וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדנמרק קוראים להחרים את המונדיאל, מאמן הנבחרת: "תלוי בפרלמנט"

יריבת ישראל לא תופיע למוקדמות? יולמאנד: "הביקורת על קטאר מוצדקת, אבל זו לא הדרך. הכדורגל הוא לא זה שישנה את המציאות"

תקציר: דנמרק - איסלנד 1:2/ספורט 1

בדנמרק עסקו אתמול באופן טבעי בהגרלת מוקדמות המונדיאל, אבל לא רק. הנבחרת הסקנדינבית הוגרלה לבית שכולל גם את ישראל, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה, אבל המאמן קספר יולמאנד נדרש לקריאה של פוליטיקאים רבים במולדתו להחרים את הטורניר שיתקיים בקטאר, כלומר לא להופיע כלל לשלב המוקדמות.

בדנמרק נשמעים כבר הרבה זמן קולות של פוליטיקאים וארגוני זכויות אדם שמתנגדים נחרצות למונדיאל בקטאר, בגלל הפרת זכויות אדם במדינה הקטנה במפרץ. יולמאנד אמר אתמול: "זה דיון ארוך ומורכב שאולי צריך לפתח ביום אחר, אבל חשוב להגיד שההתאחדות לכדורגל של דנמרק אף פעם לא תמכה בקיום הטורניר בקטאר".

יולמאנד המשיך: "יש הרבה ביקורת מוצדקת על המדינה המארחת ויש המון דברים שהיא צריכה לשפר, אבל אני לא חושב שהכדורגל הוא זה שצריך לשנות סדרי עולם. חרם על המונדיאל הוא לא מה שיגרום לשינוי וגם באמנסטי אומרים את זה. אני מאמין שהדבר הכי נכון הוא לנסות להעפיל לטורניר ואז לנסות לגרום לעולם לראות את הדברים. בשורה התחתונה - אלא אם הפרלמנט הדני יאסור עלינו לנסוע לקטאר - אם נעלה למונדיאל, אנחנו גם נגיע אליו".

מאמן נבחרת דנמרק, קספר יולמאנד. Toby Melville, AP
אלפי בני אדם הועבדו עד מוות בהכנות למונדיאל 2022. יולמאנד/AP, Toby Melville

המונדיאל בקטאר, שאמור להתקיים מה-21 בנובמבר 2022 עד ה-18 בדצמבר, מעורר מחלוקות כבר שנים ארוכות. החל מטענות חוזרות ונשנות לשחיתות במהלך הבחירה במדינה כמארחת, דרך הבעייתיות של תאריכי המשחקים ועד הפרת זכויות האדם הבוטה של הוועדה המארגנת.

לאורך כל השנים, ארגוני זכויות אדם פרסמו ועודם מפרסים דוחות על הפרות בוטות של השלטונות המקומיים ועל העבדה עד מוות. מאז ההכרזה על קטאר כמארחת ב-2010, בכל כמה חודשים מפורסמים נתונים חדשים שמגלים שעד היום אלפי פועלים מצאו את מותם במהלך ההכנות לטורניר.

אותם פועלים זרים מועסקים במשך שעות ארוכות בתנאים קשים וכל זאת תמורת סכומי כסף זעומים. תנאי עבדות של ממש. ב"דיילי מירור" ערכו תחקיר מעמיק שפורסם במאי 2019, ולפיו 28 אלף הפועלים שעוסקים בהכנות למונדיאל, עובדים כ-190 שעות בחודש ומרוויחים שכר שנע סביב 190 ליש"ט בחודש בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully