בימים אלה כמו רוב האזרחים לתחילת מבצע החיסונים, מתחייב גלעדי: "האולימפיאדה לא תלויה בחיסונים. יהיה אשר יהיה, בשבועות הקרובים ובחודשים הקרובים כשהעולם יידע יותר על החיסונים, המשחקים האולימפיים לא יושפעו מהם. נכון שכאשר יתקבלו תוצאות חיוביות ואפקטיביות של החיסונים, גם הספורטאים יתחסנו ונכתוב פרוטוקול מיוחד עבור זה, אבל בשלב הזה כשאנחנו יותר מחצי שנה לקראת המשחקים, אנחנו לא נתייחס לנושא החיסונים, וגם בשלב הזה ספורטאים לא יחוייבו להתחסן. המנגנון העיקרי יהיה בדיקות. כל ספורטאי בדרכו לאולימפיאדה יעשה בדיקה ראשונה במדינתו, לפני שימריא לטוקיו. הבדיקה השנייה תהיה עם הנחיתה בטוקיו. מרגע שהוא ייכנס לכפר האולימפי, יהיו אלפי בדיקות וכל ספורטאי יעבור בדיקה בכל יום".

אלכס גלעדי חבר הוועד האולימפי העולמי. יוסי ציפקיס
" בשלב הזה ספורטאים לא יחוייבו להתחסן. המנגנון העיקרי יהיה בדיקות". אלכס גלעדי/יוסי ציפקיס

איך אתם מתארגנים ל-11,500 ספורטאים בכפר האולימפי?

"שאלה מצוינת. אנחנו בדיוק סיימנו לכתוב את הפרוטוקול בעניין הזה. ספורטאי יגיע לכפר האולימפי חמישה ימים לפני התחרות שלו, כאשר הוא עובר בדיקה בכל יום, ויהיה מחוייב לעזוב 48 שעות אחרי התחרות את הכפר האולימפי. המשמעות היא שבמקסימום ספורטאי יוכל לשהות בכפר האולימפי, במשך שבוע. כמובן שכל הצוותים המסייעים יהיו חייבים לעבור גם הם אינספור בדיקות. לא תיתכן כניסה לכפר האולימפי למי שאינו ספורטאי או מלווה בתפקיד, לא משנה באיזה דרג הוא ולא משנה מהיכן הוא".

האם תבטלו ענפי ספורט באולימפיאדה הקרובה?

"לא יהיה דבר כזה. כל 33 הענפים, ישוחקו ויתחרו בהם הספורטאים בדיוק כפי שתוכנן לפני הקורונה".

מה לגבי קהל?

"אין עדיין פרוטוקול בעניין הקהל. אני רק יכול לספר למי שלא יודע, שבמשחקי הבייסבול והכדורגל בטוקיו בתקופה הזו ניתן להכניס 28 אלף צופים במקסימום, ושוב אני מדגיש - זה לא אומר דבר לגבי האולימפיאדה ומה שיהיה שם מבחינת קהל. אני יכול לספר עוד, שרק 18 אחוז ממזמיני הכרטיסים למשחקים בטוקיו, ביטלו את בקשתם. למעלה מ-80 אחוז ממזמיני הכרטיסים שעשו זאת עוד לפני הקורונה ועוד לפני ההחלטה על דחיית המשחקים, לא ביטלו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הטבעות האולימפיות בטוקיו בתקופת הקורונה. GettyImages
"רק 18 אחוז ממזמיני הכרטיסים למשחקים ביטלו את בקשתם"/GettyImages

האם יהיה הבדל בין קהל מקומי לקהל שיגיע מחוץ ליפן?

"בשלב הזה, אין שום כוונה לייצר הבדל בין קהל יפני מקומי לבין קהל שיגיע מחוץ ליפן".

מה לגבי תקשורת?

"כל מי שהחזיק באקרדיטציה למשחקים שנדחו, יוכל להגיע לטוקיו כמתוכנן. לא נפחית את מספר כלי התקשורת. כמובן שנדאג לריחוק חברתי ובמיקס-זון זה ייראה אחרת, כדי שלא יהיה עומס באיזורים מסויימים, אבל אין כוונה להוריד את כמות העיתונאים שתוכננו להגיע".

האם תשנו את השם טוקיו 2020 לטוקיו 2021?

"ממש לא. בכל הלוגואים יישמר טוקיו 2020, זה קורה כבר עכשיו בכל האתרים של הוועד האולימפי וזה יהיה גם כאשר האולימפיאדה תיערך וכל השילוט ידבר על טוקיו 2020".

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully