וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הישראלי: לקראת הגרלת מכבי תל אביב בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית

זהבי, דאבור וסולומון, זה ברור. גם פטר בוס. אבל מתי זלאטן היה בארץ, מול איזו קבוצה ישראלית כבש גאטוזו ומי היריבה היחידה מבין ה-15 שהצהובים כבר הדיחו בעבר? מתכוננים להגרלה בשני (14:00, ספ'1)

צפו בניצחון של מכבי תל אביב 0:1 על סיבאספור ששלח אותה לשלב הבא בליגה האירופית/ספורט 1

מכבי תל אביב תדע מחר (שני, 14:00, ספורט 1) מי תהיה היריבה שלה בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. אלופת ישראל הבטיחה את עלייתה בפעם השנייה בהיסטוריה, והראשונה מאז 2013/14, בזכות הטיל של אנריק סבוריט ב-0:1 על סיבאספור ביום חמישי ועד כה הכניסה לקופתה מעל 12 מיליון יורו ממענקים. העפלה מצמד המפגשים שיהיו ב-18 ו-25 בפברואר, תהווה את הישג השיא של הצהובים באירופה.

כזכור, מכבי תל אביב תהיה בצד של הלא מדורגות בהגרלה, מה שאומר שהיא בכל מקרה תקיים את המשחק הראשון בבית ותתארח שבוע לאחר מכן בגומלין אצל אחת ממנצחות הבתים של הליגה האירופית או אחת מארבע הנושרות מליגת האלופות עם הניקוד הגבוה ביותר.

את ויאריאל, מולה שיחקה בשלב הבתים, היא לא תוכל לקבל, אבל כל 15 היריבות האחרות עומדות על הפרק וזה כולל אפשרויות פיקנטיות כמו ערן זהבי, מונס דאבור ומנור סולומון ועוד כמה קבוצות ודמויות שכבר ביקרו כאן בעבר.

דור פרץ, ערן זהבי, מונס דאבור שחקני נבחרת ישראל חוגגים. קובי אליהו
דור פרץ יקבל את אחד מהם כיריב? מונס דאבור עם ערן זהבי/קובי אליהו

מנצ'סטר יונייטד

האימפריה מאנגליה פגשה את מכבי חיפה פעמיים בליגת האלופות ב-2002/03 (2:5 ליונייטד באולד טראפורד, 0:3 לירוקים בקפריסין) אבל לא הגיעה לישראל וזה יכול לקרות כעת לראשונה.

קלאב ברוז'

זו יכולה להיות סגירת מעגל עבור הצהובים, מול אלופת בלגיה שהדיחה אותם עם ניצחון כפול בעונת הבכורה באירופה ב-1992/93. קלאב ברוז' עברה גם את בית"ר ירושלים ב-1997/98 בגביע אופ"א, אבל שנתיים לאחר מכן הודחה באותו מפעל על ידי הפועל חיפה, שניצחה 1:3 בבית ועלתה בזכות שערי חוץ אחרי הפסד 4:2 בבלגיה.

שחטאר דונייצק

מנור סולומון וחבריו סיימו קמפיין מרשים בליגת האלופות והצליחו להשיג את הכרטיס לליגה האירופית על חשבון אינטר. שחטאר מעולם לא פגשה יריבה מליגת העל ואולי תעשה את זה יחד עם הטאלנט הישראלי שלה.

אייאקס

אחד המועדונים האהודים בישראל עשוי לחזור לביקור שלישי. בפעם האחרונה, בנובמבר 2004, ברוך דגו כבש צמד באצטדיון רמת גן והעניק למכבי תל אביב ניצחון היסטורי בשלב הבתים של ליגת האלופות, שבועיים אחרי התבוסה 3:0 באמסטרדם. חמש שנים לפני כן, אייאקס ניצחה 0:3 את הפועל חיפה בקרית אליעזר בגביע אופ"א וג'ובאני רוסו קבע 0:1 שלא הספיק בגומלין באמסטרדם.

עוד בוואלה!

דוניס משוכנע שמצא את הבעיה במכבי תל אביב ושולח מסר למי שמתוסכל

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ברוך דגו מבקיע מול אייאקס. אריאל שליט, AP
זיכרון צהוב מתוק מאייאקס. ברוך דגו כובש בליגת האלופות ב-2004/AP, אריאל שליט

רומא

הג'אלורוסי עדיין לא שיחקו מול יריבה ישראלית במפעלי אופ"א, אבל עכשיו יש להם שחקן ישראלי צעיר בסגל הרחב. סוף פודגוראנו, שהגיע ממכבי חיפה ותפס מקום של קבע בקבוצת הנוער, כבר נכלל שלוש פעמים בסגל הקבוצה הבוגרת בליגה ומחכה לזימון ראשון לסגל גם באירופה.

ארסנל

המושלמת היחידה של שלב הבתים בליגה האירופית טרם נתקלה גם היא ביריבה מישראל, אם כי המגן הסקוטי קירן טירני פגש מספיק פעמים (ועוד יפגוש) את נבחרת ישראל והחלוץ אלכסנדר לקאזט כבש את שער הבכורה שלו באירופה מול הפועל תל אביב בליגת האלופות במדי ליון לפני כעשור.

באייר לברקוזן

פטר בוס יחזור לביקור נוסף בישראל? המאמן ההולנדי שסיים את הקדנציה שלו במכבי תל אביב ללא הפסד ובכל זאת איבד את האליפות, ניצח את הפועל באר שבע פעמיים בשלב הבתים, אותו סיימה לברקוזן כהתקפה הקטלנית ביותר עם 21 שערי זכות.

ריינג'רס

מוליכת הליגה הסקוטית, שנראית נהדר תחת שרביטו של סטיבן ג'רארד וסיימה את שלב הבתים ללא הפסד, הוגרלה שלוש פעמים עם יריבות ישראליות. ב-1998/99 הדיחה את בית"ר ירושלים בסיבוב הראשון של גביע אופ"א, ב-2006/07 ניצחה 0:2 את מכבי חיפה במפגש יחיד בשלב הבתים ובהמשך אותה עונה הדיחה את הפועל תל אביב בשלב 32 האחרונות עם 0:4 בגלזגו אחרי הפסד 2:1 בבלומפילד.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג מול וינסנט אניימה שוער הפועל תל אביב. Laurent Cipriani, AP
אלכסנדר לקאזט חוגג מול הפועל תל אביב ב-2010/AP, Laurent Cipriani

פ.ס.וו איינדהובן

ערן זהבי, מלך השערים של מכבי תל אביב בגביעי אירופה (15) ומי שהוביל אותה להופעה הקודמת בשלב 32 האחרונות, עשוי להגיע יחד עם איינדהובן, שכבר פגשה את שתי הנציגות האחרות של תל אביב. ב-2009/10 ניצחו ההולנדים פעמיים 0:1 את בני יהודה בפלייאוף הליגה האירופית, ושנתיים לאחר מכן ניצחו 0:1 את הפועל תל אביב בבלומפילד בשלב הבתים וסיימו ב-3:3 בהולנד.

נאפולי

ביקור היסטורי של קבוצה ישראלית באצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה? הגרלה עם נאפולי מעולם לא הייתה, אבל הקפטן לורנצו אינסינייה כיכב באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בישראל ב-2013 והמאמן ג'נארו גאטוזו כבש מול בית"ר ירושלים במדי ריינג'רס בספטמבר 1998 וגם ניצח את הפועל תל אביב בימיו כשחקן מילאן, ברבע גמר גביע אופ"א ב-2002.

לסטר סיטי

זו סך הכול עונה חמישית של לסטר במפעלי אופ"א, אז יותר מדי הזדמנויות למפגשים עם יריבות ישראליות לא היו לה. מאמנה ברנדן רוג'רס הדיח את הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות ב-2016/17 עם סלטיק, שניצחה 2:5 בגלזגו ולאחר מכן הפסידה 2:0 בטרנר.

מילאן

הישג השיא של קבוצה ישראלית במפעל האירופי המשני היה מול מילאן, כאשר הפועל תל אביב ניצחה 0:1 בניקוסיה במרץ 2002, אבל הודחה ברבע גמר גביע אופ"א לאחר הפסד 2:0 בסן סירו. הכוכב הגדול זלאטן איברהימוביץ' פגש את מכבי תל אביב בליגת האלופות כששיחק ביובנטוס ב-2004/05: הוא פתח ב-0:1 הביתי ונכנס כמחליף ב-1:1 ברמת גן.

זלאטן איברהימוביץ' במדי יובנטוס לפני ג'ון פיינטסיל במדי מכבי תל אביב. AP
גם לו יש זיכרונות. זלאטן איברהימוביץ' מול ג'ון פיינטסיל ומכבי תל אביב/AP

טוטנהאם

האם זו העונה הישראלית של התרנגולים? אחרי שהביסו את מכבי חיפה 2:7 בפלייאוף וליאור רפאלוב כבש מולם שער ניצחון בשלב הבתים, ז'וזה מוריניו ושחקניו עם אפשרות לעוד קצת כחול-לבן. אגב, טוטנהאם גם שיחקה בבלומפילד בעבר. זה קרה בשלב הבתים של גביע אופ"א בנובמבר 2007, מול הפועל תל אביב שנכנעה לשערים של רובי קין ודימיטאר ברבאטוב ב-2:0.

דינמו זאגרב

על הנייר, השם הכי פחות נוצץ בהגרלה, אבל אלופת קרואטיה סיימה את שלב הבתים ללא הפסד ועם ספיגה אחת בלבד. מול מכבי תל אביב שיחקה דינמו זאגרב בסיבוב הראשון של גביע אופ"א ב-2001/02, ואז הצהובים עלו בזכות שערי חוץ (2:2 בקרואטיה, 1:1 בישראל). לפני שנתיים, מול הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות, חגגו הקרואטים 0:5 ביתי והוסיפו 2:2 בטרנר.

הופנהיים

מונס דאבור כבש 22 שערים בליגה האירופית, והראשון שבהם היה במדי מכבי תל אביב מול דינמו קייב בדצמבר 2011. האם ההגרלה תאפשר לו לסגור מעגל ותביא את הופנהיים לביקור ראשון בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully