וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב קטן: "אם מכבי חיפה לא תזכה העונה באליפות, זו תהיה קטסטרופה"

"הקבוצה מזכירה לי את הטירוף והרעב שהיו לנו". "אני יודע שבמועדון כועסים על הביקורת שלי". "ממליץ ליענקל'ה להחתים את אצילי". וגם: הגעגוע לקרית אליעזר וההצעה המפתה מבית"ר. מספר 20 מתארח בפודקאסט ה-20 של "דאבל טים"

"בכל פעם שאני רואה את הבניינים בקריית אליעזר, זה עושה לי רע. צובט לי הלב. האיצטדיון הזה הוא המקום שהכי ריגש אותי. בכל פעם שהייתי עובר במנהרה, ולא משנה נגד מי היינו משחקים, הייתי מסתכל ימינה ליציע ג', מביט שמאלה ליציע הכבוד כדי לראות שאבא שלי הגיע, וזה הדבר הכי מרגש שחוויתי בקריירה".

פודקאסט מספר 20 של "דאבל טים" מארח את מספר 20 המיתולוגי של מכבי חיפה, יניב קטן. החלוץ, שלבש את המדים הירוקים במשך 16 שנים וזכה עמם בשבע אליפויות המדינה, מביט על מה שקורה כיום במועדון ומתרגש. "אני עדיין אוהד של הקבוצה, ותמיד אהיה", הוא אומר. "אם מכבי חיפה תמשיך ככה, האליפות שלה ובגדול. היא מזכירה לי את הטירוף והרעב שהיו לנו פעם. אם היא לא תזכה באליפות, זו תהיה אכזבה ענקית. במיוחד השנה, כשהקבוצה נראית כמו שהיא נראית, זו תהיה קטסטרופה".

בשנים האחרונות מגיש קטן תוכנית ספורט ברדיו חיפה, ולא כולם מקבלים בהבנה את הביקורת שלו. "כשפרשתי, זו הייתה טראומה גדולה. בקושי יצאתי מהבית במשך שנתיים או שלוש. מהרגע שהתחלתי לעבוד בתקשורת, אמרתי את כל האמת. אני אוהב מאוד את העשייה הזאת. הכי קל לפתוח תוכנית ולפרגן למכבי חיפה כשהיא מצליחה, אבל כשהיא הייתה במקום לא טוב, זה היה קשה. אמרתי את האמת, ואני יודע שבמועדון כועסים עליי מאוד. הם לא אוהבים לשמוע חלק מהדברים שאני אומר, אבל זו הדרך שבחרתי בה".

שחקן מכבי חיפה יניב קטן חוגג. Vadim Ghirda, AP
"שבוע אחרי שהגעתי לווסטהאם, כבר התקשרתי ליענקל'ה. הייתי עצוב". יניב קטן/AP, Vadim Ghirda

קטן מלא מחמאות למאמן הירוקים, ברק בכר. "אני אוהב את הצניעות שלו. גם כשמכבי חיפה מפסידה, הוא לא מחרטט. הוא קיבל בסיס יוצא מן הכלל ממרקו בלבול, אבל שינה את החשיבה. הוא בא במטרה אחת, לקחת אליפות". לדעתו, עומר אצילי הוא מועמד לגיטימי לחיזוק, על אף הפרשה שבה הסתבך. "הסיפור הזה נגמר מבחינה משפטית, וצריך לסגור אותו. אנחנו צריכים לדעת גם לסלוח. אם יענקל'ה שחר היה שואל אותי, הייתי ממליץ לו להחתים את אצילי, אבל לפני כן, הוא צריך להתנצל על זה ששר 'מכבי חיפה חיזבאללה'".

החלוץ, שיהיה בן 40 בעוד פחות מחודש ("אני נמצא במשבר", הוא מודה), לא מצטער על כך ששיחק לאורך על הקריירה במועדון אחד, למעט תקופה קצרה בווסטהאם. "מגיל תשע חלמתי לשחק במכבי חיפה. כשעברתי לווסטהאם, אחרי שבוע כבר התקשרתי ליענקל'ה שייקח אותי בחזרה. הייתי חוזר מהאימון, ונכנס לאתרים כדי לראות מה חיפה עשתה באימון. הייתה ביקורת עליי כשחזרתי, אמרו שנכשלתי, אבל עשיתי מה שטוב לי. הייתי עצוב באנגליה, ורק רציתי לחזור".

קטן בחר בחולצה מספר 20 בגלל הערצתו לאיציק זוהר, וההצעה הכי מפתה שדחה במהלך הקריירה הגיעה אליו מארקדי גאידמק. "כשחזרתי מאנגליה, בית"ר ירושלים הציעה לי המון כסף, הרבה יותר ממכבי חיפה. ישבנו ברכב, בדרך לבית של עוזי מור, עצרנו בצד. זו הפעם הראשונה שאמרתי לא לאבא שלי. הוא רצה שאלך לבית"ר, וחתמתי במכבי חיפה".

* לכל הפרקים של "דאבל טים"
* למעקב ביישומונים: ספוטיפיי + גוגל + אפל + ספריקר
* עוד פודקאסטים מומלצים

עוד בוואלה!

גל מקל: "זוכר את ההתרגשות בבכורה ב-NBA. הבנתי שנכנסתי להיסטוריה"

לכתבה המלאה

"דאבל טים", פודקאסט 20:

1:55 הריאיון עם דוניס: מלחמות העיתונאים בכדורגל

6:01 מכבי ת"א חוזרת: מאבק האליפות נפתח?

7:46 מה הופך את ברק בכר למיוחד ומצליח כל כך?

12:27 הדילמה של בכר ושחר: עומר אצילי בינואר

15:43 למה מכבי חיפה כועסת על יניב קטן?

28:17 בין יניב קטן לאיל ברקוביץ'

34:20 ההצעה המפתה שדחיתי מבית"ר ירושלים

39:14 הגעגועים לקריית אליעזר

43:03 מה חשוב יותר, אירופה או ישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully