וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרו של דיוויד בלאט בקליבלנד: "הוא עשה עבודה טובה, אבל הלחץ היה עצום"

ארבע שנים אחרי הפיטורים המפתיעים, ג'יימס פוזי נזכר: "טיי לו הבין טוב יותר מה הקבוצה צריכה. הוא הדריך אותנו בדרך הנכונה"

צפו בדני אבדיה מדבר אחרי הופעת הבכורה שלו ב-NBA/עריכת וידאו: ניר חן

כמעט ארבע שנים חלפו מאז פוטר דיוויד בלאט במפתיע מקליבלנד קאבלירס. הרבה מאוד השתנה מאז: בלאט נאלץ לפרוש מאימון בנסיבות מצערות, לברון הצליח לתת לקליבלנד את האליפות ההיסטורית שפינטז עליה, ובעונה החולפת הוסיף טבעת רביעית לרזומה, הפעם במדי הלייקרס.

אבל למרות הזמן שחלף, בארצות הברית יש מי שעדיין מפיק לקחים מהתקופה ההיא. ג'יימס פוזי, שחקן העבר ומי ששימש כעוזרו של בלאט בתקופתו בקליבלנד, הוא אחד מהם. בטור שכתב לאתר "באסקטבול ניוז", הוא סיפר על הזיכרונות מימים ההם, ומה אפשר ללמוד מהם.

"כשלברון ג'יימס הצטרף לקליבלנד ב-2014, זו הייתה השנה הראשונה שלי בצוות אימון. על הקווים עמד דיוויד בלאט, אלוף יורוליג עם רזומה מרשים באירופה, שהגיע לראשונה ל-NBA. כולנו היינו צריכים לשנות פאזה במהירות, כי לפתע הכול היה שונה - הציפיות, הסיקור התקשורתי, הלחץ. בלאט עשה עבודה טובה, אבל לא הצלחנו לזכות באליפות בעונה הראשונה שלו.

"בעונה השנייה שלו, היה על קליבלנד ועליו לחץ עצום ללכת עד הסוף. הוא לא היה יכול לקחת את הקבוצה עד לגמר ה-NBA, הוא היה חייב לנצח בו. הוא פוטר בינואר, טיירון לו החליף אותו, אבל הכול היה על הכתפיים של לברון. לאמן את לברון זה אכזרי. זה קרקס. איפה שהוא לא משחק, איזה סגל שיש סביבו, הוא פשוט חייב לנצח. בכל מקום שהוא נמצא, התקשורת אחריו. הכתבים והעיתונאים רוצים לסקר את הקבוצות שלו בכל מחיר. זה יוצר ציפיות עצומות".

דייויד בלאט טיירון לו מאמני קליבלנד. AP
תקופה מאתגרת לכל הצוות. בלאט עם טיירון לו/AP

פוזי, שהמשיך לשמש כעוזר מאמן קליבלנד עד שנה שעברה, טוען ש"טיי לו עשה עבודה גדולה כמאמן ראשי. הוא היה אלוף כשחקן, וכמאמן הוא הצליח לשמור על כולם בעניינים. הוא הדריך אותנו בדרך הנכונה. הוא הבין את התהליך. הוא הבין שסוד ההצלחה הוא למנוע הסחות דעת משחקנים שלא זכו מעולם באליפות. העבודה הייתה בעיקר מנטלית, והוא הצליח לתת הרבה ביטחון לקיירי אירווינג וקווין לאב.

"למזלם, לברון מוכן לקחת הכול על עצמו. הוא לקח את כל תשומת הלב שהייתה על הקבוצה עליו, וקיבל את זה בהבנה. הוא וטיי לו נשארו רגועים כל הזמן, וזה מה שהקבוצה הייתה צריכה. לברון, למרות המגה-סטאר שהוא, דאג שכולם ירגישו בנוח. זה מה שעזר לו לזכות באליפות בסופו של דבר. כדי לזכות באליפות לא מספיק להיות השחקן הכי טוב - צריך לדעת לשמור על הקבוצה במנטליות הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully