וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון של אליפות? במכבי חיפה מודים: "המזל הלך עם הטובים, ובגדול"

20.12.2020 / 7:45

בכר ניסה לצנן את ההתלהבות אחרי הניצחון הדרמטי של מכבי חיפה על מכבי פתח תקוה, אבל השחקנים יודעים: "זה משחק שהוכיח את האופי והעוצמה שלנו". ארד הודה לג'וש כהן על ההצלה. במקביל: המגעים לצירוף אצילי יואצו, עוואד יקבל פנייה בקרוב

תקציר הניצחון הדרמטי של מכבי חיפה על מכבי פתח תקוה 1:2 בחוץ/ספורט1

1. ניצחון של אליפות? "המזל הלך עם הטובים, ובגדול"

"יש רגעים שמגדירים אליפות, היום ראינו אחד כזה?", שאל שדר הקווים ליאב נחמני את מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמש (שבת) אחרי ה-1:2 הדרמטי של מכבי חיפה על מכבי פתח תקוה. בכר חייך ואמר שזה עדיין מוקדם, אבל התחושה אמר באצטדיון המושבה הייתה שהשחקנים אכן מרגישים שזה היה רגע שמשנה את העונה, כזה שבסוף העונה ייזכר כרגע של אליפות. "אומרים שהמזל הולך עם הטובים. אתמול זה קרה ובגדול", אמרו בקבוצה. "אין ספק שזה היה משחק שהוכיח את האופי והעוצמתיות שלנו, מהדקה הראשונה ועד האחרונה".

בחיפה היו מרוצים מכמה דברים במהלך המשחק. ראשית, החזרה המהירה מאוד מהפיגור המוקדם שהקבוצה נקלעה אליו. שנית, העובדה שלראשונה העונה, הציגו הירוקים כדורגל איכותי במשך משחק שלם. ושלישית - איך לא - הצלת הפנדל של ג'וש כהן עמוק בתוך תוספת הזמן, שהוסיפה לתחושה שמדובר בניצחון גדול.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, נטע לביא מימין. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
איזו דרמה. שחקני מכבי חיפה חוגגים/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

עיקרי הדברים

  • הפנדל של ג'וש כהן ייזכר כרגע של אליפות?
  • עופרי ארד הודה לשוער אחרי ההצלה
  • הניסיונות לצירוף אצילי יואצו, עוואד יקבל פנייה בקרוב
  • חזיזה יהפוך לפנדליסט הקבוע אחרי שאבו פאני החמיץ?
  • הירוקים מתלהבים מג'וש כהן: "שוער ששווה נקודות"

2. עופרי ארד הודה לג'וש כהן: "הרגשתי בתוך רכבת הרים"

הירוקים סיימו את המשחק עם דפיקות לב מואצות, אחרי שעופרי ארד ביצע עבירה מטופשת וגרם לפנדל בתוספת הזמן. עד אותו רגע הבלם הציג משחק מצויין, אבל למרות הניצחון והיכולת הטובה, בחדר ההלבשה העידו שארד נראה בהלם מוחלט.

הבלם סיפר לשחקנים שהרגיש "בתוך רכבת הרים" והודה לג'וש כהן ש"הציל" אותו. "עופרי היה פשוט פנטסטי", אמר אחד מחבריו לקבוצה, "הוא עשה טעות וזה קורה. לשמחת כולנו, בסוף זה לא השפיע על התוצאה". מלבד ארד בקבוצה שיבחו גם את רז מאיר, דולב חזיזה וחוסה רודריגס שמסתמן אט אט כרכש איכותי מאוד של הירוקים.

ליאל עבדה שחקן מכבי פתח תקוה עם עופרי ארד שחקן מכבי חיפה. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
היה בהלם בחדר ההלבשה. עופרי ארד עם ליאל עבדה/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

3. הניסיונות לצירוף אצילי יואצו, עוואד יקבל פנייה בקרוב

לפני המשחק דיבר ברק בכר על הרוטציה שיצטרך לעשות וטען שהקבוצה מותשת. אמש המאמן רצה לעשות רוטציה אך "נתקע" במשך דקות ארוכות עם אותם 11 שמשחקים לאחרונה. המאמן מבין גם כן שיצטרך לעבות את הסגל בחלון ההעברות הקרוב, כדי לאפשר מנוחה וחלוקת עומסים ללא מעט שחקנים.

בחיפה יאיצו את הניסיונות לצרף את עומר אצילי כאשר הירוקים גם ממתינים לראות האם ניתן להחתים את חאתם עבד אלחמיד בסכומים ריאליים מבחינתם. מוחמד עוואד יקבל פנייה בימים הקרובים על מנת לברר האם הוא בכלל מעוניין לחזור. נציגים זרים בודקים בימים האחרונים אופציות עבור עוואד בחו"ל, אבל הירוקים מקווים שאם הוא יעזוב את לך פוזמן, הוא יחזור אליהם.

עומר אצילי שחקן אפואל ניקוסיה. אתר רשמי אפואל ניקוסיה, אתר רשמי
מתקרב לכרמל? עומר אצילי/אתר רשמי, אתר רשמי אפואל ניקוסיה

4. אחרי ההחמצה של אבו פאני: חזיזה יהפוך לפנדליסט הקבוע?

במכבי חיפה כמו במכבי חיפה, הניצחון הגיע אחרי הרבה קשיים. הירוקים שוב החמיצו פנדל, שהפעם נבעט על ידי מוחמד אבו פאני. מסתבר שלפני המשחק כתב בכר על הלוח שמות של שלושה בועטים - אבו פאני, דולב חזיזה וניקיטה רוקאביציה - ונקבע כי במקרה של פנדל, השלושה יכריעו ביניהם מי יבעט. מיד עם השריקה של השופט, רץ אבו פאני לכדור וסימן לשניים שהוא רוצה לבעוט. הוא קיבל את ברכת הדרך והחמיץ, וכעת בחיפה ישקלו האם להפוך את דולב חזיזה לפנדליסט הקבוע, או להמשיך עם ההסדר הנוכחי.

כך או כך, חזיזה ציין בפני אנשי הקבוצה שהוא חש בטוב והוא ייכלל בהרכב ביום שלישי נגד בני יהודה. מי שלא יהיה בסגל הוא נטע לביא שסוחב חמישה כרטיסים צהובים. בכר מתלבט מי יחליף את לביא והאם לשנות מערך או לתת ליובל אשכנזי לפתוח.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה חוגג עצירת פנדל בדקה ה-98. טל לוי
שוער ששווה נקודות. ג'וש כהן חוגג/טל לוי

5. "הרבה זמן חיכינו לשוער ששווה נקודות. ג'וש כהן של השנה הוא כזה"

כמו בניצחון על הפועל תל אביב במחזור הקודם, גם אתמול היה זה ג'וש כהן שבסופו של דבר חתום על הנקודות. כהן שהתחיל בצורה מהוססת את העונה, מתקדם עוד ממשחק למשחק ובחיפה מעידים שכעת הוא בכושר טוב יותר משהיה בעונה שעברה. "הרבה זמן חיכינו לשוער ששווה לנו נקודות", אמרו במועדון, "ג'וש של השנה הוא בהחלט כזה".

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully