וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלה פיקנטית בניחוח ברזילאי: הכירו את שחטאר דונייצק

הביקור של מנור סולומון יעמוד במוקד המפגש בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, אבל למכבי תל אביב יש עוד הרבה סיבות לדאגה בעקבות ההגרלה, כולל כוכב על בשווי 50 מיליון יורו

תקציר ה-3:4 של מכבי תל אביב על הפועל חיפה/ספורט1

מכבי תל אביב אמנם רשמה קמפיין אירופי מרשים שכלל העפלה שנייה בלבד בתולדות המועדון לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, אבל ההגרלה היום (שני) התאכזרה לצהובים והניבה להם מפגש כפול עם שחטאר דונייצק - אחת היריבות החזקות ביותר שהם היו יכולים לקבל. האלופה הישראלית שתארח את המשחק הראשון ב-18 בפברואר ותתארח באוקראינה בגומלין, תהיה זקוקה לסנסציה מול מנור סולומון ושות' ואנחנו כאן כדי להסביר.

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן עם המאמן גאורגיוס דוניס. אריאל שלום, אריאל שלום
אחת היריבות הכי קשות שהוא היה יכול לקבל. גאורגיוס דוניס/אריאל שלום, אריאל שלום

מנור סולומון VS מכבי תל אביב

בשורה אחת: 7 מפגשים, 4 ניצחונות צהובים, 2 תוצאות תיקו וניצחון אחד של שחקן הכנף המחונן. בעוד כמה מילים: סולומון פגש את הקבוצה מקרית שלום 5 פעמים בליגה ופעמיים בגביע ובדרך כלל הפסיד, אבל בעימות אחד ומיוחד הוא היה המנצח הגדול. חודשיים לפני שחגג יום הולדת 18, הוא הכניע את דניאל ליפשיץ ובישל ללידור כהן, והמלאבסים ביצעו מהפך דרמטי וגברו 1:2 על הקבוצה של ליטו וידיגאל.

הברזילאים

שנים ארוכות מתנהל רומן מוצלח בין שחטאר לאימפרית הכדורגל הדרום אמריקאית. בסגל של הכורים אפשר למצוא היום 13 ברזילאים, כולל שניים שבכלל מייצגים את נבחרת אוקראינה: מרלוס וג'וניור מוראס. גם פרד, אלכס טיישיירה, פרננדיניו, וויליאן, אלאנו, דוגלאס קוסטה ורבים אחרים כיכבו במדים הכתומים ב-12-13 השנים האחרונות.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב נגד שחטאר דונייצק בשלב 32 האחרונות בליגת האירופית

לכתבה המלאה
איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב מול מנור סולומון שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
מנור סולומון מול איתן טיבי/ברני ארדוב

המאמן

לואיס קסטרו הפורטוגלי עומד על הקווים מקיץ 2019 והמאזן שלו בכל המסגרות עומד על 40 ניצחונות, 15 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים. קסטרו בן ה-59 אימן לפני כן רק בפורטוגל וכשקיבל הזדמנות בפורטו, נכשל. בשחטאר המשימה יותר קלה, בוודאי בליגה שם הוא הוליך אותה בעונה שעברה לאליפות רביעית ברציפות.

הכוכב

בלתי אפשרי לבחור שחקן אחד מתוך הסוללה של קסטרו, אבל אם יש מישהו שחייבים להתעכב עליו זה טטה. שחטאר רכשה אותו מגרמיו תמורת כ-15 מיליון יורו בפברואר 2019 ואם לא יהיו הפתעות, כשהיא תמכור אותו היא תגיע לרווח של מעל 300 אחוז. שחקן הכנף עדיין צריך לשפר את המספרים, אבל מדובר בכישרון-על, מהיר כמו סילון, מכדרר בחסד, שחקן ברמה שהגנת מכבי תל אביב לא מכירה.

מנור סולומון עם טטה שחקני שחטאר דונייצק חוגגים. רויטרס
יימכר ב-50 מיליון יורו? טטה/רויטרס

באירופה

שחטאר זכתה בגביע אופ"א ב-2009 אחרי 1:2 על ורדר ברמן בגמר ומדובר בקבוצה מאוד מנוסה בזירה היבשתית. היא משחקת כמעט מדי עונה בשלב הבתים של ליגת האלופות, היא הגיעה עד רבע הגמר של הצ'מפיונס ב-2010/11, היא מנצחת קבוצות מהליגות החזקות באירופה בכל שנה ובעונה שעברה נעצרה רק בחצי גמר הליגה האירופית על ידי אינטר.

הבית

שחטאר הומלסית כבר הרבה מאוד זמן בגלל המצב המעורער במזרח אוקראינה. את המשחקים היא מארחת באולימפיסקי בקייב ושם תשחק גם מכבי תל אביב ב-25 בפברואר.

האצטדיון האולימפי אולימפסקי, קייב. GettyImages
הבית החלופי. האולימפסקי בקייב/GettyImages

עונת 2020/21

שחטאר אמנם מגמגמת בליגה ואחרי שנים של שליטה ביד רמה, פתאום נדמה שאולי דינמו קייב תצליח לזכות סוף סוף באליפות. באירופה לעומת זאת, הכורים רשמו הישג עצום כשניצחו את ריאל מדריד פעמיים בליגת האלופות וסיימו במקום השלישי בבית שכולל גם את בורוסיה מנשנגלדבאך ואינטר. את התבוסות לגרמנים (6:0 ו-4:0) הם מעדיפים לשכוח.

חלון ההעברות של ינואר

המשחקים בין שחטאר למכבי תל אביב יתקיימו בפברואר וההיסטוריה מלמדת שהאוקראינים בדרך כלל עושים עיצוב קטן לסגל באמצע העונה. בכל חורף 2-3 שחקנים מגיעים ומתחילים להשתלב לקראת העונה הבאה, זה היה הסיפור עם טטה ומנור סולומון וזה כנראה יהיה הסיפור גם העונה. עם זאת, בדרך כלל השחקנים שמגיעים בחלון הזה לא הופכים למשמעותיים בשחטאר באופן מיידי וניתן לומר שהשינויים של ינואר יהיו הרבה יותר חשובים למכבי תל אביב מאשר ליריבה שלה.

דנטיניו שחקן שחטאר דונייצק. רויטרס
גם הפגרה לא עוצרת אותם. דנטיניו/רויטרס

אחרי הפגרה

נכון, הליגה האוקראינית יוצאת לפגרת חורף ארוכה ומכבי תל אביב תפגוש יריבה שלא ערכה משחק רשמי הרבה זמן, אבל אל להם לצהובים להתעודד. שחטאר לא הפסידה משחק ראשון באירופה אחרי פגרת החורף מאז 2013, אז היא הובסה 3:0 על ידי דורטמונד:

2020: ניצחון 1:2 על בנפיקה
2019: 2:2 נגד איינטרכט פרנקפורט
2018: ניצחון 1:2 על רומא
2017: ניצחון 0:1 על סלטה ויגו
2016: 0:0 נגד שאלקה
2015: 0:0 נגד באיירן מינכן
2014: 1:1 נגד ויקטוריה פלזן

בלומפילד

שחטאר אמנם תפגוש קבוצה ישראלית בפעם הראשונה במסגרת רשמית, אבל בבלומפילד היא ביקרה במשך שלוש שנים ברציפות. ב-2006 היא ניצחה את צסק"א מוסקבה וספרטק מוסקבה וזכתה בטורניר הערוץ הראשון שנערך באצטדיון ביפו. שנה לאחר מכן היא הביסה את הפועל תל אביב 1:4 באותו טורניר ידידות, אבל הפסידה לצסק"א 2:0 ולא עלתה לגמר. ב-2008 גברה על בית"ר ירושלים 0:3, ניצחה את צסק"א 1:3 ונכנעה לדינמו קייב בפנדלים בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully