וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברון הוא רק חלק מהסיפור שלי": דיוויד בלאט במבט לאחור על הקדנציה הסוערת בקליבלנד

מאמן הקאבס לשעבר התראיין בארצות הברית, נזכר במתח בין ג'יימס לקיירי אירווינג, חזר להחלטה של טיירון לו להחליף אותו והסביר: "האמריקאים נחשפו לחלק קטן מאוד מהקריירה שלי. הקדנציה ב-NBA לא מגדירה אותי"

דני אבדיה על צעדיו הראשונים ב-NBA/washwizardsil, חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס בעברית

ארבע שנים אחרי שפוטר מקליבלנד במפתיע, דיוויד בלאט יכול לדבר בהשלמה ובפתיחות על הקדנציה הסוערת. מאמן הקאבס לשעבר התראיין אמש (שלישי) לפודקאסט של NBC, והעלה זיכרונות מהתקופה ב-NBA, שהחלה עם תקוות גדולות והסתיימה עם מפח נפש.

"האנשים בארצות הברית נחשפו לחלק קטן מאוד מהקריירה שלי", אמר בלאט. "אימנתי מחוץ לארצות הברית במשך 27 שנים וזכיתי ביותר מ-25 תארים. יש לי זיכרונות מדהימים מרגעים גדולים של אושר. כל כך הרבה רגעים של שמחה עם שחקנים ומאמנים שעבדו איתי לאורך המסע הזה".

בלאט, שיחסיו עם לברון ג'יימס "כיכבו" בכותרות באותה תקופה, מסתכל על הימים ההם בצורה אחרת כיום. "כשמדברים עליי בארצות הברית, אוטומטית מזכירים את לברון ג'יימס. אבל לברון הוא רק חלק מהסיפור שלי, חלק ממצבור החוויות שחוויתי במהלך הקריירה. אני מרגיש בר מזל על כך שאימנתי אותו ומאחל לו כמובן רק טוב, כמו לכל שאר השחקנים שאימנתי בעבר", הסביר.

דיוויד בלאט לברון ג'יימס גמר NBA קליבלנד נגד גולדן סטייט. AP
27 שנות קריירה לא יכולות להסתכם בלברון ג'יימס אחד. בלאט/AP

בלאט אף פרגן לטיירון לו, מי ששימש כעוזרו הבכיר בזמנו והחליף אותו כמאמן ראשי אחרי הפיטורים, בצעד שהתפרש בעיני רבים כלא קולגיאלי. לימים, הצעיד לו את קליבלנד לאליפות היסטורית, קיבל מלברון את ההערכה שבלאט לא זכה לה, וכיום כמאמן הקליפרס הוא מחזיק באחד הג'ובים הכי נחשקים ב-NBA.

"אני הבאתי את טיירון לו לקליבלנד. זו הייתה החלטה שלי. לכן יש לי רק מילים טובות לומר עליו", הסביר בלאט, ואמר על ההחלטה של לו להחליף אותו: "ברור שאם יש לך הזדמנות לאמן את השחקן הטוב בעולם, זה מלהיב. באופן אישי, אני מרגיש בר מזל שחוויתי את זה".

עוד בוואלה!

עוזרו של דיוויד בלאט בקליבלנד: "הוא עשה עבודה טובה, אבל הלחץ היה עצום"

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
גם בזמנו הייתה ביניהם מתיחות. לברון וקיירי/GettyImages

בלאט התייחס לסוגיה נוספת שעולה לכותרות מחדש לאחרונה בארצות הברית - מערכת היחסים בין לברון ג'יימס לקיירי אירווינג. השניים שזכו יחד באליפות, מעולם לא ידועים כחברים מחוץ למגרש, אולם בשנים האחרונות המתיחות ביניהם גאתה. לאחרונה אמר קיירי אירווינג על קווין דוראנט, חברו בברוקלין, ש"הוא השחקן הראשון ששיחקתי איתו והרגשתי שהוא מסוגל לקלוע את הזריקות שאני קולע", אמירה שהתפרשה בין היתר כעקיצה ללברון ג'יימס.

בלאט נזכר במערכת היחסים בין השניים בזמן ששיחקו יחדיו בקליבלנד. "לברון הגיע לקליבלנד כשחקן מבוסס מאוד בליגה, וקיירי היה בתחילת הקריירה שלו", אומר בלאט. "למרות זאת, לברון עשה הרבה מאמצים כדי לעזור לקיירי וללמד אותו דברים. גם קיירי מצידו עשה מאמץ כדי לעבוד יחד איתו ולעזור לקליבלנד להפוך לאלופה. כמו בכל מערכת יחסים, היו ביניהם עליות וירידות. זה לא בהכרח דבר רע, ולא בהכרח יוצא דופן. הם שני שחקנים נהדרים שפשוט היו במקומות שונים בקריירה. בסופו של דבר הם מצאו דרך לגרום לזה לעבוד, וצריך לתת להם קרדיט".

כשנשאל ספציפית על הציטוט של אירווינג על דוראנט ועל התגובות הנסערות לכך בתקשורת האמריקאית, אמר בלאט. "צחקתי כשראיתי את הציטוט של קיירי ואת מה שאנשים עשו ממנו. מדובר פה על שלושה אלופי NBA. לא ממש אכפת לי מדברים כאלה. זה לא משפיע עליי בשום צורה. קיירי מכבד את לברון ומכבד את קווין, ואני חושב שהציטוט הזה הוא לא ביג דיל, בטח לא מה שעשו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully