וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וש כהן מצדיק את מקומו בהרכב מכבי חיפה: "אחראי בלעדי לניצחון"

15.12.2020 / 7:55

השוער סחט מחמאות אחרי ה-0:1 על הפועל תל אביב: "הוא מקרין המון ביטחון, זה השינוי העיקרי". בכר המודאג לצוות המקצועי: "אנחנו תמיד מסבכים את עצמנו". וגם: המנהיגות של ארד, הדרישה הבעייתית של אלחמיד, התכנית לחיזוק ושיחת ההבהרה לאבו פאני

תקציר: מכבי חיפה - הפועל תל אביב 0:1/ספורט 1

1. בכר לצוות המקצועי: "אנחנו תמיד מסבכים את עצמנו"

עם שריקת הסיום אמש (שני) ב-0:1 של מכבי חיפה על הפועל תל אביב, הסתובב ברק בכר לעבר הספסל ושחרר אוויר. המאמן מבין שהניצחון הדחוק לא שיקף את מהלך המשחק במחצית השנייה.

"הרבה לחץ השתחרר אצל כולם עם השריקה", הודה גורם בקבוצה, "לאור מה שעברנו בשנים האחרונות, לא מעט הרגישו שנסיים משחק כזה בלי שלוש נקודות". לבכר הייתה לא מעט ביקורת כלפי שחקניו וגם כלפי עצמו בעקבות הירידה ביכולת במחצית השנייה. בכר אמר לצוות שלו עם הירידה לחדר ההלבשה: "אנחנו תמיד מסבכים את עצמנו".

המשפט של בכר נבע מההחמצות הרבות של שחקניו שיכלו להכריע את המשחק בשלב מוקדם. "אנחנו חייבים ללמוד להרוג משחקים, אבל חשוב מאוד לדעת לנצח גם משחקים כאלה", אמרו בקבוצה. "אי אפשר שכל המשחקים ילכו חלק, והחוכמה היא לנצח גם משחקים כאלה".

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
עדיין מודאג. ברק בכר/לילך וייס רוזנברג

עיקרי הדברים

  • ג'וש כהן מצדיק את מקומו בהרכב וסוחט מחמאות: "הוא אחראי בלעדי על הניצחון"
  • ברק בכר לצוות המקצועי: "אנחנו תמיד מסבכים את עצמנו". ההגנה עדיין מדאיגה
  • עופרי ארד מגלה מנהיגות: "גם שיפר את ההגנה, וגם נותן את מה שהיה חסר לנו"
  • לקראת ינואר: מכבי חיפה מעמידה תנאים לאלחמיד, ולא שוללת גם חיזוק זר

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 0:1 את הפועל תל אביב בקרב הקצוות

לכתבה המלאה

2. ג'וש כהן סחט מחמאות: "אחראי לניצחון באופן בלעדי"

מי שזכה למחמאות גדולות אמש היה השוער ג'וש כהן. השוער שסבל מדלקת במרפק בתחילת העונה וכמעט איבד את מקומו בהרכב לעומרי גלזר, קונה בצדק את מקומו ב-11 של ברק בכר, ואמש הציג יכולת גבוהה בין הקורות כולל שתי הצלות ענק. למעשה, הוא היה האחראי העיקרי לכך שהירוקים יצאו עם שלוש נקודות.

"ג'וש מקרין הרבה ביטחון. זה השינוי העיקרי", אמר אחד מחבריו לקבוצה. "אמרו הרבה פעמים בתקשורת שהוא לא שוער שנותן נקודות במו ידיו, אבל הפעם הוא חתום על הניצחון באופן בלעדי".

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
האיש של בכר בין הקורות. ג'וש כהן/לילך וייס רוזנברג

3. ההגנה מדאיגה, אבל עופרי ארד מרשים: "נותן מנהיגות שהייתה חסרה"

במקביל לשמחה מהניצחון ומהאופי שהקבוצה הפגינה, בחיפה גם היו עם ביקורות בעיקר כלפי משחק ההגנה. לא פעם מרכז ההגנה היה פרוץ ולמרות שמציינים בחיפה ארבעה משחקים רצופים ללא ספיגה, ייערכו שיחות עם השחקנים על הבעיות בחלק האחורי. עופרי ארד אמנם רשם עליות וירידות במשחק אמש, אך בקבוצה החמיאו לו בעיקר על המנהיגות שגילה. דקה לפני הירידה למחצית כשהשחקנים נראו כמי שמחכים שהשריקה להפסקה, ארד צעק לעבר חבריו: "נשארה עוד דקה, להיות מרוכזים".

"עופרי גם שיפר את משחק ההגנה וגם מגלה מנהיגות שהייתה חסרה לנו", אמרו במועדון. "עם זאת, גם הוא מבין שגם לו יש הרבה מה לשפר".

שחקן מכבי חיפה, עופרי ארד. ., מאור אלקסלסי
הרבה אופי. עופרי ארד/מאור אלקסלסי, .

4. אלחמיד יצורף רק אם יושאל ללא חובת רכישה. מאבוקה או דוניו ישוחררו?

בכר עדיין מתקשה למצוא כלים התקפיים מהספסל. גודסוויי דוניו מאכזב עד עכשיו וכמעט לא מקבל קרדיט, איהאב אבו אלשיך עדיין לא מלוטש ובמועדון מאמינים שהאחרון אמנם יוכל לבלוט בשנים הבאות, אבל עדיין צריך לצבור ניסיון. גם יאניק וילדסחוט עדיין לא כשיר ב-100 אחוז ובכר מוצא עצמו בעיקר עם קאדר הגנתי בספסל ועם מאור לוי ויובל אשכנזי שמתופקדים לרוב כקשרים.

בקבוצה מבינים את המשמעות וינסו להתחזק משמעותית בחודש ינואר. חאתם עבד אלחמיד הוא אחד המועמדים הבולטים, אולם במועדון טוענים שיוכל להצטרף רק אם סלטיק תסכים להשאילו עם אופציית רכישה במקום חובת רכישה, כפי שדרשו נציגיו.

גם מוחמד עוואד נמצא בתוכניות ובקבוצה מקווים שהשחקן יסכים לחזור. בנוגע לעומר אצילי, יעקב שחר יצטרך לקבל החלטה מוסרית בשל מעורבותו של שחקן אפואל ניקוסיה בפרשיית הקטינות. גם אופציה של חיזוק זר לא נשללת, ואם זה יקרה ארנסט מאבוקה או גודוסוויי דוניו ישוחררו.

חאתם עבד אלחמיד שחקן סלטיק. Emilio Andreoli, GettyImages
למכבי חיפה יש תנאי. אלחמיד/GettyImages, Emilio Andreoli

5. תיערך שיחת הבהרה עם אבו פאני: התנהגות לא מקובלת

גם התגובות של השחקנים שהוחלפו אמש ממחישות את הלחץ הגדול בקבוצה. דולב חזיזה וצ'ארון שרי ירדו עצבניים מאוד לעבר הספסל, בעוד מוחמד אבו פאני לקח את זה צעד אחד קדימה והשליך בקבוק בזעם כשעלה ליציע.

אבו פאני היה עצבני בעיקר על עצמו ועל ההחמצות שרשם, אבל בקבוצה לא מתכוונים להבליג וישוחחו איתו כדי להבהיר לו שההתנהגות הזו לא מקובלת.

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully