וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: דוניס חוטף אבל גם השחקנים. "אליפות לוקחים דרך הגנה"

8.12.2020 / 6:45

הצהובים המומים אחרי ההפסד המביך. המאמן חוטף מכל כיוון, גם חלק מסוים מהשחקנים כבר איבד אותו: "את מה שאפיין אותנו בעונה שעברה, איבדנו"

תקציר ה-2:3 של מ.ס. אשדוד על מכבי תל אביב/ספורט1

עיקרי הדברים

  • אחרי עוד שלישייה שספגה הקבוצה, במכבי תל אביב מפנימים: אליפות לוקחים דרך הגנה חזקה
  • ביקורת חריפה נגד גיאורגיוס דוניס מכיוון האוהדים שמאבדים אמון ביווני
  • לחץ גדול אחרי ההפסד אמש ולקראת המשחק החשוב באמת נגד סיבאספור
  • דן גלזר ודור פרץ ניסו להרגיע את עשרות האוהדים שהגיעו לאשדוד והביעו את כעסם בסיום
יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. לירון מולדובן
הראש כבר בחמישי. כהן מאוכזב/לירון מולדובן

1. אין הגנה ואין משחק הגנה. געגועים לסרבי

ולאדן איביץ' למד מהר מאוד שאת הליגה בישראל, הוא יכול לקחת רק דרך הגנה חזקה. סקוררים אין במכבי תל אביב, הקבוצה לא ניחנה במהירות מסחררת ואין לה גם דריבליסטים יוצאי דופן. אפילו המגנים לא כאלה שתומכים כל הזמן בהתקפה ומבשלים שערים. כך היה אצל הסרבי, כך נשאר אצל גאורגיוס דוניס. מה שהשתנה, הוא היחס להגנה ולמשחק ההגנה. מכבי תל אביב ספגה אמש (שני) באשדוד שלושה שערים ובסך הכול אחרי שמונה מחזורים, דניאל טננבאום אסף כבר 10 שערי ליגה מהרשת, הכמות שספגה מכבי תל אביב בכל העונה שעברה. זה נתון בלתי נתפס. המספר הזה היה יוצא דופן בעונה שעברה, אבל גם העונה הוא חריג כי אלופה לא צריכה להיות עם כמות ספיגה ממוצעת של יותר משער למשחק. לא במקרה אמר שחקן: "אליפות לוקחים דרך הגנה ואת מה שאפיין אותנו בעונה שעברה, איבדנו".

שחקן מכבי תל אביב איתן טיבי. לירון מולדובן
"אולי עדיף היה להפסיד כדי שהחבר'ה יתעוררו". טיבי והשחקנים בסיום/לירון מולדובן

2. אולי עדיף היה להפסיד?

זה נכון שגם ניצחון 2:3 באצטדיון הי"א לא היה מפתיע. אחרי פתיחה עייפה וספיגת שער מאיבוד כדור נוראי של דן ביטון, הקבוצה התעוררה ושיחקה טוב. היא עלתה ליתרון אחרי מהפך במחצית השנייה ואשדוד נראתה מרוסקת. אבל אז היא הלכה לאחור, ויתרה על משחק הלחץ הגבוה, לא חילצה כדורים ובעיקר לא שמה לב שרן בן שמעון הכניס כוחות התקפיים וגם כאלה שמצטרפים להתקפה כמו זוהר זסנו שבישל את שני השערים המכריעים. הצהובים נראו באותן דקות לא מחוברים ולא מבינים את היריבה. בדקות האחרונות הם עוד היו יכולה גם להשוות, אבל אולי עדיף להם כך. "אם היינו משווים, עוד היינו מרגישים שניצחנו", אמרו בקבוצה. "עדיף אולי לקראת יום חמישי והמשחק הבאמת חשוב של השבוע נגד סיבאספור, להפסיד כדי שהחבר'ה יתעוררו ויבינו שבדרך הזו אי אפשר לנצח".

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס. לירון מולדובן
לחלק מהאוהדים מתחיל להימאס. דוניס/לירון מולדובן

3. האוהדים נגד דוניס. גלזר ופרץ ניסו להרגיע

הביקורות מסביב לקבוצה ובעיקר אצל האוהדים הן נגד דוניס. היווני חוטף מכל כיוון. עשרות האוהדים שהגיעו למשחק ופוזרו בדקות מסויימות על ידי השוטרים, נותרו בסיום לא רחוק מאוטובוס הקבוצה והם הביעו את כעסם כלפי המאמן והשחקנים. דן גלזר ודור פרץ היו אלה שביקשו להרגיע והלכו לדבר עם האוהדים כדי לחוש את הכעס ולצנן את הלהבות. לא ברור עד עכשיו אם דוניס מאמן טוב ועד כמה הוא מאמן איכותי. יותר חשוב להבין האם הוא מחובר לשחקנים שלו. גם איביץ' לא ניחן באנגלית משובחת ומעניינת וגם הוא כמו דוניס חזר על מרבית המילים שלו ולא היה כל כך מגוון, כמו ריימונד אטוולד הוורבלי למשל, אבל איביץ' היה פיגורה. דמות מרשימה שהכריזמה נטפה ממנה. אחד שגרם לשחקנים להאמין בו וללכת אחריו בידיעה שיש לכל אחד צ'אנס אמיתי לראות הרכב אם במהלך השבוע הוא יוכיח שמגיע לו. דוניס עדיין לא שם וספק אם יהיה. נדמה שחלק מסוים מהשחקנים כבר איבד אותו, אבל כדורגל הוא נזיל ויש בו הרבה מומנטום, כך שעוד אפשר לתקן והתרופה הכי טובה היא ניצחון, למשל ביום חמישי על סיבאספור.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לירון מולדובן
יחזרו לחגוג בחמישי?/לירון מולדובן

4. מצבי הרוח עוד ישתנו הרבה אבל הרבה תלוי ביום חמישי

אחרי ההפסד הלחץ שוב על מכבי תל אביב. התהפוכות האלה במצבי הרוח כבר מתחילות להקשות על התפקוד של חלק מהשחקנים, אבל זו המציאות. רק לפני עשרה ימים הייתה הקבוצה על הסוס עם התיקו הביתי מול ויאריאל בין שני ניצחונות ליגה על חדרה וכפר סבא והנה שוב תיקו מול קרבאח, הפסד לאשדוד ועם אפשרות לסיים את השבוע בלי הכרטיס לשלב הבא בליגה האירופית. "אנחנו עם הגב אל הקיר", הודו במועדון. "זה כבר משחק שאי אפשר לתקן. אם הליגה כאן עוד ארוכה ושום דבר לא בורח למרות שיש לנו כבר שני הפסדים למכבי פתח תקווה ועכשיו לאשדוד, בליגה האירופית לא נוכל לתקן אם נפסיד לטורקים וזה המבחן הכי גדול שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully