וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלה לצד מראדונה בקישור, מסי לצד רונאלדו בהתקפה: "פראנס פוטבול" בחר את ה-11 של כל הזמנים

המגזין הצרפתי בחר את הנבחרת הגדולה בכל הזמנים, שכוללת את צ'אבי ומתיאוס בקישור, יאשין ובקנבאואר בהגנה. זידאן וקרויף רק בנבחרת השנייה, אינייסטה בשלישית לצד ואן באסטן

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

אחרי שהמגזין "פראנס פוטבול" הודיע שב-2020 לא יחולק "כדור הזהב" המסורתי בגלל השנה יוצאת הדופן שעברה על הכדורגל העולמי - במקום זה פרסם היום (שני) המגזין את נבחרת החלומות - ה-11 של כל הזמנים. אין מדובר ב-11 הכדורגלנים הגדולים של כל הזמנים, אלא בנבחרת, שנבחרה על ידי 140 עיתונאים מכל העולם. המגזין הצרפתי הציב את ה-11 במערך של 3:4:3, התקפי במיוחד.

"פראנס פוטבול" בוחר את נבחרת החלומות - ה-11 של כל הזמנים. מתוך francefootball, צילום מסך
מרגש לראות אותם זה לצד זה. הנבחרת/צילום מסך, מתוך francefootball

שוער
לב יאשין (ברית המועצות)

מגן ימני:
קאפו (ברזיל)

מגן שמאלי:
פאולו מאלדיני (איטליה)

בלם:
פרנץ בקנבאואר (גרמניה המערבית)

קישור:
לותר מתיאוס (גרמניה)
צ'אבי (ספרד)

קישור התקפי:
פלה (ברזיל)
דייגו מראדונה (ארגנטינה)

חלוץ שמאלי:
כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)

חלוץ ימני:
ליאונל מסי (ארגנטינה)

חלוץ מרכזי:
רונאלדו (ברזיל)

עוד בוואלה!

בארגנטינה מתגעגעים למראדונה: "איזה שחקן הייתי יכול להיות אם לא הסמים"

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו עם ליאונל מסי. אינסטגרם, אתר רשמי
שוב הם כאן. מסי ורונאלדו/אתר רשמי, אינסטגרם

בין השחקנים שלא נכללים בנבחרת הראשונה אפשר להזכיר את יוהאן קרויף, זינאדין זידאן, פרנץ פושקאש, רונאלדיניו ואלפרדו די סטפנו. עם זאת, מדובר בבחרת מפוארת ששחקניה זכו ברשימה ארוכה של תארים אישיים וקבוצתיים. יאשין זכה בכדור הזהב ב-1963, השוער היחיד שזכה בתואר האישי. הוא נחשב לשוער הגדול בכל הזמנים, ורשם 74 הופעות בנבחרת ברית המועצות בין 1954 ל-1970.

בקנבאואר נחשב לבלם הגדול אי פעם, ומלבד לעובדה שהיה פורץ דרך כליברו, הוא שחקן ההגנה היחידי שזכה בכדור הזהב פעמיים, אחרי שזכה בכל התארים גם עם גרמניה וגם עם באיירן מינכן.

קאפו ומאלדיני לא זכו בתואר האישי, אבל רשמו קריירות מרשימות, כשקאפו הניף את הגביע העולמי כקפטן ברזיל, ומאלדיני פעמיים נכלל בין שלושת הפינאליסטים לכדור הזהב.

על פלה ומראדונה, ככל הנראה שני הכדורגלנים הטובים בכל הזמנים, אין צורך להרחיב. צ'אבי אולי נחשב לבחירה שנויה במחלוקת, אבל הוא היה הכוכב הגדול של ספרד שזכתה בשתי אליפויות אירופה ומונדיאל, ורשם גם הצלחות גדולות בברצלונה. לותר מתיאוס זכה בתואר שחקן השנה ב-1990, כשהצעיד את גרמניה לזכייה במונדיאל ורשם לא מעט הצלחות במדי באיירן מינכן.

גם לנוכחות של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי לא היה שום ספק, לאור העובדה שהארגנטינאי זכה בכדור הזהב שש פעמים בקריירה (שיא כמובן) ורונאלדו חמש פעמים. השלים את החוד רונאלדו הברזילאי, גיבור הזכייה של ברזיל ב-2002, שזכה בכדור הזהב ב-1997.

הנבחרת השנייה כוללת את הכוכבים שנעדרו מ"נבחרת החלומות": שוער ג'יאנלואיג'י בופון (איטליה), בהגנה קרלוס אלברטו (ברזיל), פרנקו בארזי (איטליה) ורוברטו קרלוס (ברזיל). בקישור פרנק רייקארד (הולנד), אנדראה פירלו (איטליה), אלפרדו די סטפאנו (ארגנטינה), זינדין זידאן (צרפת), בהתקפה גארינצ'ה (ברזיל) ורונאלדיניו (ברזיל) לצד יוהאן קרויף (הולנד).

הנבחרת השלישית: שוער מנואל נוייר (גרמניה), מגנים פיליפ להאם (גרמניה) ופול ברייטנר (גרמניה), בלם סרחיו ראמוס (ספרד), בקישור מישל פלאטיני (צרפת), יוהאן ניסקנס (הולנד), דידי (ברזיל), אנדרס אינייסטה (ספרד), ובהתקפה ג'ורג' בסט (צפון אירלנד), תיירי הנרי (צרפת) ומרקו ואן באסטן (הולנד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully