וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל דוד: דין דוד הוא הדבר הגדול הבא של מ.ס. אשדוד

7.12.2020 / 13:30

איזי שרצקי רצה לרכוש אותו בגיל 19, ברק בכר ביקש להביא אותו למכבי חיפה ויש מי שבטוח שהוא בכלל יהיה הרכש הראשון בפרויקט האמירתי של בית"ר ירושלים. דין דוד מסומן כבר זמן רב כאחד הכישרונות הגדולים של מ.ס. אשדוד, הערב נגד מכבי תל אביב הוא ינסה להראות למה

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי נתניה 0:4/ספורט 1

"היו ימים שלא הייתי מרגיש שהוא היה חלק מהאימון ולא בגלל שהוא לא כבש בהם גולים", מנסה רוני אוואט להתמודד עם השאלה מדוע דין דוד בן ה-24 עדיין משחק במ.ס. אשדוד ולא נמכר מהמועדון שיודע הכי טוב בארץ למנף את ההשקעות שלו. "היינו מקיימים הרבה שיחות על זה כשאימנתי את אשדוד. הייתי אומר לו שאני מכיר אותו מצוין ויודע איזה ילד נפלא ושקט הוא ושזה לא פוגע באיכות שלו, אבל מאמנים אחרים רוצים להרגיש את השחקן באימון. רוצים לשמוע אותו בהיבט החיובי וזה שהוא ילד טוב כל כך, עלול לעכב אותו. אבל זה דין דוד. אימנתי אותו בכמה קדנציות באשדוד. מעולם אני לא זוכר שהוא רב עם מישהו. אף פעם לא הרים את הקול".

דין העדין?

"לא עדין כמו שהוא צריך להיות יותר נוכח".

וכשזה יקרה?

"אז הוא יהיה ראשון ברשימת הקניות של בית"ר ירושלים החדשה. גם כך משה חוגג קרוב לג'קי ומכיר היטב את השחקנים באשדוד. דין דוד יכול להתאים לגמרי. רק שלא ייקחו אותו לקבוצה שבה יגידו לו להיות מספר 9 ולשחק עם הגב לשער. הוא צריך להיות החלוץ החופשי. זה שבא עם הפנים אל השער. יש לו את כל מה שצריך".

דין דוד, שחקן מ.ס. אשדוד. מאור אלקסלסי, מערכת וואלה!
"יהיה הראשון ברשימת הקניות של בית"ר ירושלים החדשה". דוד/מערכת וואלה!, מאור אלקסלסי

כשדין דוד היה בן 15, עידן בן אבו שהיה ראש מערך הסקאוטינג של מ.ס. אשדוד נסע לראות מי זה הנער מהפועל אשקלון שכובש בלי הפסקה. דוד, בן להורים ממושב נהורה (אמו היא בת דוד של אורי מלמיליאן) שממוקם בין אשקלון לקרית גת, הבקיע באותה עונה 52 שערים בנערים ג' וגם כשעלה לנערים ב' לא הפסיק להרעיד רשתות. "היה ברור שיש כאן משהו אחר", נזכר בן אבו, שלימים הפך לסוכן שחקנים. "הכרתי את ההורים ועשיתי את הצעד הראשון כדי להעביר אותו מאשקלון לאשדוד. היה ברור שאשקלון תתנגד ושדין יצטרך להכניס הסגר קטין".

מי שסייע למעבר היה המאמן הוותיק גדי כרמלי, שעובד כבר שנים במחלקת הנוער של הפועל קטמון
- כעת הפועל ירושלים - ואז היה באשדוד. "אימנתי את הבוגרים של אשקלון במשך ארבעה חודשים לפני משהו כמו שבוע שנים. ראיתי את דין בנוער ולקחתי אותו לאימוני הבוקר בבוגרים" מגלה כרמלי, "כדי שהוא לא יחמיץ את בית הספר, הסעתי אותו הרבה פעמים מהאימונים ללימודים. כשעברתי לעבוד באקדמיה של מ.ס. אשדוד' אמרתי לג'קי, שצריך להביא אותו".

אחרי הליך של הסגר קטין ו-ועדה למעמד השחקן, נרכש דוד תמורת 180 אלף שקל. "ג'קי שילם את הסכום בשמחה", אומר בן אבו. "היה ברור שיש כאן פוטנציאל לשחקן בוגרים אדיר".

דוד עבר לאשדוד והצטרף תחילה לקבוצת הנוער המוכשרת שכללה את מיכאל אוחנה, אור אינברום וניב זריהן. גדי קינדה מבוגר ממנו בשנתיים וכבר היה שחקן בוגרים.

עוד בוואלה!

רן בן שמעון טרם החליט עם איזה מערך לפתוח מול מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן מ.ס אשדוד, דין דוד. ברני ארדוב
בימי שישי היה מפציץ בבוגרים ובימי שבת קורע רשתות בנוער. דוד ב-2015/ברני ארדוב

אחרי שכבש שער הבכורה בקבוצת בוגרים עוד בהפועל אשקלון, במשחק גביע המדינה נגד קרית גת כשהיה רק בן 16 ו-9 חודשים תחת המאמן שרון אביטן, המעבר הקבוע לקבוצה בוגרת נרשם בתחילת עונת 2015/16 כשמ.ס. אשדוד צנחה לליגה הלאומית. אייל לחמן שפתח את העונה באשדוד היה זה שהקפיץ אותו לסגל הבוגרים.

"דין דוד זה החלוץ הישראלי הטוב בליגת העל היום", קובע לחמן, "אם רוצים להצביע על שלישייה מובילה היום אז הייתי מצרף אליו גם את יונס מלדה ואוסמה חלאיילה, אבל לטעמי דין הוא הטוב מבין השלושה והטוב מבין כל הישראלים כרגע. אם הוא במכבי חיפה במקום רוקאביצה, הוא כובש לא פחות. בעונה שאימנתי אותו באשדוד בלאומית לפני חמש שנים, איזי שרצקי צילצל אלי ורצה לקנות אותו. אני כמובן הרעפתי שבחים, אבל ג'קי לא רצה למכור. אני מאוד תומך בו ומאוד מחזיק ממנו. יש לו זינוק מצוין לעומק, תנועה בלי כדור ויכולת סיום. מה שפוגע במספרים שלו בכל עונה זה שהוא משחק בצד, רחוק מהשער. לכן יש לו שישה שערים פחות בכל עונה. הוא הגולר הכי גדול של אשדוד בשנים האחרונות וזה שאין לו יותר מ-10 שערים בכל עונה, זה כי הוא משחק קצת רחוק מהשער. דין מאוד חרוץ ובמגרש הוא מאוד חכם".

לחמן זוכר היטב איך לקח בעונה שעברה את הפועל רעננה ערב הפלייאוף התחתון בלי יותר מדי סיכוי אבל פתח בסערה עם יתרון 0:2 במשחקו הראשון, בחוץ נגד מ.ס. אשדוד. אלא שהקבוצה מעיר הנמל חזרה ל-2:2 וכשלחמן היה בטוח שכבר יש לו נקודה ביד, הגיע דוד וקבע 2:3 בתוספת הזמן.

אוואט החליף את לחמן במהלך עונת הלאומית ובסופה אשדוד עלתה חזרה לליגת העל. קבוצת הנוער נשארה בליגה הראשונה באותה עונה משער של בנו, אדר אוואט. "בימי שישי דין דוד ואור אינברום היו משחקים איתנו בלאומית בבוגרים ובשבתות למחרת היו עוברים בנוער. דין כבש באותה עונה בשתי המסגרות 15 שערים. לא היתה לו שום בעיה לשחק שני משחקים בתוך 24 שעות", נזכר אוואט.

מאמן הפועל רעננה, אייל לחמן. ברני ארדוב
"אם דין דוד במכבי חיפה, הוא כובש לא פחות מרוקאביציה". לחמן/ברני ארדוב

בקיץ האחרון מכבי חיפה הביעה עניין רציני בחלוץ. ברק בכר והוא מיוצגים על ידי דודו דהאן והמאמן רצה להביא את החלוץ אותו לא הצליח להנחית בהפועל באר שבע קודם. "ההצעה על דין הייתה מכובדת, אבל לא מספיק גבוהה", אומרים באשדוד. "גם ידענו שנמכור מהר מאוד את סמואל אלאבי, אז העדפנו להשאיר את דין באשדוד בחוזה חדש לארבע שנים עליו הוא חתם הקיץ. בכל זאת, כשיש מאמן כמו רן בן שמעון, אתה מכוון גבוה לפלייאוף עליון וצריך לתת לו את הכלים".

דוד ינסה הערב (שני, 20:00, ספורט1) להכאיב למכבי תל אביב. האורחים בוודאי ישלטו באיצטדיון הי"א ואם אשדוד תדע להתגונן, יהיו הרבה כדורים שיעבירו רועי גורדנה ושלומי אזולאי לכיוון החלוצים. דוד יכול לעשות מהם שערים.

"בעיני דין דוד זה פספוס עד עכשיו", קובע כרמלי שניבא לו הצלחה יותר גדולה. "אני חושב שהוא טוב יותר ממונאס דאבור ושון וייסמן, אבל הם כבר באירופה בליגות שאני חושב שגם דין היה יכול לשחק בהן. הוא היה יכול להוסיף לעצמו מסת שריר או לשפר את הבנת המשחק, אבל יש לדין דברים מופלאים. שתי רגליים שוות, מהירות פנטסטית, חוש מיקום, נגיחה והוא בעיקר עובד וקבוצתי. הוא נכס לכל קבוצה ואם לא יצליח במועדון גדול בארץ או שיימכר לחו"ל, זו תהיה אכזבה ענקית מבחינתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully